tisdag 11 december 2012

Ät på egen risk!!!

Solen sken så underbart imorse och jag tänkte att en härlig frisk promenad med
Noah hade varit gott, men så blev han trött och somnade typ sittande på golvet, så baka kanske vore något istället tänkte jag!!!

Fram med ingredienser till pepparkaksmuffins.
Så idag startade det officiella julbaket, som också gick åt skogen...
 Slängde ihop en pepparkaksmuffins smet, klickade i smeten i formarna och in i ugnen
-Kanon, och det doftar ljuvligt. Muffins kan inte gå fel, nä då de blev bra! MEN
mina snickerskakor, där gick det åt skogen...
Bakar alltid snickerkakor till jul, det tillhör liksom här hemma..

Tänkte att jag bara gör en halv sats,
ja så igen då i med alla ingredienser i en kastrull, sirap, jordnötssmör, socker mm mm
Sist i med Corn flakes.
Färdigt!

Färdigt??? Nä...
Smakade på det, det kan man ju inte låta bli, sen tänkte jag så här brukar det ju inte bli, det smakade som snickerskakor men lite väl choklad-igt...
Kollade mitt recept, nä inget glömt!
Hmm vad är fel, måste varit jordnötssmöret kanske???
Googlade, snickerskakor.... upp kommer en massa fina bilder på snickerskakor och då kom jag på felet...
Blockchokladen ska ju smältas för sig och sen ringlas över, min blockchoklad ligger i smeten!

Så nu är det någon form av jordnöts-chokladbollar-look-a-like...
Lade några i bakformar och resten av geggan slängde jag...

Jag bjuder här på mina hemmagjorda kakor, men på egen risk....





Träningsutmaningen vecka 2 har startat här
Springa minst 5 km, ladda ner en app som heter Tabata Timer (den verkar grym, fit på fyra minuter) och svara på sju frågor om träning...
Då kör vi igång... HEJA!

9 kommentarer :

  1. Inga problem! Är det choklad i så smakar jag GÄRNA vad som helst på egen risk, haha:) Tycker att det ser jättegott ut! Men visst är det frustrerande när man grejar och har sig och sedan upptäcker att det inte blev som man tänkte sig...

    Kram och ha en bra tisdag, jag ska försöka bege mig ner till centrum och se på julklappar tänkte jag.

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Du har en award du gärna får hämta på min sida.
    http://marriedtoafirefighter.blogspot.se

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nä men det där går nog att äta... det är ju inte så att du haft i nåt oätbart...
    Vad du kör hårt, du. Själv ska jag masa mig iväg till gympan framåt kvällen. Ska bara laga lax först. Mumma det.
    Hur det kom sig att vi hamnade här? Stor gård, alla hästar sålda, alla ungar utflugna, ensam i kallt hus i skogen, gubben jobbar borta ofta. Va fasen ska jag sitta där o uggla för? Sagt o gjort. Äldste bonussonen hyr gården nu, och vi gottar oss här på kusten... du kan läsa fr maj i år, där står nog en del i min blogg... Om du har tid/orkar alltså...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Ha ha! Ja det är ju så typiskt att det blir fel! Lätt hänt!
    Händer mig alltför ofta!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det låter gott ändå, trots att det blev fel. Choklad är ju alltid gott! :-)

    SvaraRadera
  6. Allt med choklad är mums. I mina ögon ser det smarrigt ut, är dessutom en jordnötssmörlovers, så en perfekt kombo. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Sådant där är så frustrerande! Jag kan bli fullständigt, omotiverat vansinnig av att inte mat eller bak blir som jag har tänkt mig. Ibland har det tom hänt att jag har slängt bort alltihop, och sedan ångrar jag mig alltid och blir ännu surare. För ibland kan ju annorlunda vara gott det också, och ändå! Och precis så tänker jag om dina snickerskakor:-)

    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Jag blir smått sur om det inte blir som jag tänkt mig =) Fast ibland blir det ju okej trots att man tror att det är förstört.
    Kram och ha en toppen dag

    SvaraRadera
  9. MMM, det ser fint ut med kakorna i alla falla! Kram och lycka till med träningen!

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)