tisdag 25 december 2012

Juldagen 2012...

Lika fort som julafton kom lika fort försvannn den...
Ja i en blink så är dagen över...
Julafton blev en bra dag...
Vi fick en vit jul...

Vi åt en massa god mat, 
barnen väntade ivrigt på Tomten och tillslut så kom han
och i år hade han sin lille Tomtenisse med sig..
Vi spelade julklappsleken...
Med nöjda och något trötta barn så begav vi oss hemåt på kvällen och 
att få komma hem på julaftonskväll och byta om till myskläder, sätta på Tvn, 
och bara vara är så härligt...


Idag har varit en riktig slappar dag, en sådan där dag då det äts godis, spelas spel, tas en promenad, äts lite mer godis och umgås ännu mer.. 
och
 snart ska vi iväg till svärföräldrarna på middag.

Jag har även  besökt en (igen) barndomsvän, hon är hos sina föräldrar över jul, (vänners föräldrar bor kvar här som vi växte upp och jag, jag har flyttat tillbaka hit) 

Årets hemmagjorda pepparkakshus "by Wiggo" huset som snart går i bitar och bomull som fastnar i tänderna.....




Och så var det ju mellandagsrean!!! 
Jo jag skall nog ut en sväng i morgon, om rean börjar då???
En del butiker har ju börjat, vissa butiker väntar och några webbutiker har startat...
Olika överallt... 



God fortsättning...



5 kommentarer :

  1. Låter som en verkligt perfekt jul. Men visst är den fort över... här har vi tagit det lugnt, och nu ska jag ta en liten promenad i mörkret med vovven, innan jag värmer på grytan...det slår regn på rutan, så det är nog halt som skam ute... ha en god fortsättning
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Visst önskar man att just Julafton vore längre än ett vanligt dygn...
    Önskar dig en fortsatt fin julhelg, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Så härligt att julen blev vit ändå! Här hade vi tur för det har kommit snö varje dag!:) Vad bra att ni fick en fin julafton, och slappedagen nummer ett; juldagen, verkar också varit som den skulle! Jag älskar att spela sällskapsspel, tyvärr är inte alla lika sugna, men annars är det ju en perfekt aktivitet dagar som dessa! God fortsättning på julen önskar jag dig och dina grabbar!! Stor kram! //Tanja

    SvaraRadera
  4. Här har det varit en våt jul, utomhus alltså... regn på julafton och även idag.
    Men vad gör det när man äntligen har tid att umgås och tid att göra ingenting.
    Men visst skulle vi klara oss utan doften av regnvåt hund!
    Ha en riktigt bra annandag jul!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)