lördag 13 april 2013

Golvläggning pågår....


Äntligen äntligen är det dags...
Sågen går varm och mannen har fått på sig snickarkläderna..
Golvplankorna som har legat här hemma ett bra tag nu, som nästan kom att kännas som en del av inredningen, börjar ta form i tv-rummet!
Imorse tömde vi rummet och belamrade hela vardagsrummet, som nu ser ut som ett mindre kaos men inte gör väl det nå't

Vi lägger golvet på plastmattan

Vi samarbetar, han lägger golvet och sen målar jag det...
Kvistfärgen skall torka i 12 tim... Sen troligtvis får man stryka en omgång till, sen vänta igen..
Detta eviga väntande...
Men framåt måndag kan jag nog stryka på den vita golvfärgen...
Ja nu längtar jag till måndag... 



Fast först får vi njuta av helgen..
Ha en fin dag! 








16 kommentarer :

  1. Ja det där kvistlackandet ägnade vi oss åt mycket när vi köpte hus, hela huset hade furu, golv som tak... Kul att ni kommit igång, det är så härligt när saker börjar hända:) Ha en fin helg nu vännen! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hallå!!

    Åh så läckert med vitt golv!!
    Väntar nyfiket på att få se det färdiga resultatet.

    Idag ska vi till min bror och hans familj. Hans sambo har fyllt år. Resten av helgen är lugn.
    Vad har ni för er mer än att lägga golv?

    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul att göra om, men som sagt mycket jobb. Det är snyggt med vita golv jag hade det i min lägenhet jag hade i katrineholm vita golv i hela lägenheten, jag älskade det.
    Jag kan sakna min underbara lägenhet ibland faktiskt, en gammal fin lägenhet från början när katrineholm blev stad, högt i tak, kakelugnar, en gigantisk klädkammare och på 100 kv och det var bara en 2a.
    Ja den var fin den.
    Ha en kanon bra helg och du jobba inte ihjäl er
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Wow, vilket jobb... måla golvet sen... ojoj... ligga på knä? Långt skaft? Låter ändå som ganska.... tja... arbetsamt...
    det blir ju så klart jättesnyggt sen.
    Det bidde ingen båthämtning idag, de åker imorgon tror vi... det kom ju rejält med snö på Hammarö, där båten står, och så sommardäck på både bil o trailer... nej det tror jag dom inte vill riskera... var sak har sin tid... ha en fin fortsättning på helgen
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Kommer bli såå fint, mycket jobb såklart men det är det värt. Vill också ha vita golv här hemma men där är vi inte riktigt överens, än....Knäck nu inte ryggen vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Åh, vad fint det blir! Och visst är det roligt att göra saker tillsammans! Kram!

    SvaraRadera
  7. Åh så spännande.
    Så kul när man får följa olika projekt hos varandra.
    Ja du, funderar också på det. Fast här är det ju jag som inte sover. Stella sov till kvart i 7, men kan ju hoppas på mer sömn inatt istället.
    Fast passar också på att vila lite nu. Stella sover middag och golven ska torka....så ska nog försöka blunda lite jag med.

    Ha en härlig fortsättning på lördagen. Kramar Malin

    SvaraRadera
  8. Men så spännande! Lägger man direkt på det gamla golvet!? jag trodde man var tvungen att ta bort det gamla! Det blir inte för högt vid trösklarna?
    Ha en bra dag!
    kram Helena

    SvaraRadera
  9. Roligt... Antar att det blie skönt med virkeshögar i inredningen! Lycka till!

    SvaraRadera
  10. Åååh härligt att ni är på gång!! :)
    Kommer bli kanon, kan inte bli annat med vitt trä golv. Önskar så att jag hade valt det istället för ekgolv nu i efterhand, men ek är också fint. Men lite mörkt..
    Förresten tycker jag det låter perfekt uppdelat med jobbet ;)

    Jobbar ni långt in på sena kvällen? Eller hittar ni på något nu i kväll ;) Vi är helt slut efter en sen kväll igår, men en lika tidig morgon som vanligt. Vi hoppas orka se en film i alla fall..
    Och nyss beställde jag hem något som är kul för mej ;) Berättar mer lite senare i veckan..

    Många kramar!

    SvaraRadera
  11. Snyggt! Härligt med nytt fräscht golv. Och roligt att arbeta ihop!

    KRAM och ha en fin helg

    Lotta

    SvaraRadera
  12. Så kul när saker blir gjorda som man har sett fram emot. Du måste lova att visa det färdiga resultatet, spännande att se när du har målat det. Kram Camilla

    SvaraRadera
  13. Vi hade en kanon bra dag igår och vi fortsatte på samma spår idag, så våra middags gäster åkte precis hem.
    Jag bor ca 6 mil från Katrineholm så jag bor när, men det blir ändå inte av så ofta att man åker dit ändå.
    Jag är tjänstledig från tjänsten i katrineholm fram till september så om jag inte hittar något annat jobb innan dess så blir det att pendla som gäller för mig
    Ha en fortsatt bra lördags natt
    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Godmorgon =) Vad skoj med nytt golv, och så fint när du målat det.
    Spännande att se sen. Kram och ha det fint!

    SvaraRadera
  15. Åh va skooj med nytt golv. Kommer bli jättefint :-)
    Kram Carola

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)