söndag 9 december 2012

Ensamma söndagskvällar...


Söndagskvällarna är en av mina favorit kvällar på hela veckan , jag har en egen ensam kväll. 
Bara jag! (och sovande barn)
Min man jobbar skift och varje söndagskväll åker han till jobbet runt åtta, och innan det så har vi nattat barnen och mestadels haft en hel söndag tillsammans...

Det som är bra med en skiftjobbande man är att han är ledig en del vardagar, vilket också uppskattas då Wiggo inte får vara på fritids när jag är mammaledig, vi har tid tillsammans på vardagar och inte bara på helgerna (lördagar) för då jobbar han ibland också. 
Så en torsdag kan ibland kännas som en fredag, en tisdag som söndag, lite dagblind sådär...

Jag värdesätter att få denna egna tid, det är så otroligt skönt att vara ensam hemma, jag kan göra vad jag vill (kan jag väl göra med mannen hemma också) men det är ändå en annan känsla av att vara själv.
Läsa en bok, skrota omkring, vika tvätt, prata i telefon, titta på tv, kolla bloggar...

Ja, jag njuter av ensamheten i tvåsamheten på söndagskvällarna 
(eller fyrsamheten kanske man säger eftersom vi är fyra i familjen) 


Ha en fortsatt fin söndagskväll...

13 kommentarer :

  1. Jag vet hur du menar, vi har det likadant här, men det är jag som jobbar skift! Jag älskar mina egna vardagar, när barnen är i skolan och sambon jobbar! Så skönt!
    Ha en skön egen kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jamen visst är det så att självvald ensamhet kan vara hur skönt som helst! Nu har vi ju en sådan livssituation att min sambo inte kan åka bort om kvällen och lämna mig och sonen själva, då måste vi alltid ha någon annan hos oss eftersom jag är för sjuk, men förr, innan allt det här så kunde jag njuta av de kvällar som jag hade på egen hand, just för att jag visste att jag sedan fick sällskap. Då brukade jag passa på att prata länge i telefonen, se på alla sliskiga romantiska komedier och bara vara... Ha en fortsatt skön kväll! KRAMAR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det förstår jag att det kan bli svårt nu, du får njuta medans lilleman sover för det är också ljuvliga stunder på kvällarna...

      Kram

      Radera
  3. Älskar att ha egen tid jag med ! Håller verkligen med dej !!
    Jag jobbar ju nätter och kan ha många dagars ledigt och vs jag uppskattar de!! Vilka fina ljusstakar !!
    Ha en bra Måndag !!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vita gjutjärns ljusstakar...
      Javisst uppskattas det, underbart :-)
      Kram

      Radera
  4. Ibland är det härligt att bara få vara själv en stund =) Det behöver man. Hoppas du får en härlig måndag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man fyller liksom på med ny energi, vi alla behöver nog liten tid av ensamhet...
      ha en fin måndag du med
      Kram

      Radera
  5. Den där egentiden som man behöver för att få tid till sina egna tankar är så himla skön. Att kunna skrota runt och göra lite här o lite där...
    Jaså K-backa. Ja då har du ett bra köpcentrum och nära till Outlets... och till Ikea. Nice!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart är det!!!
      ja vi har bra shopping ställen därför åker jag sällan till Göteborg men sen har ju GBG sina ställen också att strosa runt i och då menar jag inte Nordstan ;-) Haga är fint...

      Kram

      Radera
  6. Egentid behövs verkligen!
    NY UTMANING
    UTMANING TVÅ:
    -Springa minst 5km
    -Prova Tabata. Nu när det är kyligt och svårt att motivera sig att komma iväg är Tabata perfekt att träna hemma. Ladda hem appen Tabata Timer på mobilen och testa 3övningar: Planka, armhävningar, rygglyft
    -Besvara dessa 7 frågor!
    1. Då tränar jag allra helst
    2. I mina öron när jag tränar
    3. Mål med träningen
    4. Favoritmat
    5. Då mår jag som bäst
    6. Därför tränar jag
    7. Där tränar jag helst

    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)