lördag 6 april 2013

Fredags date....

Med man och vänner.... 

Först blev det en middag på tu man hand, ja Noah också på ett hörn!
Wiggo sov hos en kompis så det blev lite "ensamma hemma" känslan.
Min man hade köpt vin och hyrt en film för kvällen...

Efter middag och innan film så kom våra vänner 
 P&R och deras tvillingtjejer (som vi nu också bor ett stenkast ifrån) på en liten spontan "ta-ett-glas-vin-aw"
Trevligt!!! 
Om vi nu ska kalla det en date fredag så är jag ju en toppen date...
Tog väl ca 15 min in i filmen så hade jag somnat ZzzZzz
Halv två vaknar jag på soffan och fortsätter sömndrucken in i sängen... 
Det blev i alla fall sovmorgon idag till sju...
Om jag är utvilad? 
Nästan så utvilad att jag känner mig trött hehe

Dagen är oplanerad... Fast man har ju alltid något att dona med i vilket fall! 
Nu är det så att fönstrena måste få sig en rejäl omgång....
Jisses som dom ser ut, så det är väl det vi får ta tag i på våran oplanerade dag! 
Fram med spann och fönsterskrapa....
Let's go....

Ha en fin dag! 

19 kommentarer :

  1. Haha, underbart att somna i soffan. Fast jag lyckades hålla mig vaken i går kväll :)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Ohh trevligt, ha en härlig lördag nu
    kramar

    SvaraRadera
  3. Det är egentligen rätt mysko att det går att sova för mycket? :P Det är ju så skönt!
    Beundrar att du kan somna mitt i filmen i soffan, skulle jag aldrig lyckas med. MÅSTE se klart.
    Men efter en trevlig kväll som du verkat haft så kanske krafterna tar slut snabbare :)

    Såg på insta att det skulle putsas. Duktig du är!
    Tog du alla fönster? Jag tar en våning i taget :P

    Hoppas du får en härlig kväll efter allt slit ;)
    KRAMAR

    SvaraRadera
  4. Hihi, samma hände mig....jag sov som en klubbad i soffan!! Och vaknade och fick lulla upp till sängen ;)

    Ha en härlig lördag!!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Hihi, vad jag känner igen mig!! Men det lät som en trevlig kväll till du somna! Jag och sambon har date ikväll så får se hur länge jag håller mig vaken;)

    Duktig du är som tar hand om fönstrena, det är ju verkligen inget kul jobb!

    Kram Fredrika

    SvaraRadera
  6. Jag har nog bara somnat i soffan ett par gånger... har riktigt svårt för det :-) Men fredagar, då drar det lite extra i ögonlocken... Låter som att ni hade en riktigt go kväll ändå, fram tills du somnade :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Ha, ha gjorde detsamma, snaaark, det var den filmen....Härligt med rena fönster får nog fjäska för mannen så han fixar våra imorgon, kanske man kan se ut då...Ha en härlig kväll vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Det där hade jag kunna skrivit.. Skulle kolla Point Break på TV vid nio igår och somnade väl efter en kvart eller så.. Kul fru liksom. Men när barnen vaknade vid sju var det lätt plätt att gå upp! Hoppas vi kan va uppe längre nu ikväll då! Kram Sara

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt med en dejt även om det "bara" är hemma! Jag önskar att vi också hade någon som kunde komma förbi lite spontant på en fika eller ett glas vin. Nackdelen med att flytta till ny plats i vuxen ålder... Usch ja, fönstrena låtsas jag helst inte om, aldrig är de väl så smutsiga som nu när solen lyser på dem... Hoppas ni haft en skön lördag på hemmaplan! Kramkram

    SvaraRadera
  10. Vad mysigt!
    Ha en fortsatt skön helg.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Det kan vara så himla gött att somna i soffan, nästan så att det är värt att missa filmen;)
    Och oplanerade dagar, ja, de är ofta de bästa tycker jag:)
    Stor kram vännen!

    SvaraRadera
  12. En typisk fredagskväll i Malins liv är också tidigt ZZzzzzz. Inte en chans att jag lyckas se en film på en fredag ;)

    Hoppas ni haft en härlig lördag. Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Hoppas dina fönster skiner nu...
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hej! Kul med ny blogg att titta in på! Hoppas din lördag kväll blir vaknare;-)) ! Anna

    SvaraRadera
  15. Ok, vad roligt att Wiggo gillar kaniner! Det är ju ett trevligt och lättsamt husdjur. Om du nu får för dig att köpa en kanin så köp inte i djuraffären utan leta upp en seriös uppfödare. Just nu finns många kaninungar till salu. Fråga om du undrar över något...

    SvaraRadera
  16. Jag somnar också alltid! Vi hyrde en film igår, men jag hade gett mig den på att se den så när jag vaknade till i soffan så spolade jag tillbaka till insomnandet och sen lyckades jag se slutet i vaket tillstånd!

    Önskar dig en fin söndag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Ja, detta med kläder är alltid ett problem, men tillsist efter att jag provat en massa och sambon fick tycka till vad jag skulle ha så vart det bra, skratt

    kramar

    SvaraRadera
  18. Så trevligt med spontanbesök! Hihi jag har också varit sådär bra sällskap de senaste helgerna, slocknar innan kl 20 ibland :P

    SvaraRadera
  19. Fredagsdate, så mysigt!!!

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)