fredag 12 april 2013

Ljumna sommarkvällar....

Jag gillar faktiskt alla fyra årstiderna... De har alla sin charm! 
Såklart jag också längtar efter värme nu,precis som ni alla andra gör...
Nu är inte vinter/våren så charmig längre... 
Igår satt jag och kollade runt på "uteplatser/möbler"
Vi behöver inga nya möbler, dom vi har är nya och liknande de på första bilden, fast åt det gråa hållet..
Köpta på Plantagen! 
Bild: potterybarn.com
Vad jag nog letar efter är att få göra i ordning altanen, (altanen som "fyller två år") mer ombonad och få njuta av ljumna sommarkvällar med ett kallt glas rosé... 
Grillat...
Vänner och barn... 

Bild: potterybarn
Njut av fredagen 
Trevlig helg... 

21 kommentarer :

  1. Ja, jag älskar ju också alla årstider och är helnöjd med vår långa vita fina vinter vi haft. Men nu är det faktiskt dags för varmare vår och försommar.
    Längtar också som en tok efter att få börja pyssla ute på altanen. Och i och med att vi flyttade in i juni är jag väldigt sugen på allt vårfix i trädgården med.

    Hoppas ni får en riktigt mysig fredag. Några spännande helgplaner? Kramar Malin

    SvaraRadera
  2. Ohh så snygga utemöbler, vill också ha nya, våra plaststolar är mindre snygga, skratt.

    Ja jag gillar också alla årstider, men den vi har nu vet jag ej vad det är, skratt

    kramar

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! jaa nu kan det få bli massor av sol och värme! Jag gillar också alla årstider om de visar sig från sin rätta sida!
    ha en bra fredag!
    kram Helena

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder :)
    Jag längtar också efter varma sommarkvällar nu, ohh va härligt!!
    Möblerna på första bilden är jättefina, vi funderar faktiskt på att förnya vår altan med lite nya möbler i år :)
    Ha en underbar helg min vän.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Jag är ju lite motvalls för jag är inte så mycket för sommaren utan jag tycker att vädret är rätt okej nu, eller liite varmare kanske:) Det är så konstigt det där; jag älskar att vara utomlands och den värmen där gör mig inget men den torra värmen som blir i Sverige och som dessutom kommer så snabbt på sommaren klarar jag inte av alls...Men ljumma sommarkvällar är mysiga:) Hade en fundering på någon slags bloggträff framöver, vad tror du om det? Kramar och ha en fin fredag med dina killar nu!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också verkligen våra årstider!
    Så fina inspirationsbilder du visar. Jag skulle också vilja ha det mer ombonat på vår altan, den känns så kal och trist, men jag får liksom inte till det.

    Önskar dig en riktgit bra fredagkväll och helg! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  7. Åh visst längtar man massor efter vår och sommar och värme nu.
    Ikväll blir det ljusparty/ födelsedagsfest men på ljuspartyt ska inget inhandlas det är alldeles för dyrt tycker jag.
    ha en kanon bra fredag kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. härliga, härliga bildet!
    Önskar dej en fin-fin fredag!

    SvaraRadera
  9. Rosé, ljumma kvällar, altan
    Låter som ljuv musik i mina öron, nu längtar vi.....
    Ha en fin helg
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  10. Ja himmel så mysigt det där ser ut! I dag regnar det här, första gången på en månad faktiskt och på söndag kommer våren, jippii...
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  11. Nu vill vi ha vår, håller med!

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  12. Åhh, så mysigt det låter! Jag längtar också efter värmen. Här behövs det nya utemöbler. De du visar är jättefina!

    Hoppas du har en fin kväll!

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  13. Ja nu längtar jag efter ljumna sommarkvällar på altanen sippandes på ett glas iskallt rose. Men innan jag är där har jag en hel trädgård att ta hand om, som för tillfället ser mest ut som något gud glömde......o jag som inte har några gröna fingrar alls. Strunt samma att gå på em mossmatta är rätt skönt det med. Ha en härlig helg vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Håller med!!! Hela året är härligt ;) :)
    Fina bilder!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  15. Hej ..
    Hittade din blogg och va kul att se att du var
    Från Kungsbacka , ganska nära mig , bor i Horred ..
    Tjusig blogg du har med fina bilder .,
    Önskar dig en trevlig kväll
    Med vänlig hälsning, Madelene

    SvaraRadera
  16. Ombonat är mysigt!! Det fixar du säkert lätt med de möblerna! Möblerna gör ju sitt till stor del... här hade vi behövt lite nytt känner jag :-) Ha en riktigt go kväll!

    SvaraRadera
  17. vilka fina möbler, de har mycket fint Pottery barn.
    Det blir säkert mysigt när du får det ombonat.
    ha en riktigt trevlig helg!
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  18. Alltså, solen har ju inte lyst med sin frånvaro, men VÄRMEN har ju gjort det. Så nu önskar vi oss lite härlig vårvärme, inte sant? :-)

    I helgen blir det faktiskt lugnt, till makens stora lycka. Idag skall vi dock få besök av svärmor som skall ta hand om barnen medans vi kollar husfärg och deklarerar.... Imorgon blir det ännu lugnare. SKÖNT! Jag behöver nog det mer än jag vill erkänna. :-)

    Vad har ni för planer? KRAM vännen!

    SvaraRadera
  19. Ljummen sommarkväll, grillat och ett glas rosé, ja drömma kan man ju... :) Snygga möbler. Jag vill gärna ha en "matta" på vår uteplats men undrar hur bra det kommer funka eftersom vi inte har något tak. Det ser ju så hemtrevligt ut. Kram

    SvaraRadera
  20. Möblerna på den första bilder är så fina. Såna vill jag ha.
    Såg en bild på FB här om dagen på utemöbler som man kakn göra själv och snyggt blev det. Dom tog Sj-pallar och målade dom svarta fast man kan ju välja vilken färg man vill. Sen travar man dom som man vill ha dom och så låg det tjocka dynor på. Smidigt och snyggt men oj vilket jobb att sy dynorna. Jag är kass på att sy. Köper hellre färdiga möbler men snyggt var det.

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)