torsdag 13 december 2012

Trevlig Lucia- Tårar, vinst och award...





Vid sju-tiden imorse var vi på pälsade och klara för att promenera till skolan 
och titta på Wiggos Luciafirande...
Det är så fint.
Och varje år blir jag lika berörd och tårarna kommer, man står där så stolt och ser på sitt barn, som i år läste en vers som vi övat och övat och övat... och det gick hur bra som helst.
Och med tårarna kommer det också härliga leenden, för i refrängerna tar de i från tårna, vissa sjunger på en annan vers, någon står och petar på sin grannkompis, ja det är en härlig blandning och varje år är det lika underbart att se dem...


OCH SEN
när jag kom hem hade jag fått ett mail av Linda som har bloggen Hem och Trevligheter att jag var vinnaren av denna urfina ljusstake..

Lycklig och glad... Absolut!!!
Så fin!!



Tävling  hos Hem och Trevligheter


OCH SEN...

Har jag fått en Blog-Award.
Den kommer från Fru K, tack så mycket!
Det gjorde mig väldigt glad, och jag ska svara på dina frågor-snarast!




Ha en fin Lucia
Kram 

12 kommentarer :

  1. Ja visst är det något alldeles speciellt med lucia!
    Förstår att du blev tokglad över vinsten, en riktig högvinst om du frågar mig:)
    Ha en fin luciadag!
    Kram Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är känslosamt att fira Lucia ;)
      Tack, visst är den fin

      Kram

      Radera
  2. Hallå!

    Oj, oj! Mycket för dig idag :D Grattis till både vinsten och awarden.

    Och tusen tack för din rara kommentar om vårt hus.

    Hoppas du får en fortsatt mysig lucia. Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Tack tack ja jätteroligt :)

    Varsegod, kul att du också kikar in här och lämnar så snälla kommentarer, det uppskattas, jag läser ALLA kommentarer och svarar så ofta jag kan på alla, men med småbarn hockey ja allt så hinns det inte alltid...

    Hoppas du har haft en fin Luciadag
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men Grattis till vinsten! Vilken fin...
    Ja att gråta vid såna tillfällen hör nästan till (dottern fick ett stipendium när hon gick ur gymnasiet och dom fick nästan bära ut mig, storgråtande av stolthet... så ytterligt skämmigt för ungen...)
    Mössan? Jag ska kolla på lördag ifall Didrikssons säljer ut sina (såg att det låg inne i affären men den är bara öppen på helgerna och pris syntes inte, kan kosta skjortan).
    Annars så återkommer jag gärna... rart av dig att tänka på mig.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig dag! Grattis!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Fin ljusstake du vunnit! Så underbart nu i Advent att tända massa levande ljus.
    Lucia är en speciell dag och i år kändes det lite tomt att inte ha möjlighet att följa
    något barn till förskola eller skola. Satte oss framför TVn och fick se ett fint Lucia
    firande från vår gamla hemstad Uppsala. Blev massa minnen och en liten tår som
    vanligt på Luciamorgon!
    Ha en fin Lucia kväll!
    kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig dag på många sätt. Grattis till både vinsten o utmärkelsen. Lucia så mycket känslor, glädje, nostalgi o stolthet o allt detta för våra underbara barn. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. HÄRLIG DAG TJEJEN!!!
    Visst blir man STOLT när man ser sina små stå å sjunga
    och vara den sötaste i Världen!
    Jag var på Lussefirande igår på barnens förskola.
    Blev varm i hela själen!
    SÅG ATT DU VUNNIT!!!
    Super FIN JUE! Smått avis.. hihi*
    Ha en fin LUCIA kväll tjejen, Kram från Mig*

    SvaraRadera
  9. Stort grattis till båda dina vinster, de har ju kommit alldeles rätt när de landade hos dig :-)
    Vilken underbar lucia du tycks ha, det glädjer mig!
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Wow, vad kul! Du är så värd både vinsten och awarden!

    SvaraRadera
  11. Tack för alla grattis :) den kommer att bli så fin här hemma :)

    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)