torsdag 11 april 2013

Torsdag...

Hujedamig....
Tog en pw/joggning runda imorse på 8 km med Noah i vagnen
Då just den rundan är asfalt, grusvägar och tom lite åker som man går över..
Så valde jag att göra en blandning av träningen...
En galen blandning av att springa (ja jogga) i uppförsbackarna, jo för jag tom valde "åt fel håll" när jag gick hemifrån så att det skulle luta ordentligt...
Jiiiisssses... Det var riktigt tufft men det var bara att bita ihop och heja på mig själv...
(Jag har ingen sådan där käck joggingvagn) 
Kom igen kom igen... Heja heja! 
Sen....
Ja sen efter skolan åkte jag med barnen till Ikea...

Som vanligt åker ju mer saker ner i vagnen...
Inte så farligt mycket mer denna gången... 
En svartvit filt fick åka med hem och
det jag åkte dit för fanns... 
Det får ni se en annan dag.... 
Det ska målas först...

Vi åt mjukglass och drog jackan över huvudet när vi skulle till bilen,
 för det regnade....

Ja April bjuder på alla väder! 

20 kommentarer :

  1. Tog också en promenad med vagnen idag, fast något lugnare än din skulle jag tippa på. Gideon, tre år, åker inte vagn så ofta längre, och det var tuungt i uppförsbackarna!
    Den där filten är snygg, undra varför den aldrig har fått följa med hem till mej?!

    SvaraRadera
  2. Jäklar vad duktig du är hejja dig önskar att jag hade lite lust till att träna men icke den lyser med sin frånvaro vill jag lova tyvärr.
    Kvällen till ära här hemma kommer bestå av städning, jag hade tänkt göra det imorgon för som det såg ut tidigare idag så var jag ledig, men nu har jag blivit bokad på kort pass 7-12 men jag jobbar ju i alla fall. Sen ska vi iväg på födelsedags firande på kvällen.
    Ha en kanon bra torsdags kväll
    kram Linda

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Ja, visst är det lustigt från IKEA får man alltid med sig saker. Det är liksom själva grejen :) Brukar bli 1 000 kr, även om man inte skulle ha något ;)

    SvaraRadera
  4. Jag är lite sugen på att åka till Ikea, men skåpet jag vill se i verkligheten var ju slut... Lätt hänt att man förhandlar sig lite där... Imponerad av din löptur med barnvagnen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Trodde det skulle bli en tur till Ikea förra helgen, men orkade inte, men jag är bra sugen på att kika på alla deras nyheter, mycket snyggt där. Heja dig, jisses så duktig du är, springa med vagn o allt, imponerande. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Imponerad av din joggingtur! Och så IKEA på det, vilken energi...

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja det skulle ju vara kanon att komma igång för jag har lagt på mig alldeles för många kilon de senaste 1,5 åren.
    Men som du säger man ska ta sig över tröskeln sen kan man börja komma igång.
    Jag har snart städat klart så skönt så.
    Tack för att du tyckte det blev fint även om resten av trädgården ser väldigt trist ut för tillfället.
    kul att du gillade smyckena, jag tycker absolut att du ska kolla in på sidan med smycken, alltid hittar mån något
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Å vad du är duktig!
    Spännande att se sen vad du köpt och ska måla. Kram.

    SvaraRadera
  9. Mjukglassen är ju ett måste när man är på IKEA. För ett tag sedan när vi var där var den slut och jag blev alldeles besviken, haha.

    SvaraRadera
  10. Avundsjuk på din energi med joggingturen. Duktigt !!!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  11. Wowo, heja dig, riktigt bra jobbat!!! Det blir ju bra mycket tuffare med vagn och att du välja så att man får rejält med uppförslut är riktigt strongt gjort. Mitt sprintpass, gick skapligt, jag körde efter tips som jag hittade i iFORM, lyktstolpesprint, kuta allt man kan från en lykstolpe till en annan och sedan gå en sådan vända och så upprepa det 10 gånger, enkelt och bra :).

    Vad skönt att det går bra på jobbet och att det känns roligt, det är ju perfekt att få mjukstarta lite sådär :).

    Ha det gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow, ska det stå råkade bli ett extra o :).

      Radera
  12. Imponerande att springa med barnvagnen..wow!

    SvaraRadera
  13. Vilken grymt bra dag du haft! Träna med vagn är tokjobbigt. Bra jobbat. Och IKEA med kidsen, våra ungar älskar IKEA av någon anledning. Kram

    SvaraRadera
  14. Wow vad duktigt av dig, nästan en mil!!!
    Var också på Ikea idag och hittade massor jag vill ha, men det får vänta lite, mitt hål i plånboken är för stort!
    kram Helena

    SvaraRadera
  15. Joggingvagn är en onödig uppfinning för stadsfolk säger jag =P
    Jag har ju en Emmaljunga city cross idag med fyra fasta hjul och ganska tung. Men den springer jag ju med jämnt. Och i mammaträningsgruppen har vi bara olika "vanliga" vagnar.
    Så grymt bra jobbat, åhhhhh, vill bli frisk så jag kan jogga igen.
    Är på något vis mer rädd för att testa det än ett pass på gymmet när kroppen är lite halvförkyld.

    Så kul med ikea, vi ska till ullared på tisdag, och då lär det också falla ner en hel del annat som INTE står på lappen ;)
    Hoppas ni får en helt underbar fredag nu, kramar

    SvaraRadera
  16. Hej hej på dig :) duktig är du som tränar så mycket! Vi ska också ut idag på PW. Ni har samma rutin som vi på IKEA. Mjukglass nästan ett måste!
    filten du köpt är super fin. Önskar dig en fin och lång helg!

    /S

    SvaraRadera
  17. Vad du är duktig! Och med vagn...jösses!
    Kul att åka till Ikea. Det öppnar här i Uddevalla den 8 maj, då blir det nog hejdundrande, hoppas jag. Trafik lär det bli, för dom varnar för kaos, då vägarna inte är klara och de underskattat antal bilar.. Du ska se helgerna på Torp Köpcentrum, som ligger på andra sidan vägen...Och tänk till sommaren... huanimej...
    Förb... snöande här idag. Nära nollan,,, blåsigt! Blä! Drar mig för prommis med Lilleman, men han måste ju, så...Sen väntar städning (drar på´t så länge jag kan) och så fredagsmys med tacos (ovanligt, va?)
    Ha en fin helg
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  18. Vilken bra idé att jogga i backar med vagnen. :) Då är bra påhittig du! Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)