söndag 9 december 2012

Andra ljuset tänt...

Bara-vara-hemma-dagen slutade med Glögg och tilltugg hemma hos min vän C.

Hon bjöd på årets Glögg från Blossa, den omtalade glöggen som skall vara såååå god och jag kan inte mer än hålla med jag tyckte faktiskt att den var jättegod.
Har ni smakat på den???

Sen hade hon enligt sig själv bara gjort "lite" tilltugg, ja ett bord full av godsaker var det.
Choklad, pepparkakor, brie med honung och lime, kex, oliver, dadlar och en massa andra godsaker.
Där satt vi och åt oss proppmätta, tittade på "Så mycket bättre" och pratade om allt mellan himmel och jord.
Sen var det dags att gå hemåt.... 

Vi har en grå och blåsig andra advent, snön yr från hustaket och
 ljusslingan på utsidan trasslar ihop sig av vinden. 
Eftermiddagen skall spenderas i ishallen, kanske något varmare därinne idag än vad det ser ut att vara på utsidan...




En riktigt god glögg köpt på Ica!







HA EN FIN ANDRA ADVENT




TRÄNINGSUTMANINGEN 3av3 som pågår här
6,5 km PW, 
sit ups
övningar med hantlar





8 kommentarer :

  1. Mysig kväll ni fick! Glöggtankar hos mig med ;) men årets glögg har jag inte testat än. Kall hall för er oxå idag då...
    Ha en fin söndag, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Årets glögg? Nej glöggen vi testat är den med choklad i... mumma det...
    Så duktig du är med träningsutmaningen. Har struntat i mina promenader, de långa alltså, för det är så himla kallt. Jag ska lägga energi på årets sista träning och så i januari så ska jag komma igång rejält igen. Däremot kör jag som vanligt med maten...och så ska vi komma igång med Plankan, tänkte jag. hälsningar från en kall och blåsig, men vacker ö...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Åhvad mysigt med glögg hos bästa vännen, sånt man behöver lite då o då. Ja här på västkusten är det inget roligt väder idag. Snön yr o kallt är det brrr. Nu skall jag till kyrkan på luciakonsert, mys. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Smakade på årets glögg i eftermiddags och måste säga att jag har svårt att känna smak av ingefära, om det var Blossa -12 du menade. Men glögg är ju alltid gott!

    Idag har vi först varit hos brorsan m familj på glöggmys med tilltugg och till sist julmiddag hos svärfolket för att fira lite jul innan svågern åker till USA i en månad. Så nu rullar jag fram! Tur att jag har dejt med löpbandet imorgon bitti innan jobbet. :-)

    SvaraRadera
  5. Duktig du är med träningen!!
    Imorgon kommer ny träningsutmaning för er alla som duktigt trotsar kylan och tar er ut hur era huset för promenader löpning, gymträning osv.
    Det spelar ingen roll VAD ni tränar utan ATT ni tränar!
    Titta in på bloggen imorgon för träningsvecka nr 2!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag har faktiskt inte druckit glögg i år än det är ju förskräckligt!

    Har iallafall lagt lite fläderglögg på lut nu på eftermiddagen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Jag har faktiskt inte testat årets glögg, men hört att den ska vara god. Hoppas du haft en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Å men nej. Jag stod med den där flaskan i hansen men jag ställde tillbaka den. Ett misstag alltså eftersom du säger att den är god. Får nog köpa en flaska nästa gång jag är på affären så jag får prova.
    Kram Carola

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)