onsdag 26 december 2012

Slut på julen....

Idag känns nästan lite som en vanlig söndag, julen försvann så fort. 
Kanske för att det är alldeles grönt ute och 
solen har tittat fram lite då och då efter morgonens regn eller 
att jag har tagit bort julen här hemma.
 Imorse packades granen ner och 
adventsstjärnorna hittade sin plats i kartongerna igen. 
Det känns bra.
Gran och stjärnor har ju varit uppe hela December,
eftersom jag tycker att det är mysigare att njuta av det under hela månaden
 så åker det fort bort efter jul.
Men vi fortsätter ledigheten, slappar och umgås.

Idag var jag en sväng på rean med min vän C.
 Jag var verkligen på hitta-på-rea-humör när jag åkte hemifrån.
Jag älskar rea och att fynda.
Men njae, det blev liksom bom stop i hela kroppen och knoppen...
Jag hade all tid i världen att strosa omkring
men köerna, 
aaaahh de var så lååånga köer till kassorna
Det slutade med att jag kom hem med endast en tunika till mig och en tröja till min man.

Det börjar mörkna ute så vi tar och tänder lite ljus, spelar en omgång tv-spel och njuter här hemma av Annandagen en stund till 
innan mannen skall åka och jobba kvällen...








13 kommentarer :

  1. Oj har du redan plockat undan julen! Känns som jag nyss plockat fram den :-)!
    Kul att du trots allt köade och fick med dig ngt nytt hem :-)!! Kramen BeA

    SvaraRadera
  2. Det var snabbt jobbat att få bort julen. Här får den stanna ett tag till, för idag gör jag inte ett handtag. Stora slöadagen innebär film, godis o lite godis till. Det är nog det jag mäkta med. Kolla rean får bli till helgen, kul att du hittade något trots köer. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Precis så skulle jag vilja göra. Men det är ju så lite prylar som påminner om julen, att de får stanna ett tag till. En stjärna, två adventsstakar och så några röda julstjärne-blommor... och en glittergran som mer ser ut som en spiral än en gran...hihi.
    Önskar att snö o is ska försvinna. Planerar redan för altan-inredning. Tre stycken som ska ha nåt trevligt sen...
    Gillar REA. På avstånd, typ...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Jag brukar tycka att jag är snabb att få ner julen men nu har jag mött min överman det förstår jag, hi hi.
    Jag brydde mig inte om någon rea i dag, hörde av mamma som bor i stan att köerna var jättelånga där med.
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  5. Jag skulle gärna slippa snön nån av alla månader den ligger, men jag vill verkligen ha vita jular! Har bara upplevt en enda utan snö i hela mitt liv faktiskt :-)

    SvaraRadera
  6. Hej på dig!
    Vi skulle också spelat det nya Wii-spelet barnen fick i julklapp, men snöpligt, det fanns ingen skiva i fodralet, så det blir att åka till Toys r us i morgon....

    Imorgon är det också min och min tvillingsysters födelsedag, vi fyller "jämnt", 35 år och det firas hemma hos min tvilling i år, eftersom hennes son är allergisk mot pälsdjur.
    Ikväll har jag haft fyra av mina fem bästa vänner här hemma för att fira lite, och för att ses när den ena är hemma från Norge över jul. Diverse barn och pojkvänner var också med, och det blev riktigt lyckat och man känner sig verkligen lyckligt lottad över att ha bästa vänner sedan snart 20 år tillbaka....hjälp, vad tiden går fort! :-)

    SvaraRadera
  7. Då låter ju min något sena julklapp som en perfekt gåva till dig = ) med andra ord, jag länkar till dig idag http://www.frkfridafortissima.blogspot.se/2012/12/kara-bloggvanner-jag-ger-er.html

    Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  8. Godmorgon =)Härligt att höra att fler tar bort julen. Här får det vänta till efter nyår men sen är det skönt att plocka bort allt. Kram och ha en god fortsättning

    SvaraRadera
  9. Var också på rean en sväng, men slutade med att vi köpte sånt som inte var billigt...

    God fortsättning!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Vad skönt att ni haft det fint! Stora kramar!

    SvaraRadera
  11. God fortsättning!
    Jag har fyndat lite kuddar på rean idag, jag brukar försöka ha is i magen och fynda riktigt när de sänker det till halva rean! Men jag kan inte säga att jag är sugen på att ge mig ut och trängas, jag ligger kvar här i soffan!

    Ni verkar ha haft en fin jul! Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Julsakerna får vara några dagar till men nu är jag lite trött på dem...
    Vi äter oxå upp julgodiset så jag slipper att gå och bli sugen hela tiden ;) Kramis Suss

    SvaraRadera
  13. Ja, visst kan man tröttna fort när det är sååå mycket folk ute.. Skönt att plocka bort julen, jag ska nog ha kvar ett par dagar till tror jag fast man är sugen på att köpa lite fina lökväxter nu;)
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)