söndag 7 april 2013

Söndagslunk...

Det är en långsam söndag en söndag då inga tider finns att passa...
En förmiddag då vi fortfarande går i mysbyxorna...
Ett lunk infinner sig här hemma, vi tar det lugnt men ändå är man inte sysslolös..
Tvätten har hängts ut på altanen...
Nytt nagellack har målats..
Wiggo har läst sin läsläxa för mig
Det kokande riset kryddas med gurkmeja för att det känns färgglatt till middagen...
Och mellan detta lugn 
Så hörs "snäääääälla mamma"
"Snääääääällla"


Wiggo har efter att han sov över hos sin kompis fått en besatthet av att skaffa en kanin! 
Han googlar allt, läser högt! 
"Vi kan ha dom ute"
Minst två vill han ha så de har varann...
En kanin, två kaniner??!!! 
Jag vill inte! 
Mannen hummar och "kanske det hade varit trevligt" 
Jag lämnar diskussionen... 
Vill dom så får väl dom fixa...
Kanske besattheten lägger sig inom snar framtid! 
Sören och Conny ska de tydligen heta...

Ingen tid att passa var det!
Men jag ska hoppa i andra kläder för lite senare ska jag ta en kaffe hos min härliga vän C,
sitta lutade mot husväggen... Känna solen värma våra ansikten,
oooooah att det är underbart ute, och känna att söndag faktiskt är en helt ok dag!!!

Vad har ni för söndagsplaner????






25 kommentarer :

  1. samma här... lugn och avkopplande söndag!
    Spännande att se om det flyttar hem någon Sören och Conny, till er ;)
    Vi har en kanin i huset, en kompromiss kan man säga... dottern ville ha katt, men det ville inte mamman och pappan ;) Kanin fanns som nr 2 på djurönskelistan och det kändes ok ;) :)
    Ha en skön söndag!
    Kram /maria

    SvaraRadera
  2. Här har det också varit söndags lunk med lång frukost, just nu så blippar jag runt på datorn, så småningom ska jag väl ta tag i och laga lunch sen drar det igång med trädgårsdplanering med sambon för vi har en hel del att göra framöver i trädgården eftersom att vi har grävt upp runt huset så ser det inte så roligt ut just nu, men det kan ju bli.
    Ha en bra söndag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Mina sönadgsplaner är att andas, och vara lite för mej själv. Mannen har tagit med sej barnen till badhuset, och jag njuter av lugnet och tystnaden. Planerar för en promenad lite senare.
    Jag gillade det du skrev på min blogg "att vara ensam i tvåsamheten" - mycket trevligare än att bara vara själv hela tiden... Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig söndag! Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Skönt med söndagslunk och jag målade naglarna till igårkväll men det har skavts av nu så att lär ta bort eller måla om dem idag, hehe


    kramar

    SvaraRadera
  6. Tentaplugg och simträning... och så har vi faktiskt varit iväg till Göteborgs djurskyddsförening och tingat två till kaniner (vi har redan en).
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Sören o Conny jamen det är så gott som klappat o klart, undrar hur detta slutar....Solen skiner, men det är isande vindar o med en yrsel som inte vill ge sig hänger jag mest i soffan o softar. En härlig söndagslunk som jag tycker att man kan vara värd. Hoppas du njutit av kaffe i solen med bästa vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Tänk bara på att de där kaninerna inte kan vara ute året runt, tror de kräver någon form av vinterförvaring :)
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  9. Haha, Sören och Conny, sicka finfina namn ;)
    Vi hade kaniner som små, jag och min syster. Hoppade med dem och byggde hinder till dem på slöjden i skolan. Ute året runt. Och faktiskt smidiga.
    Fördelen som jag kan se är att man tidigt får lära sig ta ansvar, att man måste ta hand om någon oavsett väder, vind osv. Men nackdelen är också att många tröttnar fort, och då är det djuren som får lida.
    Så låt han tjata ett tag så märker ni snart hur allvarligt han vill det ;)

    Här var det lat fm i pyjamasbyxor. Flyttat ner skrivbordet till nya kontoret och sorterat och röjt i lådorna i maklig takt. I em har vi varit inne en sväng hos min farmor som fyllt år.
    Nu lagas det middag och sen ska det nog bara mysas och laddas inför jobbveckan.

    Hoppas ni får en mysig kväll, och att solen sken på er mot husväggen. Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Kaniner är hemskt söta men de kräver också en del uppmärksamhet, burar ska städas m.m. Och vad jag har förstått har W ganska mycket med hockeyn så jag skulle nog avvakta ett bra tag för att se om det verkligen är ett åtagande han orkar. Säger som Fru Lindström ovan, djuren får lida när småhussar/mattar tröttnar. Har själv haft en men efter några år var det roligare med kompisar och fritidsintressen. Jag har träffat kaniner som varit uppåt tio år gamla och det är en lång tid för ett barn. Men visst förstår jag längtan:)

    Vi har haft de flesta djur hemma när jag växte upp. Kanin, hamster, marsvin, ödlor, sköldpaddor, vandrande pinnar, syrran hade häst (dock inte hemma:-)), och så hund då. Det allra bästa vore väl om man i familjen enas om ett djur som funkar för alla (t.ex katt) och så hjälps man åt. Då slipper man tjata på ett barn som tröttnat på sitt djur och räknar som förälder med att lägga den tiden själv.

    Oj nu blev det (som vanligt *suck*) värsta utläggningen! Ja du känner väl mig vid det här laget:) Men du, jag tror att det finns "sommarkaniner" att hyra, det fanns förr iaf. Det kan ju vara ett bra sätt att prova om man verkligen trivs som kaninägare. Sören var för övrigt ett underbart namn!! Här har vi också en soft söndag på alla vis, Max och P har köpt en cykel till M men annars har vi varit hemma allihop. Ha en skön söndagskväll! Kramar!

    SvaraRadera
  11. Låter som en alldeles underbar söndag..lugn o ro !

    Sören o Conny..vilka coola namn..klart ni ska ha kaniner !

    Kraaam

    SvaraRadera
  12. Kaniner kan utan tvekan vara ute, bara de har ett fint o varmt hus på vintern!
    Idag har det varit en underbar dag, imorgon blir det mer sol såg jag nyss...

    kramen

    SvaraRadera
  13. Hallå!

    Vår söndag har inte varit så speciellt fartfylld den heller. Tagit det lugnt efter gårdagens bloggträff.

    Det känns faktiskt helt okej med att skola in. Nu känner jag mig redo för att börja jobba igen.
    Trodde inte jag skulle känna så. Men det gör jag nu. Och det känns bra.

    Vad härligt att vara hemma över sommaren.
    Det hade jag gärna varit också :P

    Haft en bra helg?

    Kram, kram!

    SvaraRadera
  14. Känner igen det där . . . Tror vi gick igenom hela registret när min dotter var liten! Kanin, undulater, vandrande pinnar, marsvin, guldfisk.. Suck :-)Härligt med söndag hursomhelst!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  15. Låter som en härlig söndag även hos er.. Kaniner kan ju vara mysigt, men kanske mysigast när dom är ute;)
    Jag hörde att man kan hyra kaniner över sommaren, tror vi ska kolla det, så får man se om liten tycker det är kul.
    Ha en fin start på veckan, kram

    SvaraRadera
  16. Vilken härlig söndag!
    Kaniner är ganska mysigt! Vi har en Ville och ska skaffa en till närmare sommaren!
    Lycka till!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Sören och Conny gjorde min kväll:))) Herregud så gulligt och jag hade nästan veknat när namnen presenterades om jag vore dig! Härlig söndag du haft, skönt med sol mot en vägg. Här har solen lyst med sin frånvaro och den kommer väl tillbaka imorgon när det är jobb igen!

    kram till dig vännen!

    SvaraRadera
  18. Anna Margarera.com7 april 2013 kl. 23:00

    Nu är det riktigt sent men jag har haft en fin söndag och som pricken över iet käkade vi pannkakor i kväll. Kram

    SvaraRadera
  19. Ah, skön söndag ni haft!

    Jag sitter här med nymålade naglar - orange ;)

    Har haft en skön slappardag. Har inte kommit mig ur mysbrallorna och det känns som det var precis vad jag behövde.

    KRAM!!

    SvaraRadera
  20. Grattis till Sören och Conny, för det låter bestämt som att någon bara SKA ha dom ;) Och barn övertalar ju så man smälter! Hur länge står du emot? :P

    Fick ni en härlig stund i solen? :)
    Jag och två av barnen åkte ut till min mamma och hade pennor och papper med oss. Blev lite kvalitets tid med mamma det :)
    Sen slöade vi oss mest genom resten av dagen, tills jag fick ett ryck (alltid på kvällen) och började sortera lite leksaker. Har en hel del kvar dock.. Hur kan dom ha så mycket? Och ändå leker dom knappt med det? Gåtor :P

    Ha en härlig start på veckan imorgon!
    Sov gott, KRAM!!

    SvaraRadera
  21. Han kan få låna våra marsvin några veckor och känna på, om han vill! Inte samma som kanin, men nästan. Och marsvin pratar, det är så mysigt. :-)

    SvaraRadera
  22. Skönt att få ta det lugnt.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  23. Låter himlans mysigt! Ja den där mysiga delen alltså... About kanin: Det var en söt liten grå kanin som drog igång min allergi. Innan vi skaffade den så kände jag inte av nåt, men så sakta började jag bli förkyld väldigt ofta. Till slut: allergi mot kanin (svår), dun (svår) katt (medel) häst (medel)... så långt gick det att jag inte kunde ens ha kaninpäls på nåt,,, inte ens lite på kragen... och dunjacka är inte ens att tänka på, inte heller duntäcke el kuddar... häst har jag vant mig vid (jo man kan göra det om man står ut att ta det pö om pö o må dåligt under tiden) ja så kan det gå...Kanin har tydligen det allra högsta allergenet av alla de där vanliga... (nån får rätta om jag har fel).
    Och dessutom så kräver de skötsel och sällskap...
    Träningen? Jo det går finfint. Igår var det step m styrka. Å jösses, jag tog i där...nu börjar det kännas som om jag ramlat ner från ett berg el nåt, haha.
    ha en fin dag
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  24. Låter som om du haft en riktigt fin helg.
    Jag känner igen det där när man tassar för att inte väcka familjen. Nu är det ju jag som sköter allt oftast men det har hänt att jag tassat :-) Det är då man tappar tandkrämstubslocket i golvet och det snurrar runt och rullar iväg extra mycket och man tycker det låter förfärligt mycket, man slår i tån i en bänk osv. hi hi.
    Fortsätt och ha en fin dag idag. Här snöar det just nu.
    kram kram

    SvaraRadera
  25. Åh nej, är det dags för kaniner?!? Jag ville ha en hamster när jag var liten, det fick jag. Hoppas dottern inte vill ha något husdjur, fast vad är sannolikheten?!? Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)