lördag 29 december 2012

Leeeeeeeeeeeek!!

Ge mig en kvart sen så ska vi leka, sa jag till Lille N.
Han tittar konstigt på mig...
Hans favorit saker är att leka med skohornet, metallclipsen till ett lock som är till doftljuset så hela han luktar chai efter en stund, nedersta kökslådan är också intressant eller 
stå och hänga vid tv-bänken och dansa och nafsa lite på kanten, 
men inte idag.. nej nej!!
Så samtidigt som jag behövde en kvart vid datan så tänkte jag att jag kunde lägga mig på golvet och putta och brumma bilen med vänster hand, men då upptäcker han windows klistermärket och
 kliver över tangentbordet som en katt...
ja ja...

Vad jag behövde göra var att hitta ett recept på 
Hallonparfait med dajm och kolasås
Vi ska ha det till efterrätt på nyårsafton...
Enkelt och gott! 
Kan göras redan idag och slängas in i frysen, perfekt!!

I år firar vi nyår på "hemmaplan" med goda vänner (två familjer till) och deras barn.
Inte hemma hos oss men nästan för vi bor bara ett stenkast ifrån Fam A.
Hur firar ni nyår???

Ha en fortsatt fin eftermiddag...


Sculpted Metal Tree
Sculpted Metal Tree

Lit Mercury Glass Globe
Speakeasy Party Bucket Collection
Alla bilder är från www.potterybarn.com

14 kommentarer :

  1. Hej!
    Tack för din kommentar hos mig och vad bra att jag kunde hitta till dig!

    Vilka fina små julgranar, såna skulle jag vilja ha till nästa jul.
    Låter trevligt med julfirande hemma fast borta :-) Då kommer man hem lätt i alla fall. Att åka taxi på Nyår brukar inte vara något "hit".

    Vi åker upp till Funäsdalen och firar med kompisar. Är också lite på jakt efter någon god dessert. Får se vad det blir, din lät god!
    Ha ett gott slut!
    Hälsningar Malin

    SvaraRadera
  2. Hej på dig!
    Jag bor oxå på västkusten och hittade hit idag.
    Tillbringade kvällen med att göra vaniljpanacotta med hallonsirap, men det var inte riktigt det du var på jakt efter. Vi firar nyår hos kompisar i år.
    God fortsättning till dig!

    SvaraRadera
  3. Hittade till dig idag, fin blogg du har! Bilderna är underbara. Kram Ester

    SvaraRadera
  4. Hihi det finnt helt klart olika typer av lekar! Receptet verkar bra! Kram Sara

    SvaraRadera
  5. Å va gott med hallonefterrätten... har lite hallon kvar i frysen sen i somras. Finns några förskrämda hallonbuskar i (ja de bor inne) växthuset på gården. Och så några vildhallon. Men de används oftast till frukosten.
    Nyår hos oss blir fyrverkeri från Lysekils södra brygga på em att njutas från bryggan i Fiskebäckskil (hoppas det blir bra sikt) och sen tänkte jag att vi pälsar på oss och ser åt Orust och Gullholmenhållet vid midnatt, för vi bor så högt att vi borde se en hel del från altanen... har en flaska billigt bubbel och lite godis. Sen är det dags att sova, antagligen. Vi åldringar blir kvällströtta, vi, hihi
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Det låter som en god blandning, hmmm...
    Jag har inte bestämt nyårs desserten ännu, kanske ett alternativ?!

    kramen

    SvaraRadera
  7. Vi blir hemma och lagar lite god mat, men vi tjuvstartar med en hummer idag :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vi bor längst bort ifrån smällare och fyrverkerier, så det blir alltid nyårsfest hemma hos oss eftersom det finns flera skotträdda hundar i våra vänners familjer. Gott humör, god mat och gott i glasen, så blir
    kvällen bra!

    SvaraRadera
  9. Åh efterrätten låter supergod! Det vill jag gärna ha recept på.

    Vi ska faktiskt bara vara hemma i lugn och ro på nyårsafton. Tycker det har varit så mycket i december att det ska bli riktigt skönt att bara vara vi...

    Kram

    SvaraRadera
  10. Dessert har vi inte bestämt, men jag tror det lutar åt något barnvänligt som marängsvisch.. det tackar man ju inte nej till som vuxen heller :-) Gott nytt år!

    SvaraRadera
  11. Vilken vilken underbar beskrivning av ditt barns lek! Den spelades upp som en liten film, kan jag säga:-)

    Efterrätten låter himmelsk! Bara själva ordet "hallonparfait" får snålvattnet att rinna.

    Kramen!

    SvaraRadera
  12. Godmorgon =) Ja tänk att det snart är ett nytt år. Känns alltid så härligt tycker jag. Nytt år nya tag liksom =)
    Ta hand om er och ha det bäst. Kramen

    SvaraRadera
  13. Så inspirerande bilder !!

    Önskar dej ett riktigt Gott Nytt År..kram

    SvaraRadera
  14. God morgon!

    Kom på att jag glömde svara på din fråga om hur jag hade gjort för att kunna vara hemma i 2,5 år.

    Jo, i vår kommun finns det vårdnadsbidrag så det har vi utnyttjat, till båda barnen faktiskt, var hemma lika länge med dottern. Det är ju bara 3000 kr, så det är knapert men det går.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)