fredag 5 april 2013

Att smyga sig...

Idag är det jobbdag för mig...
Jag kan skapa alldeles egna morgonrutiner nu när jag går upp ensam, 
inte för att dom ser särskilt annorlunda ut jämfört med innan jag gick på mammaledighet! 
Jag går upp tidigt, det går rätt fort på morgonen, kläder är oftast framtagna kvällen innan, sminkar mig, äter något annars är jag vrålhungrig innan jag kört ut från uppfarten,
håret får sig en ev omgång med borsten annars blir en slarvig rufsig tofs, känns perfekt med det med! 

Men när man tassar runt där hemma på morgonkvisten och försöker smyga för att inte väcka resten av familjen...
Ja då känner och beter jag mig som världens klumpigaste....
Lika smidig som en flodhäst känner jag mig!  
Att det ska vara så svårt att vara tyst!!! 
 micron med gröt plingar alldeles för högt...
Man tappar något... Som tandkrämstuben imorse
Nycklarna rasslar extra högt när fattar nyckelknippan



Hur som....

Fredag är här och idag får jag också lite fredags feeling när man bara inte är hemma....
Cykeln väntar på mig i em, har bestämt mig för att ta och trampa någon mil innan det blir fredag på riktigt, 
med något gott att äta och gärna ett glas rött till det....

Ha en skön fredag




18 kommentarer :

  1. Så skönt att vara upp och tassa omkring ensam på morgonen och ta de i sin egen takt... Det är ju typiskt att när man ska smyga och vara tyst då lever man om som värst ;)

    Tycker skänken ser väldigt fin ut men känns det inte bra så ska du ju så klart måla om den. Jag har en exakt likadan i sovrummet (fast vitt målad) som vi fått efter sambons farmor. Den rymmer en hel hög sängkläder.

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Ja du det där med att smyga när man ska vara tyst, brukar inte funka något bra alls tyvärr.
    Jag har ledigt idag för jag laddar inför mitt sjukt långa pass imorgon 7:15-21:15 med bara en timmes rast, så ja denna lördag vet jag vad jag gör i alla fall. Men det blir ju lite extra pengar så varför inte allt är välkommet
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Fniss känner så väl igen mig, som en elefant i en porslinsaffär....svårt att fixa alla morgonbestyren i tysthet. Njut av ett glas rött i kväll, det är du värd efter en mil på cykel. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Haha, vad jag känner igen mig.
    De morrnar jag åker till gymmet är jag ju uppe innan de andra, och den sista jag vill väcka är Stella. För då är det gröt och bus som gäller....och tror inte min make skulle tycka det var så kul vid 5.
    Men precis som du blir jag på något vis extra högljudd när jag ska försöka vara tyst, hopplöst!

    Vi hade funderingar på att behålla trägolvet först, men tyvärr var det för skadat på några ställen så gick inte.
    Så nu är det istället samma som gäller i både myshörna, gillestuga och kontor. Och härligt bra blev det =)

    Hoppas du får en riktigt mysig fredag med en skön cykelrunda. Här är det vilodag och endast en runda med hunden på "motions-schemat".
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas också att morgon dagen springer fort fram.
    Nu har jag premiär käkat lunch ute på altanen, sen satt jag en timme och lapade i mig av den underbara solen, dock blev det väldigt kallt när den gick i moln lite då och då.
    Snart ska jag ta tag i lite tvätt igen, annars så är det en ganska slapp dag jag har framför mig.
    Ha en underbar fredag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Härligt inlägg :) Man känner fredagsfeelingen! :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  7. Lika bra att jag inte smyger för jag känner så igen mig i det du skriver. Då blir det bara ännu värre och jag är ofantligt klantig och väcker alla. Kram.

    SvaraRadera
  8. Haha, härliga du! Jamen nog är det så att allt låter så mycket mer när man ska vara tyst :-).
    Låter härligt med en cykeltur, jag har bara fått till ett pass inomhus idag, men har annars varit ute hela dagen, så härligt!

    Ha nu en riktigt bra fredagskväll och en skön helg! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  9. Smyger in och önskar dig en härlig helg!! Kram/Annelie

    SvaraRadera
  10. Morgnar är en härlig tid på dygnet tycker jag... jag gillar´t! Det verkar som att du har en perfekt fredag framför dig! Tusen tack för din kommentar om arbetsrummet! Ha en riktigt go kväll!

    SvaraRadera
  11. Ha en riktigt mysig helg, Karin

    SvaraRadera
  12. *ler* Så där blir det för mig också när jag skall vara tyst :) inte alls poppis. Hur mycket jag än försöker så är det alltid något som händer... som aldrig händer annars. Men det är bara att skatta åt det... "sån är jag, sov nu!" säger jag bara om någon yrvaken liten tittar upp *haha*
    Ha en underbar helg.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  13. Men visst är det typiskt att man för som mest liv när man smyger :)
    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
  14. Tänk vad jag känner igen mej, speciellt de där nycklarna verkar svåra att få med sej på ett tyst sätt.
    Fnissar lite åt din skänk, sådär håller jag också på hela tiden. Flyttar runt, skapar nya behov, ändrar och fixar. Kul, men tröttsamt ibland. Får vi se slutresultatet?

    SvaraRadera
  15. Hi hi, näää det är inte lätt att smyga. I synnerhet inte för nån som är så klumpig som jag;-)
    Ha en skön helg nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Försöker också smyga på morgonkvisten älskar egentiden på morgonen...kram och tack för din söta kommentar/Diana

    SvaraRadera
  17. Oj, känner så igen mig :) när man försöker vara tyst och smyga går allt åt skogen. Hoppas att du får en fin helg, och tack för din kommentar!

    /S

    SvaraRadera
  18. Igenkänningsfaktirn är stor :-) jag smyger upp tidigt på morgnarna, men har svårt att smyga. Trevlig fredag!

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)