söndag 30 december 2012

Ändrade planer för nyår...

I morse var en sådan där morgon man bara får ibland när man har småbarn.
EGENTID!!
Ja hela 30 minuter fick jag själv innan Lille N vaknade, H hade redan åkt till jobbet och jag hann med att få en kopp rykande hett kaffe och sitta vid köksbordet och glo ut för mig själv på det gråa mörka och regniga...
Älskar när det ges möjlighet att vara uppe före barnen...
Sen var det bara att äta frukost och slänga in barnen i bilen och åka till ishallen.
Wiggo hade hockeymatch! Dom vann båda matcherna, tjohooo! 

Men
Nu har våra planer för nyårsafton blivit ändrade...
Det kommer att bli en lika trevlig nyår i vilket fall, bara tråkigt att alla inte kan vara med pga sjukdomar.
Så vi ska iväg och slå ihop oss med resten av gänget och deras barn...
Så nu ska här fixas efterrätt för imorgon men först några ärenden in till lilla staden.
Sen tar vi och njuter av lördags?? måndags?? tisdagskvällen???, nej just det söndagskvällen njuter vi av, 
blir ju veckoblind av alla dessa helgdagar!!!

Ha en fortsatt fin eftermiddag








13 kommentarer :

  1. Härligt med egentid! Det behöver man! Det låter som att det blir en bra nyårsfest för er. Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Snart smäller det :-)

    SvaraRadera
  2. Alla uppskattar en liten stund för sig själv... om det så bara är för en kopp kaffe och reflektioner...
    Låter som det blir härlig Nyår för er ändå. Här är grått o lite regn, men ingen snö kvar,,,, lite is här o där.. men å vad jag gillar det. Nästan vårkänsla vid promenaden idag. Herreje, snart är det 2013, så tiden går...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Skönt att du fick lite egentid även om det inte var så länge!
    Tråkigt när folk blir sjuka till stora festligheter, men men det är sådant vi inte rår på så ni får ha det så trevligt ändå!
    gott nytt år!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Kom ihåg när jag var småbarnsförälder då var verkligen egen tid hårdvaluta o jag njöt den lilla tiden man fick, man behöver det när vardagen rusar på i 190. Här är det oxå ändrade nyårsplaner. Ligger nerbäddad i feber o ställer för glitter o glamour blir det feber o snor, suck o blä. God mat ska jag i ala fall ha, nåt som tröstar. Ha nu en superkul nyår o ta en dans för mig med. Nyårskramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Egentid är fin tid - kanske just för att den är så sällsynt!? Ha en trevlig nyårsafton! Kram Sara

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Önskar dig och dina detsamma!

    Visst är det härligt att få sitta själv en stund i lugn och ro med en kopp kaffe. Inte visste man att man skulle uppskatta nåt så litet innan man fick barn.

    Ha nu en fin nyår! Vi hörs! Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Mysmorgon :) det är inte alls dumt, förstår att det inte händer så ofta eftersom du har en liten :)Desto mysigare när det händer
    Hoppas ni får en skön kväll :)
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  8. Härligt med egen tid, förstår att de stunder man får det som småbarnsförälder är väldigt värdefull och viktigt!!

    Hoppas ni får ett trevligt nyår trots bort fall pga av sjukdom och så önskar jag dig ett GOTT NYTT ÅR!

    Kram Bella

    SvaraRadera
  9. Hej där!
    Önskar dig ett gott nytt år!

    Här blev det också ändrade planer för nyårsfesten. Vi skulle vara själva, bara vi fyra, och jag skulle precis till att surfa på recept till morgondagens dessert. Men så ringde min syster och undrade om de fick fira med oss för deras kompisars barn hade blivit sjuka. Och hon skulle laga hallonparfait till dessert och ha med sig, så nu tar hon med sig den hit istället. Tur man har!

    Skön med egentid! Dock är jag så sjukt morgontrött så jag får aldrig den där egentiden på morgonen, utan på kvällen eftersom jag är nattuggla. :-)

    ha det gott!
    Kram Jossan

    SvaraRadera
  10. Så gott det låter, lugnt och fridfullt och ensamtid med tankarna.
    Önskar dig och de dina en riktigt fin nyår!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hoppas det blir en bra afton trots ändrade planer...
    Vill önska dig ett Gott Nytt År! Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Så härligt med en stund att samla tankarna och att bara få vara! Det låter som om ni får en bra kväll trots lite ändringar, även om det är tråkigt när sjukdomar kommer i vägen för planerna. Vi ska bara vara hemma, jag orkar nästan igenting som det är nu, är så trött och matt och varm hela tiden...

    Jag hoppas att ni får en fin kväll, och framför allt ett BRA ÅR! och att du hittar det jobb du vill ha! Stor kram!

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)