söndag 23 december 2012

Idag är det en årlig tradition...

I nio års tid har jag den 23 December träffat min barndomskamrat H, hemma hos hans föräldrar.
H och jag växte upp på samma gata.
Hur och varför detta började vet jag faktiskt inte, 
men vi ses just idag,
dricker glögg och pratar om halvåret som gått, för det är ungefär så ofta vi ses.
(Denna gången har det "bara" gått tre månader för H och hans tjej var ju med på vårat bröllop)

Ikväll blir det försmak på julmaten och uppesittarkväll, 
Vi får väl se om snön kommer det blåser i alla fall storm där ute...

Hockeycupen gick kanon! 
De vann alla sina fyra matcher, 
men i denna åldern är alla vinnare, 
så alla gick stolta därifrån med en medalj och en godispåse.

Det är fjärde advent idag, har nästan glömt det i alla julförberedelser...

Önskar er en fin söndag och

En riktigt GOD JUL


6 kommentarer :

  1. Vilken mysig tradition!
    Önskar dig en god jul!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en riktigt god jul!
    Stor kram Lina

    SvaraRadera
  3. Det där med att träffa familj o vänner är ju så härligt. Igår var en höjdare. Svärfar fyllde 85 och mannen, ja där håller vi tyst, hihi...
    Smörgåstårta och ja herregud, mockatårta, åt jag... och det var verkligen trevligt. Men å så skönt att komma hem och krypa upp i soffan igen...jag är allt en hemmaråtta, jag.
    God Jul igen...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Här viner det utanför fönstret och snön har kommit vågrätt en stund, men redan nu börjar det se ut som det är regnblandat. Ha en riktigt trevlig uppsittarkväll!
    En riktigt God Jul
    önskar Melody och matte

    SvaraRadera
  5. Hojta till nästa gång du har vägarna förbi o du behöver en guide i Halmstads kvarter. Kul att det gick bra för boysen. Här snöar det jiipiee o jag lyssnar inte på mannen som påstår att det skall regna imorgon. Önskar dig o familjen en mysig o härlig Jul. Julkramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker tradition du har med din vän! Och viktig :-)

    Tänk om det alltid kunde få vara så prestigelöst att utöva olika typer av sporter. Att människor kunde få fortsätta att göra det för glädjens skull, även när de börjar bli äldre. Så man slapp toppade lag och ledsna små tjejer och killar som känner att de inte duger.

    Iaf...nu är ju klockan faktiskt efter midnatt och det har blivit julafton! Så, god jul önskar jag dig och de dina!

    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)