onsdag 17 april 2013

Kryddhyllan blev en..

liten bokhylla i Noahs rum!
Det var för denna lilla kryddhylla jag åkte till Ikea i förra veckan...


"Bekväm" 29 kr
Jag köpte två stycken och målade dom vita.
Hittade idén på Pinterest.


det blev att vi bara hängde upp en av hyllorna ovanför bordet, då två på bredden hade "stuckit ut" för mycket och säkerligen orsakat en och annan huvudstöt sen när det kommer att börja klättras upp och ner på stolarna...
Bordet som man skymtar är ett litet blått barnbord med två tillhörande stolar, det ligger just nu i bagaget på bilen och ska in på lackering direkt efter jobbet idag...

Japp! Vitt ska det bli....



Medans mannen nattade barnen, tog jag mig ut på cykeln och trampade ut på cykelbanan, igenom skogen och ut på landsvägar...
Något mulet men varma vindar...
efter det körde jag hemma träning (armar+mage) med Nike-appenEn grymt bra app som Nellie tipsat mig om...

Ha en toppen dag!!!

17 kommentarer :

  1. Vilken toppenfin idé. Nu blir jag bara ännu mer sugen på att göra om. Riva ut allt och börja på nytt.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Vilken smart ide och så fint det blev! Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Jag blir så sugen på att cykla när jag läser om dina turer. Ikväll blir det NTC för mig också. Den appen är verkligen bra. Kram

    SvaraRadera
  4. Så söt liten hylla! Du verkar ha en sån himla energi. Är det en vanlig kärringacykel du cyklar på eller en mer sportig variant? Min man ska cykla Vätternrundan i sommar så han cyklar en del nu.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men vilken underbar idé. Blev ju kanon. Vem vet, kanske finns en risk att den härmas när Stellas nya rum ska fixas ;)
    Ja du, perfekt att kunna hjälpas åt med trädgårds och växtfunderingar. Jag är ju en hopplös nybörjare men tycker det är en otroligt spännande och kul värd. Och det värsta som kan hända är ju att växterna dör =P

    Åhhh, vill också träna. Men blir nog inget pass alls denna veckan. Får nog snällt sparar energin till jobbhelgen som närmar sig. Hoppas ni får en mysig kväll nu, kram Malin

    SvaraRadera
  6. Ohh så fint det blev, tänk så fint det kan bli med en liten hylla bara.

    kramar

    SvaraRadera
  7. Fiffigt! Bra med pinnen längst fram också, så att böckerna stannar på hyllan! Kram Sara

    SvaraRadera
  8. Vilken fiffig ide o så himla fint det blev i vitt, perfekta i ett barnrum. Idag har jag äntligen fått lite sol på näsan. Ha en skön onsdagskväll vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Ja ibland kan det bli bättre med tomma krukor om man har vissna och ruttna blommor i dem, hehe.
    Jag hoppas att det blir bra med grönt, vi åkte aldrig till affären och handlade idag men det hinner vi. Idag har man ändå inte velat vara ute knappt för det ha blåst otroligt nästan som storm här.
    Jag har funderingar på att åka hem till katrineholm på ett litet besök med mina vänner, får se hur det blir.
    Ha en fortsatt bra kväll/ natt för det är ju snart natt
    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Blev ju kanonfint med hyllan, smart idé :-).

    Det låter så härligt att sticka ut på en cykeltur så där. Jag kikade lite på racercyklar, men oj så dyra de är att köpa, även begagnade, det får nog vänta ett tag till :-). Det blev ett skönt spinningpass för min del idag.

    Ja den är ju riktigt bra den där appen, har inte kört den på några dagar nu så nu måste jag komma igång igen :-).

    Ha det gott och tack för dina peppande kommentarer! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  11. Oj så fint det blev med hyllan. Är det ok om jag snor idén av dig?! Har en vägg i caspers rum där jag skulle vilja ha nåt och just en hylla för böcker skulle ju vara perfekt.

    Jag skulle oxå vilja träna. Vad är det för en app du hittat? Måste kolla vad det är. Nu har ju jag gymkort och borde ge mig iväg dit men det tar emot. Usch. Jag vet inte varför menjag blir stressad och känner mig pressad när jag tänker på att jag ska till gymmet. Kan ha å göra med när jag "bröt ihop" tidigare. Funderar på att ta upp kamsport-träningen istället :-)

    Ha en fin dag. Här regnar det.
    Kram Carola

    SvaraRadera
  12. Superfint! Tack för tipset!

    Vad duktig du är som alltid förmår dig att träna! Jag har precis varit ute med min morgonpwkompis, helt underbaret med fast mark istället för snö och is under fötterna idag! Och ingen skidjacka och bara ett underställ! Jippi!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Så fin hyllan blev, toppen när man kan återanvända något till något helt nytt! Vill också ha en liten bokhylla :D

    SvaraRadera
  14. Va smart! Liten o precis passande.
    Nike-appen är också smart. Jag har tittat på den...hahahha, och väntar tills jag är motiverad att prova övningarna hemma. Idag har jag lite känning av tisdagens träning. Lite stelhet i musklerna så där, du vet. Söndag blir det step igen... härligt! Men nu verkar det som det ljusnar lite, och det regnar inte så där mycket som imorse. Kanske passa på att gå ut prommis med lilla gubben? Ja det får bli så. Men nya Didrikssons regnbyxan kanske? Får väl anse vintern över och lägga vinterkläderna lite åt sidan... Cykla är ju himla skönt, men jag har inte tagit med min ute-cykel hit, bara inne-cykeln, så den får duga. Men jag har ju fin utsikt när jag kör, och nära hem :-)))
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)