onsdag 12 december 2012

Träningsutmaning vecka 2 och sen ska det handlas julklappar...

Ja idag måste det hända kan inte dra ut på det längre jag ska åka och handla alla julklappar!!!
Köpcenter here I come!!!
Min man är ledig idag och kom med den briljanta idéen att han kan möta upp mig efter han har tränat, ja han avskyr faktiskt att gå i affärer, så det är lättare att gå själv än att ha honom efter sig...
"Nämen gå du in i affären älskling, ta den tid du behöver, jag väntar här" så många gånger jag hört det, blir nästan mer påfrestande...
Så vi möts upp efter träningen och tar en lunch, det funkar fint det med :-)

I måndags startade andra veckan av träningsutmaningen hos Hus Inspiration och Inredning
en av utmaningarna är Tabata, finns en app i telefonen (Tabata Timer) att ladda ner, fit på 4 minuter,  
Jag har testat detta nu och... ooooooh det var jobbigt, jag gjorde plankan, armhävningar och sit-ups.
Jag har även testat att göra "Burpee" (videoklippet) de visar i appen, den var tuff! Men testa...

I måndags pw&sprang jag 8,3 km jag använder mig av snö-pinnarna som sitter i dikena, springer 2-3 pinnar, går 1-2 pinnar, kanon för då används ju inte samma muskler hela tiden..


Vid horisonten ser man havet


En riktig "mördar-raksträcka"

8 kommentarer :

  1. Vad du är duktig. Önskar jag kunde/får springa, då fick man mer gjort, liksom. Nu drar jag runt på byn o omkring med hunden i snöret...
    Fina Bilder! Ska kolla in appen, så får vi se ifall jag kör under jullovet...
    Varför vi flyttade? Sista hästen såld, alla ungar utflugna, kallt hus långt ute på landet, ingen shopping, saknar gatljus (bott länge i Sthlm o Gbg) och älskar Bohuslän. Vad gör man då? Låter en av ungarna bo i huset och drar iväg till hyreslägenhet här ute... = short version...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... jag tränar i vanliga fall också men med en utmaning blir jag mer taggad och tävlingsgenen kommer fram

      Kram

      Radera
  2. Hoppas du hittade alla julklappar!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Hejja dig vad duktig du är!! Smart idé med snöstolparna! Själv ska jag strax utnyttja mitt nya träningskort.
    Löpbandet här kommer jag:)

    Lycka till med julklapparna!
    Kram lina

    SvaraRadera
  4. Du är också duktig, heja dig och lycka till på löpbandet :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Med en sådan vacker utsikt kanske tom jag skulle kunna distrahera mitt sinne nog till löpning! (Jag tycker tyvärr att det är urtråkigt, fast jag vet att det nyttigt;-) ) Men promenader, det tycker jag om!

    Hur som helst, du har som vanligt mitt ohejdade hejarklackstöd!

    Stora, varma luciakramar till dig och din familj :-)

    SvaraRadera
  6. Jag gillar heller inte att springa, promenerar gärna men ibland så får jag mina infall!

    Tack för att du är med i hejarklacken ;)

    Önskar dig en fin Lucia
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)