onsdag 19 december 2012

Äntligen är lampan här...

(Vi har ingen snö, de flingor som kom igår dalade i ca 10 minuter, det är fortfarande lika grönt)


Ja det tog ett par månader kan jag säga...
Slut på lager, fel från leverantören bla bla...

Jag kan erkänna att jag svor över lampan ett flertal gånger efter att jag packat upp den. 
Jag fick inte ihop lampan.
Trodde ärligt att det var fel lampa jag fått.
Frustrerad som bara den!

Formen liksom, en sådan form var ju inte beställd, det är "pinnar" inuti lampan, runt om silkestyget, 
böja den?? trycka till??
 och alla dessa månader jag väntat.

Jag nästan mer eller mindre kastade Wiggo och hans kompis från datan för att gå in och kolla min beställning och lampan...

Så kom jag att tänka på Jackie Chan i Rush Hour 
(fråga mig inte varför, det var väl de böjbara "pinnarna" i lampan), där hoppar han ju runt och slänger sig i bambu byggställningar måtte min lampa tåla samma :-)

Så jag började om igen och försökte... 
Jag böjde ut pinnarna och sen svisch åkte lampan ihop som ett paraply och handen satt fast..
Wiggo och kompisen fick sig ett gott skratt och fick bända upp lampan...

Sen, 
så löste det sig....

Och nu hänger lampan i vårat tv-rum



Lite väl suddigt på kvällskvisten

18 kommentarer :

  1. Vilken häftig lampa. Kan se framför mig hur du kämpar med att få ihop den. Hi hi hi. Å så "POFF" så åker den ihop:-)
    Ha en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... Ja jag var riktigt frustrerad

      Önskar dig en fin dag
      Kram

      Radera
  2. Åh den där är ju bara SÅ fin. En sådan står på min önskelista men det kanske är bäst att jag lägger till att den ska vara ihopsatt:)
    Kram Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... Hehe man får nog göra rätt från början så är det nog inga problem

      Kram

      Radera
  3. Oj då! Vi var o hämtade ut 2 såna häromdagen men har inte hunnit få upp de än... Nu inser jag vad vi har att se fram emot ;)
    Snygga är de i alla fall, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja visst är de fina :) tror säker att du klarar det så svårt va det egentligen inte, men frustrationen tog över och då gick allt fel!
      Kram

      Radera
  4. Den blev ju superfin! Men visst ser den lite märklig ut först...
    Om du vill se mer lampmontage så har jag ett sånt inlägg här http://elsamariannes.blogspot.se/2012/10/projekt.html
    där jag var verkligen nära att ge upp...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack...

      Oj oj oj kollade ditt inlägg, jag svimmade nästan ;)
      Ja där hade nog inte mitt tålamod hållet speciellt länge :) fin iaf...

      Snöar det på ön???

      Kram

      Radera
  5. Vilken fin!! Men det kan vara otoligt svårt att få ihop grejer ibland ;)

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja ibland är inte allt med en...

      Kram

      Radera
  6. Men vad tusan! Har försökt skriva kommentarer en lång stund här men nåt gör jag visst som inte din sida gillar..:-( Får bara felmeddelande hela tiden.

    Jag gillar den där lampan skarpt, vi funderar på just den till vårt sovrum (vi är visst inte ensamma om det förstår jag när jag läser kommentarerna:-)) men då får det bli sambon som krånglar ihop den, jag kan knappt lägga ett barnpussel så detta kändes som överkurs...
    Här är det kallt som tusan idag, frostigt och isigt men inte mycket snö. Kramkram!

    SvaraRadera
  7. Märkligt???

    Tack ja den verkar eftertraktad, i April betalade jag för lampan...
    Här är grått men solen tittar fram lite lite grann och lite snö yr runt men inte mycket!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Tålamod är en dygd....:)
    men så blev ju resultatet riktigt snyggt

    SvaraRadera
  9. Wow, vilken fin lampa! Var har du hittat den?
    Kul att du hittade till mig!

    SvaraRadera
  10. Verkligen fint, men låter som det vore bra om man kunde beställa den inklusive uppmontering!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  11. Jag är impad. Själv hade jag gett upp efter två minuter o vrålat efter mannen, tålamod, neej. Men du fixade det, heja dig. Ursnygg är den oxå. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Den är ju som en luftballong, så vacker! Om den stiger till väders kan den ta med sig lite snö tillbaka hem till dig igen, för den måste ju finnas, den där himla snön, någonstans bland molnen.
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  13. Jättefin ju!!

    Ja, vi hittade tapeter, de kommer sätta upp dem i morgon, sen är det färdigt! Skall bli så roligt att få inreda även där nere, men just pengamässigt får vi lugna oss litet, eftersom vi har ett badrum, en toalett som skall renoveras, samt ett hus som skall målas och en altan som måste rivas och byggas upp igen....suck! :-)

    Hur firar ni jul?
    Kram, Cissi

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)