onsdag 12 december 2012

Julklapparna!!! och lite middagstips..

O ja, julklapparna är färdiga eller nästan färdiga,
 har två stycken kvar till Wiggo, men 
tiden rann iväg och vi var tvungna att åka hem!
Och än är det några dagar kvar till jul och 
eftersom jag vet vad jag ska köpa till honom så får jag åka tillbaka... 

Ibland glömmer jag ju av mina ärenden och hamnar i min egna värld i mina "egna" butiker... 
Stannade till på Tara, kollade runt lite därinne och på väg ut i en liten låda på golvet 
sålde de ut mössor, till kanonpris!!!!
hmm en mössa jo men det är väl alltid bra att ha, vi ska ju åka skidor snart och jag åker ju inte skidor så jag måste ju se lite skidintresserad ut när jag står nedanför backen och viftar med armarna och hejar på de andra när de kommer farande i backen...

Och visst är det lite lyxigt när man får sitt inköp inslaget i silkespapper, och när man kommer hem så känns ens egna inköp som en liten present... I LIKE!!!


50 kr! Kanon! 

Nope Tomten var inte där...




Jag älskar fisk, verkligen älskar och detta hade vi till middag idag:
Enkelt att göra!


Lax med pesto och gräddkokt pasta 4 pers

600 g lax
pasta (vilken sort och form du vill)
salt & vitpeppar
1,5 dl grädde (valfri fetthalt)
1-2 vitlöksklyftor
persilja
pesto (vanlig grön basilika)

Ugn: 200 grader i 20 minuter

1. Lägg laxen i en ugnsfastform med skinnsidan neråt. Bred på pesto.
2. Koka pastan
3. Häll i grädden i en kastrull, pressa vitlök, krydda med salt & peppar och persilja. Låt grädden koka ihop tills den blir tjock. 
Häll över den färdig kokta pastan.

Servera!

8 kommentarer :

  1. En tjusig mössa känns mycket användbar denna vinter. Alltid bra att unna sig något :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man får ju unna sig när det var ett sådant kap :)
      Kram

      Radera
  2. Det kallar jag ett fynd, snyggast i backen...Mmmmm lax i alla former är bara så gott, tack för receptet, skall testas, dock utan pasta till mig alla fall. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar fynd!!! Mmmm jag borde ta bort pasta jag med men så gott det är :)
      Kram

      Radera
  3. En sån mössa!!! Vill haaaaaa! har en gammal rackare i samma modell som ser ut som nåt hunden tuggat på, så väl använd är den.
    Och vi som ska t Gbg imorgon... tror inte jag kan få mannen att ta omvägen till K-backa, eller kanske ändå, släkten bor ju i nästan där...javifårse....
    Vilket trevligt recept. Låter smaskens, och lätt för en novis vid spisen som jag...Ja du får läsa in lite, så får du se hur förvirrad jag är egentligen, hihi
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om den är så väl använd så hoppas jag att min blir det med :)
      Ha en trevlig dag i Gbg

      Kram

      Radera
  4. Jag älskar TARA!! Skulle kunna stanna där hur länge som helst! Och vilket fynd du gjorde! Jag är också en fiskätare av rang så jag måste nog testa ditt recept:) Sov så gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst har Tara fina saker, men vissa saker är ju galet dyra eller ja har man råd så... Men dom har ju också saker i alla prisklasser!
      Men att gå in och kika skadar ju aldrig ;)

      Kram

      Radera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)