måndag 1 april 2013

Malmö...Trelleborg...Hem

Det har varit en fantastisk (hockeycup) helg i Skåne.
Vi startade tidigt på påskafton och stannade i Malmö och besökte jätteköpcentret Emporia.
Ja det var verkligen gigantisk... Många av affärerna har vi ju här hemma också men jag smet in på
Illums Bolighus...
Mycket fina saker....

Vy från taket på Emporia, det snöade lite och blåste en del men där i dimman ligger Köpenhamn

Vi checkade in på hotellet i Trelleborg och sen var det påskbuffé med alla killarna, syskon och föräldrar.
En fantastisk god buffé.


Påskaftonen avslutades tidigt... 
(Hårda bud från tränarna....)
vi rundade av redan vid åtta tiden då det var tidig uppstigning för killarna dagen efter plus att vi skulle ställa om klockan...
Så vid nio snarkade mina killar.... Glad Påsk! 
Hotellfrukosten var kanon och jag som älskar frukost i vanliga fall, åt tills jag blev mer än proppmätt...

Sen bar det av till cupen, 
Trelleborg bjöd på ett fantastiskt väder och mellan matcherna stack vi ut huvudet och andades in och njöt av vårluften...
och killarna de bjöd på fantastik hockey
Yngsta supportern,
och att spendera tolvtimmar i en ishall med honom är inte några problem...



Två lag ställde dom upp med.
Röda och Vita laget!
Wiggos röda vann alla fem matcher i gruppspelet, sen 
gick det så bra för båda lagen att de fick möta varandra i semifinal.
Dom har ju mött varandra tidigare i finaler, 
det är inget roligt men det visar ju också att det är ett gäng fantastiska hockeyspelare...
W's röda lag vann, och fick spela final mot Malmö...
tyvärr förlust med 5-4.

Borta bra men hemma bäst...
vårsolen strålar på en alldeles klarblå himmel här hemma
och det är redan April...

Planer idag?
Ja det får bli en dag ute!
Påsklov hela veckan....

Hoppas att ni har haft en härlig påskhelg! 









21 kommentarer :

  1. Vilka duktiga killar! Det är inte fel att få silver heller! Skönt med påsklov, här börjar allvaret imorgon igen efter en fantastisk påskhelg!

    SvaraRadera
  2. Det lyder da rigtig hyggeligt og sikke nogle dygtige børn :-))
    Dejligt at have fri og tid til at hygge og nyde ting man ikke når i hverdagen :0)
    Rigtig dejlig 2. påskedag - kramer

    SvaraRadera
  3. Så kul! Då har du nästan varit i mina hemtrakter, jag bor steax utanför Malmö. Ja, nu verkar det som om det vänt, det vackra vädret har även kommit till oss. Igår tog vi eftermiddagsfikan ute och det blir så även idag. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Vad härligt ni verkar ha haft det!
    Mysigt med påsklov. Matilda har lov om två veckor.
    Hoppas ni har en härlig dag ute.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  5. Åhh, shit så bra det blev. Man var ju faktiskt lite orolig över hur ni skulle få det när du fick magsjukan.
    Men det har ju verkligen inte gått någon nöd på er ;)

    Ja, här har vi också helt underbart väder. Solen värmer ju som sjutton nu.
    Ha en mysig kväll. Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Vilka duktiga killar, grattis till silver. Härligt med påsklov, hoppas solen fortsätter att stråla så ni får en mysig vecka tillsammans. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig helg! super att få tillbringa den i söderstäder... och nära Danmark.
    Gillar allt med Danmark, och går crazy bara jag tänker på Köpenhamn. Avensjuk, jag är så avensjuk...haha.
    Så duktiga de är, dina pojkar. Orkar spela så och orkar se på... oj oj, vad månne bliva av detta? Kan jag hälsa på er i Canada sen?
    Skönt att du piggnade på dig, och att du kunde äta!!! Jag har bott på hotell under min "flytande-period" i somras, så jag har suttit och sett på hur J lassat in från frukostbuffé utan att kunna ta nåt än svart kaffe... (men det lönade ju sig...)
    Fredag är Sahlgrenska-dag för mig, näst sista gången, så himla spännande att se vågen...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Vilken fantastisk helg ni har haft. Och grattis till hockeykillen, så bra spelat :)
    Kram.

    SvaraRadera
  9. Vilken rolig helg ni verkar ha haft! Det är skojigt när barnen har aktiviteter som gör att man får iväg på sådant :). Att bo hotell är ju allt bra gött.

    Jag tycker de var superduktiga som tog sig till final!

    Hoppas att ni fick en riktigt bra utedag. Vi han i alla fall vara ute en stund på fm och så blev det grillade hamburgare till lunch :).

    Ha det toppen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  10. Oj vilken helg! Hockey fortfarande, sista cupen förmodar jag ;)
    Synd med förlust i finalen men såå bra spelat av dem ändå!
    Min nya blogg är länkad ute i höger fältet men jag ska länka i texten oxå, tänkte inte på det ;) kram Suss

    SvaraRadera
  11. Passerade Trelleborg igår och tänkte på att ni var där!
    Roligt att ni fick en riktigt bra helg här nere vid Sydkusten!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  12. Låter som en riktigt härlig helg :) Bara hotellfrukost är ju guld ;)

    Så duktiga killarna varit. Surt att inte vinna med ett ynka poäng :( Men ack så nära! Minst lika bra som vinnarna ju!

    Har ni några planer för veckan? Eller vilar ni upp er efter en händelserik helg? :)
    Här hoppas vi på lika mycket sol som det varit idag, för då skulle ALL snö försvinna :D
    Och vinterjackan verkligen ber om att få åka ner i lådan nu.. den säger det med att börja krångla med dragkedjan :P

    MÅNGA KRAMAR

    SvaraRadera
  13. Skönt att ni kom iväg på cupen! Och hotellfrukost och allt;) Och vad duktiga killarna varit, final och allt! Synd på en liten fjuttig poäng bara.

    Härligt med påsklov, hoppas ni får fina vårdagar!

    kramar Fredrika

    SvaraRadera
  14. Grattis till silver och låter som ni haft det kanoners

    SvaraRadera
  15. Låter lite likt den helgen vi hade i mellandagarna! Mysigt att vara i Malmö och Emporia! Grattis till silvret! I helgen har min sambo varit på cup med örebros tv pucks lag! Men eftersom vi inte har någon son med så var jag och dottern hemma!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Skåne o Danmark är fantastiskt. Men jag har förstått att snön ligger djup på sina ställen där, lite bakvänt!

    kramen

    SvaraRadera
  17. Låter som en väldigt härlig och fartfylld helg =)
    Här blir det en skön morgon sen hoppas vi solen kommer och värmen, som igår, då bodde vi ute =)
    Kram och ha en toppen dag!

    SvaraRadera
  18. Härlig helg du har haft :) idag blir det skidåkning kram Diana

    SvaraRadera
  19. Vilken mysig påskhelg! Skulle vilja åka till Emporia, har hört så mycket bra om det :)
    Tack detsamma, hoppas du också haft en fin påskhelg!

    SvaraRadera
  20. Vad härligt att ni ska ha påsklov hela veckan lång. Här är det tyvärr skola för mig. Inga påsklov på universitetet. Och mannen min måste jobba så barnen får glatt gå till skola och dagis.

    Ha det så härligt i solen!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  21. Vad kul att du varit i mina hemtrakter. Det där Emporia är verkligen hiskeligt stort. Vilka duktiga hockeykillar du har! Men ny är det väl ändå tid för vår och sommarsäsong. 😃 Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)