fredag 28 december 2012

Snart skålar vi in 2013...

Tänk vad fort ett år går, och
 varje år oj-ar jag över att "oj oj gick detta året så här fort också", "vart tar tiden vägen???"
Oj-ar ni er med??

Det är snart dags att slå knut på säcken för år 2012.
Nyår 2011 ville jag kasta säcken så långt som möjligt, det var året som förändrade mitt liv då jag förlorade min mamma men jag ville också behålla en del av säcken för det var i juni som graviditetstestet visade ett stort + efter lååång tids försök och kämpande.
Så nyår 2011 skålade vi in 2012 och sa att detta skulle bli ett bra år, ett riktigt bra år. 
Och det har varit ett bra år... ett riktigt bra år.
I Mars föddes våran "Liten", lika orange som Ranelid i ansikte.
I September blev jag fru, vilken härlig och rolig dag vi hade, den blev precis som vi hade väntat oss...
Vi åkte till Thailand med vännerna och deras barn.

Om tre dagar är det dags att skåla in 2013, 
knyta säcken och minnas att 2012 var ett bra år och öppna en ny säck inför 2013.
Ja vad som händer 2013 vet jag inte, vi får väl se.
Jag har ett mål 2013, ett mål jag måste nå och det är att hitta ett nytt jobb.
Ett nytt jobb med nya arbetsuppgifter, nytt ansvar, nya arbetskamrater 
Och det kommer att lösa sig, det känns som allt på något sätt löser sig

Nä nu tar jag fredagkväll!!
Trevlig helg



13 kommentarer :

  1. Här ojas det också. När jag var liten tänkte jag att det är värst vad vuxna ojar sig hela tiden över vad fort tiden går, nu är jag här, den bara rusar iväg.
    Gott nytt År
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Här ojas det en hel del, eller min favoritfras -tiden bara rusar iväg. Jag hoppas på ett bättre 2013 men jag vågade börja blogga 2012 och det är bland det roligaste jag gjort. Fina bilder från ditt 2012. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Ja men visst ojar jag mig också...
    Åh det var sorgligt att läsa att din mamma gick bort för något år sedan, usch så ledsamt. Min pappa gick också bort för några år sedan, det är jobbigt att behöva gå igenom sånt där.
    Men sån lycka att få en liten till, en sån gåva! När planerar du att börja jobba igen? Vad skulle du vilja ha för jobb? Jag ska börja jobba så smått framåt våren , då har jag varit hemma med sonen i 2,5 år och jag har verkligen gillat det. Hade det inte varit för att man måste ha pengar så hade jag lätt kunnat vara hemmafru.

    SvaraRadera
  4. Vad fint att få en snabbtitt på din "2012"-säck och på din säck 2011. De rymde verkligen livets yttersta glädje och livets yttersta sorg...jag önskar att 2013 blir en riktig lyckosäck för dig och hela din familj, ja, vad sjutton, varför inte säga "för oss alla", på en gång!

    Stora kramen,
    Frida

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart 2012 ni verkar ha fått! :)
    Bebis och bröllop, bättre kan det väl inte bli!
    Önskar er ett minst lika bra 2013, åh snart börjar det ;)

    Har ni några roliga planer för nyårsafton?

    Kramar Frederica

    SvaraRadera
  6. Då har vi samma mål med 2013!
    Hejja oss:)
    Kram Lina

    SvaraRadera
  7. Go´kväll...
    Va mysigt att du tittat in hos mig :)
    Mitt 2012 har varit härligt :) riktigt bra. Men allt kan alltid bli bättre, visst är det så... man kan alltid göra saker och ting bättre... om man hjälps åt och strävar tillsammans :)
    Jag hoppas på ett ännu härligare 2013, för dig och för mig ... för alla :)
    Stor kram till dig, nu ska jag kika runt lite hos dig!
    Jessica

    SvaraRadera
  8. Tack för att du delar med dig av ditt år. 2012 har varit ett av de bästa för oss. Känns som allt hamnat på rätt plats till slut.
    Ni har precis börjat, vi har avrundat och planat ut, liksom...nu väntar en härlig tid här på ön. Ser fram emot altanhäng framåt våren, och en tur ut med båten... 2013 ska bli mitt år med havet...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bilder och upplevelser från året som gått! Vad mycket man hinner med under ett år... bläddrar man bland bilder och tänker efter vad man gjort/vad som hänt så ryms ganska mycket inom 12 månader :-) Ha en go fortsättning på kvällen!

    SvaraRadera
  10. Ett år går så fort men ändå hinner det hända så mycket! Glädje och sorg..

    SvaraRadera
  11. låter som ett härligt år...! Önskar dej ett lika fint som kommer!

    SvaraRadera
  12. vilket fint år du haft .....och jag önskar dig ett fint 2013 också och tack för alla gulliga kommentarer inne hos mig detta år.

    KRAM

    Pernilla

    SvaraRadera
  13. Vilka kontraster du fick uppleva 2011! Den djupaste sorg och den största glädjen! Jag förstår att du då stod på nyår och kände dig omtumlad av dessa händelser! Hann din mamma få veta att ni väntade en liten?

    Året 2010 var det märkligaste i mitt liv. Året då min trygga mormor dog, året då jag blev svårt sjuk och livet rasade, vår fina vovve lämnade oss efter en jobbig tid, då renoveringarna av huset nästan skilde oss åt och där sedan försäljningen gjorde att det blev bråk i släkten. Men också året då vår Max föddes, då vi hade ett fint dop för honom och då jag firade min födelsedag med en härlig fest! Jag minns att jag var så trött att jag grät på nyårsafton och att min enda förhoppning var att 2011 skulle bli ett lugnare år... Ja livet är märkligt... Jag önskar att du får det allra bästa nya året med dina fina killar! Stor kram!

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)