tisdag 9 april 2013

Vårtecken i strl 45

Inte en tussilago, snödroppe eller krokus har jag sett som vårtecken...
Så mina och Wiggos skor får bli ett vårtecken...
Kaffestunderna på altanen har också varit ett gott vårtecken...


Jag beställde skorna från Ellos,(asså dom där rabatterna dom skickar är inte fel)
 fick sen på mail
"din order är skickad"
Två par 123-456 i strl 45
What?!
Nej, så fel kan det ju inte bli, så galet kan jag ju inte ha klickat...
Jaha bara att ringa upp kundtjänst... 
såg framför mig hur jag måste hämta upp mitt paket i affären sen packa upp och packa om, för att skicka tillbaka skorna...
MEN
När jag väl kom fram till kundtjänst så förklarade hon för mig att det är strl 4,5!!! 
"komma tecknet" kommer inte med i deras orderbeskräftelse...
Puuuuh!
Ja så långt tänkte inte jag...
Så här är dom i strl 37 och dom passar alldeles perfekt...

Happy Tuesday och ha en bra dag!






25 kommentarer :

  1. Vad roligt att de passade!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Haha tänk så fel det kan bli om man glömmer ett litet tecken! Kul att de passade :D

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Converse är absolut ett vårtecken om något! Hoppas du får en bra dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Det där är ett bra vår-tecken. Jag plockade fram mina ena i fredags :)
    Ja du är inte ensam om att längta efter "gubb-säsongen". De jag köpte igår när jag såg att Lidl hade extrapris luras ju en del. Ser sjukt goda ut men smakar ju inte så mycket :( fast de ger ju ändå lite känsla åt rätt håll ;)

    Ja du, storhandla är aldrig en hit, men skönt efteråt när gömmorna åter är fulla :)
    Hoppas ni får en härlig och solig dag så det kan avnjutas lite kaffe på altanen. Kram Malin

    SvaraRadera
  6. hade ju varit kul att få dem i storlek 45 eller inte åh det är så irriterande om man får hem saker som man måste skicka tillbaka, så det var ju tur att det var rätt du fick hem.
    Här har det blivit kallare igen, visst solen lyser men det är inte direkt skönt ute, men hur som helst så ska jag snart hoppa ur mys kläderna och dra på mig andra kläder och ta mig till affären och handla lite, ska handla mera ikväll med sambon tills lördagen då vi får besök av en gammal arbetskamrat från Katrineholm, hon kommer med hela sin familj och det ska verkligen bli jätte kul att träffas igen
    Ha en bra dag kram Linda

    SvaraRadera
  7. haha... vilken tur! Hade fått bli en och annan extrastrumpa i annars! :-)

    SvaraRadera
  8. Snygga dojor! Jag har aldrig haft ett par Converse i min ägo, men har beställt ett par vita från svågern som för tillfället befinner sig i USA. Ska bli intressant och se om jag också blir "Conversefrälst"! ;-)

    Angående köp & säljsidan: Jag säljer inga märkesläder där, som tex Pop, Mexx, Molo, GAP, Villervalla för folk är, precis som du skriver, helt enkelt för snåla!
    Jag lägger upp typ H&M, Lindex, KappAhl och säljer för 20-30 kr plagget eller paketpris med ett helt gäng kläder för en hundring.

    Priset tog en tjej som var och tittade på en mammaklänning som jag sålde. Jag sa att jag ville ha 50 kr och då tyckte jag att jag lade mig lågt! "Du får en tjuga..." Jävla snåljåp!

    Har tänkt att lägga ut på Tradera, men tycker det är lite meckigt med att hålla ordning på bud, kolla så pengar kommit in och sen skicka på posten....

    SvaraRadera
  9. Jag blev riktigt conversefrälst för några år sedan och insåg hur bekvämt det är. I samma veva åkte vi till USA och hamnade på en stooor outlet med bl.a. en conversebutik. Lycka! Nu långt senare önskar jag att jag köpt några för framtiden också, fast så kan man ju iofs inte tänka om allt... Men vårtecken det är det! Det och mjukglass! Ha en fin tisdag vännen! Kram//T

    SvaraRadera
  10. Haha sicken tur att det var rätt du gjort då, för strl 45 lät lite väl stoooort, skratt

    SvaraRadera
  11. Ha ha, tänk va roliga ni skulle sett ut, när ni klampade fram i era förtifemmor...
    Tur att det bara var ett komma-fel... Här är så härligt idag, och jag förbereder lunchen (värmer gårdagens körv i micron) och sen... sen ska vi ut o altanhänga... det här kommer att bli den bästa våren nånsin, har jag bestämt i förväg...fy fasen va bra man har det!
    Jag vågar inte gå in o kolla de där rabatterna,,, jag har förköpt mig redan... och jag har sett en väst jag vill haaaaaa! Jag som aldrig velat ha väst förr... tycker plötsligt det är nåt man bör ha, måste ha, ska ha...vill haaaa
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  12. Hann tänka att du hade stora fötter! :-)

    SvaraRadera
  13. Haha, så galet det kan bli :)
    Tur att det löste sig. Kram.

    SvaraRadera
  14. Ha ha vilken tur att det blev rätt iaf ett par 45:or hade varit lite jobbigt. Jag behöver också nya converse - köpte bara till barnen i deras påskägg men jag fick tyvärr inget rget påskägg med converse :(

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  15. Hihi, höll på att bli riktigt tokigt ;)
    Ha en fin kväll! Kram elin

    SvaraRadera
  16. Tack
    klart det blir fint när det är fixat, men det tar lite tid och kostar pengar så man får ta lite då och då, svårt för mig som helst vill att allt ska fixas bums när jag får en idé.
    Angående viket så kommer det nog inte bli förlängt tyvärr, men det är ju också bara 50%.
    Jag har ju min tjänst i katrineholm på 100% som jag är tjänstledig ifrån som jag kan gå tillbaka till i september, men pendla till Katrineholm lockar inte så jätte mycket.
    Ha en fortsatt bra kväll, här ska det snart handlas och slängas lite till återvinning
    Kram Linda

    SvaraRadera
  17. Vad ett kommatecken kan ställa till det...skönt att det var rätt, inte så kul att hasa runt i 45:or. Snygga är de o det är alltid kul med rabatter. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  18. Har du börjat med sneakers! Vi har så mycket snö! Jag är så sjukt trött på vinterkläderna!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  19. Ha ha ha, men himmel en sån tur!! Stl 45 så hade du bara behövt skaffa dig ett par stavar till sen hade du varit redo för nästa års vasalopp;-)
    Converse är vårtecken om nått!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  20. Oj, ja 45 hade ju varit lite för stort. Kanske mannen kunnat ha dem annars??? ;) Härligt med vårskor! Kram

    SvaraRadera
  21. När conversen åker på är det vår :) 45 hade varit stort, tur att det "bara" var ett komma som inte kom och att det var rätt storlekar som skickats!

    Hoppas veckan börjat bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  22. Snygga!! Och converse är ju vårtecken det med:) Gillar Ellos för där får man alltid någon fin rabatt och det är alltid lika välkommet:)

    Hoppas du haft en bra tisdag!
    Kramar Fredrika

    SvaraRadera
  23. Hahaha himla tur! Nu laddar vi inför lite värme!! Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  24. Tycker de där conversen är riktigt fina vårtecken!
    De vårtecken vi har här är ljuset och den illaluktande leran ;), inga blommor än så länge, men nu borde man väl snart kunna hitta lite tussilago tycker jag.

    Ha det toppen fina du! Kram Jennifer

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)