torsdag 18 april 2013

Bungalow papper...

Ibland väcks min kreativa ådra..
Jag kan ha en idé i huvudet, fått inspiration eller tips, köper alla tillbehör man behöver för att sedan...
ja sedan???
Sedan kan det bli liggandes... Ibland kan det bli liggandes vääääldigt länge!
Det är då jag inser att jag kanske inte är sådär pysslig...
Men idag är ådran väckt...
Det regnar ute kanske är det då ådran vaknar och man vill hålla sig inne, skrota runt i myskläder och pyssla...
Så idag ska jag pyssla med mitt Bungalow papper som jag köpte på Illums Bolighus när vi besökte Emporia under påskhelgen...

Översta lådan är från Bungalow, nedersta från Systrarna Grene



Så här ser det ut på skrivbordet när det är städat...




Jag vet inte varför men 
på något sätt tycker jag att Torsdag är en av dom bästa dagarna på veckan...
Kanske är det för att helgen ligger framför en ???
man förbereder sig för tid tillsammans ???

Vilken är eran favoritdag??

Ha en härlig Torsdag

23 kommentarer :

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Fina boxar! Jag är nog som du, köper hem saker med ambition att pyssla och fixa. Sedan blir det inte så mycket mer. Ha en fin dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Jag är likadan....jag tror att jag är pysslig, men det är jag inte.Synd! :) Ha en bra dag! Anna

    SvaraRadera
  4. Jättefint boxar och skrivbord. Min favoritdag är fredagen men jag förstår hur du menar med att på torsdagen ligger hela helgen framför en. Kram Nina

    SvaraRadera
  5. Jättefin arbetshörna :)
    Jag tycker torsdag och fredag :) torsdag för att det känns som om helgen närmar sig med stormsteg och fredag för att helgen precis börjat och man har hela härligheten framför sig :)
    Stor kram min vän.
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Kanonfin och välstädad arbetsplats ;)
    Kryddhyllan blev också jättefin som bokhylla.. fiffigt!

    Torsdagen är absolut en bra dag... tycker jag också :)
    Ska nu titta vad jag har missat under min datalösa tid.

    Ha de så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Jag gillar bäst måndagar, ha ha, lite konstigt va? Nä, men mannen min jobbar alltid helg nu vid sommartid så då har vi vår "helg" på måndag och tisdag istället. Funkar bra när barnen är små och jag kan styra mina egna tider...

    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag gillar måndagar bäst.
    Alla vardagar egentligen.
    Sen gillar jag de helger då mannen är ledig. När han jobbar är de inte fullt så roliga. Kram.

    SvaraRadera
  9. Å jag känner igen mig så väl. Har massor med opysslat som ligger hemma. Men för några veckor sedan fick jag till både gardiner och soffdyna till kökssoffan - av tyger som legat i över 2 år!

    Hoppas du får en fin dag!
    Kram Helén

    SvaraRadera
  10. Men hallå vad du har kommit igång då!! Kul! Jag blir så inspirerad...:)
    Nej, det blir tyvärr ingen bloggdag för mig, kompisen backade på grund av privata skäl och ensam vill man ju inte åka, det får bli ett annat tillfälle. Kanske dags att tvätta huset inför målningen, vem vet? ;-)
    Hade varit kul att ses snart igen, hoppas vi kan få till det på något sätt. Kramar!

    SvaraRadera
  11. Fina färger på boxarna! Jag känner igen det där med att "spara" på saker, det gör jag hela tiden. :) Jag gillar fredag bäst, då är hela familjen hemma och vi har ändå en hel helg framför oss. Kram

    SvaraRadera
  12. Jättevackra papper på båda lådorna! :-)
    Och det där med att pyssla älskade jag som yngre, kunde sitta i timtal. Nu är behovet att komma ut mycket större, ut med hundarna och de som vill följa med, i skogen eller ner till havet.
    Torsdag ja, det är en bra dag!
    Önskar dej en härlig helg med mycket vår!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  13. Jag är inte heller så kreativ men ibland slår det slint och så händer det nåt men det är inte ofta, jättefin skrivbordshörna har du iaf ;)

    Kram ullis

    SvaraRadera
  14. Så fint och ordentligt du har det. Übersnygga lådor! Det är ju så mycket lättare att fixa o greja om allt finns på plats. Jag har ett nytt projekt på gång, det betyder att jag tänker o funderar, googlar och kollar youtube och köper på mig sånt som jag behöver,,, mer om detta sen.
    Jag gillar också torsdagar. Som sagt, för sen blir det fredag och då planerar man fredagsmys... tacos (svindyr guacamole inhandlad också) och sen ska J ut på galej i Gbg på lördag. Försöker utverka att jag ska ner o hämta på söndag (han sover hos sonen i Lindome) och sen gå på Ikea i Kållered,,, men han bara hummar, så jag vet inte om han gillar idén... Insåg nämligen att nästa gång det blir Gbg för mig, så åker jag buss o då blir det inget Ikea, men en massa annat... Och nu vill jag kolla in lite nytt... visst bara måste man? Ha en fin torsdag.

    SvaraRadera
  15. Jamen... jag håller med! Torsdag är super, jag gillar att ha saker framför mej. Kanske därför som jag tycker att maj är den bästa sommarmånaden (jag vet att den inte ens är en sommarmånad) för att allt ligger framför!
    Hursom... gillar askarna, och ordningen på skrivbordet. Men nyfiken, vad står det på tavlan!?

    SvaraRadera
  16. Jag gillar nog torsdagar och fredagar bäst, håller med =D

    Så fina lådor
    kramar

    SvaraRadera
  17. Ja, men ibland är det lite läskigt hur lika vi verkar.
    Jag måste ha precis rätt känsla för att kunna pyssla...och pysslet får absolut inte vara för krångligt, pilligt eller ta för mycket tid. Då tappar jag lusten direkt.
    Riktigt snygga askar.

    Här beror det ju lite på vad det är för vecka, just denna torsdagen är ju som söndagsångest. Vid 13.00 imorgon börjar jag min jobbhelg+4 kvällar så detta är inte min favorit dag. Men nästa torsdag då jag vet att efter den arbetskvällen är jag ledig fre-sön är känslan nog mer lik din ;) Och likaså veckan därefter då jag jobbat dag mån-fre och sen vet att jag åter har en frivecka framför mig.

    Ha en mysig kväll, kram Malin

    SvaraRadera
  18. Blir så full i skratt, jag är precis likadan. Köper hem en massa pyssel å sen blir det liggandes i min låda.
    Ja, torsdagen är helt klart en av mina favoriter. Oftast ledig dag å känslan att det snart är helg.
    Ha fina kvällen, kram

    SvaraRadera
  19. Så fina askar och superfint på skrivbordet!! Vi har också haft ösregn hela dagen sär lite avis på er som kunnat varit hemma och pyssla för det är ju rätt mysigt såna här dagar! Hoppas det blev bra!

    Hoppas du har en fin kväll! kram fredrika
    (Tapeten är från Boråstapeter från kollektionen wallp by scand designers, jättenöjd är jag med den)

    SvaraRadera
  20. Va duktig du är. Blev jättefint! Vad är det för askar du använt? "begagnade" eller nya oklädda? Skulle också vilja göra förstår du ;)
    Så städat du har det på skrivbordet! Lätta på min ångest och säg att det absolut INTE brukar vara så fint??? ;P Mitt skrivbord är i ständigt kaos..

    Så smidiga hyllor i inlägget innan. Blir sugen på att göra såna också! Hur fungerar det där pint...(tappade ordet?). Jag laddade ner appen, men lyckades inte skaffa ett konto. Och ett konto är krav antar jag för jag kommer inte vidare?

    Nu har du säkert listat ut vad för fuffens jag sysslat med idag. Har varit på möte om att starta eget, och nu ikväll har jag ansökt om FA-skatt för "fredericas design" :D Kommer egentligen inte bli så stor skillnad från nu, bokföring behövs även vid hobbyverksamhet. Men nu känns det mer på riktigt.

    Ha en fin fredag imorgon!
    Och nja, fredagar är nog min favvo dag :)
    KRAMAR ♥

    SvaraRadera
  21. Fint! Alltid skönt när saker blir gjorda som man föresatt sig!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  22. Härliga fredag är en favorit, men nu när du beskriver torsdag sådär bra börjar jag svikta =)
    Hoppas i alla fall du får härlig dag. Fint ni har på skrivbordet, då är det som roligast att sitta där...kramen

    SvaraRadera
  23. Vilken fin arbetshörna du har, det är en sån sak som är typisk mig. Har länge gått o funderat på en fin arbetsplats, vet hur jag vill ha det osv, men kommer jag till skott?? Nej, för steget från tanke till action kan vara rätt långt o tungt många gånger för mig, gaahhh va trött jag blir på mig själv. Nu fick jag inspo från dig o kanske, men bara kanske jag kan komma igång...Ha en härlig fredag vännen o hoppas solen skiner på er idag. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)