måndag 29 april 2013

Enveten som ett bi...

... så är möblerna tillbaka i tv-rummet!
Det var bara att ta fram ful-handdukarna och börja dra möblerna...
Och golvet... japp jag är så nöjd!!!


Före: Plastgolv....


Ugglan kommer ifrån Fredericas design, ni kan se mer av hennes fina artprints här
lampan Ellos, pläd Ikea, kudde ??, mattan en butik här hemma, soffa Ektorp




Fåtölj Ikea, kudde afroart, ullpläd Ica Maxi, tavla av mig själv...
"Det viktiga är hur gott vi lever, inte hur länge"





Ny vecka, en kort vecka... härligt att få en helgdag mitt i veckan!
Det gör ju att man blir lite veckoblind...
Helgen? ja den gick fort!
Idag har jag vilodag från träning, 
hujedamig.. kroppen är mör efter alla mil på cykeln denna helgen, två gånger kom jag ut på racern :-)
Idag ska jag hämta upp lille N's bord från lackeringen... tyvärr måste det stå å "lukta av sig" några dagar i garaget...
men sen så!
Sen får ni se...
Ska också gå förbi min mammas grav... idag är en sådan dag då jag saknar henne lite extra mycket, en dag då saknaden och sorgen sitter som en klump i halsen...
Och lite nya fina blommor måste hon ju också få ha...

Här hemma har rådjuren ätit upp mina penséer, attans rådjursstråk här... tom mitt magnolia träd som är skyddat med nät och pinnar har dom tuggat sig igenom...
Funderar starkt på att vara rådjursvakt eller fixa taggtråd runt tomten...

Ha en härlig start på veckan!





33 kommentarer :

  1. Vad snyggt det blev!
    Rådjur kan vara tråkiga, vi har ett rådjursstråk här eller snarare motorväg genom trädgården och kanske är det just därför de inte bryr sig om att äta här, för att de ser vår trädgård som en genomfartsled. De äter knappt äpplen som ligger på marken!?
    Hoppas att de inte förstör mer för er.
    Ha en skön måndag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt det blev kanonfint.Ha en skön start på den nya veckan och en härlig måndag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Så snyggt!
    Jag ska till min pappas grav i dag, han skulle fylla år nästa vecka...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev när ni gjorde om golvet, jätte fint verkligen
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev! Jag är också sugen på att måla vårt köksgolv vitt... Får se om jag får med mig maken på det projektet. Vill ju tapetsera om i hallen också, och sätta panel på en vägg i vardagsrummet, och bygga uterum... Ja, listan är lång!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Så fint ni har gjort i TV-rummet. Ja, den där saknaden blir man aldrig av med. Vissa dagar känns den av mer än andra. Ha en fin kväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Åh herre så fint det blev!! ♥
    Jag SKA ha vita trägolv nån gång i framtiden!
    Blev kär i både matta, skåp och korgstol! Och såklart lampan i taket. En sån funderar jag på i sovrummet. Vart har du köpt din? Sett att tofsar och ting har.

    Hoppas du fick en fin stund vid graven med minnen och kärlek. Lite nya blommor skulle hon garanterat gillat :)

    Nu ska jag röja lite till här hemma. Det var mycket som plockades bort från inredningen när jag flyttade runt. Men de hann bara hamna i kartonger, kartonger som nu står i vägen :P

    Många kramar ♥

    SvaraRadera
  8. Nu ska du få ett bra tips av mig: nästa gång du stöter på ett äkta levande får så snor du lite av ullen och sen knyter du fast det där du tror att rådjuren går in och ut. Några tovor här o där. Det brukar funka. Rådjur hatar får! Vi gjorde så på gården, och även efter tjugo år så passerade de aldrig de ställen där ullen hade suttit på stängslen. Utanför, ja, där låg det pluttar, men inte innanför. Så det är mitt tips... och attans vad snyggt det blev med det vita golvet, och så möblerna och resten. Very very nice... indeeeeed... ikväll blir det träning, för imorgon är det afton så... och onsdag kanske en shoppingtur abroad... en liten en, ja du vet var...
    må så gott
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  9. Styrkekramar till dig och förstår att det betyder att få gå dit och lägga på fina blommor, =D

    Ohh så snyggt det är nu toppen =D

    ja, men tio min innan och sådant är inget att säga om, men ja du förstår för tidigt blir ju bara drygt det med. Tycker också att man ska vara i tid, och då 5 min innan eller så, men ja =D,

    kramar

    SvaraRadera
  10. Gumman då:-( Det är så synd att du ska behöva vara utan din mamma! Tänk ändå vad en enda människa kan skapa en så stor saknad! Jag vill gärna se det som att de vi älskar sitter däruppe någonstans och har det bra och ser på oss...*kramarom*

    Rummet blev ju jättesnyggt! Sååå fräscht och fint!

    SvaraRadera
  11. Jättejättefint med nya golvet och skåpet det svarta supersnyggt.

    Många kramar till dig idag då lite extra när du ska gå med blommor till graven. Jenny

    SvaraRadera
  12. ....och jag hade INTE skrivit klart utan råkade publicera ändå tydligen:-(

    Jo jag ville bara säga att jag har läst kommentaren inne hos mig, dock har jag tagit bort den då det är ett tävlingsinlägg och det inte är jag som ska bestämma vinnaren, hoppas inte du tar illa upp!

    På valborg ska vi nog inte göra nåt speciellt. Där jag kommer ifr. så går vi alltid till brasan och det är fullt med folk i alla åldrar och uppvisningar och fika/korvgrillning etc. Men sen jag flyttade hit ner så känns inte dagen så speciell. Kramkram!

    SvaraRadera
  13. Hallå vad snyggt det blev, vill oxå byta golv här, men det lär inte hända än på ett tag, tyvärr. Vissa dagar är bara saknaden större än andra, förstår hur du känner dig o skickar en bamsekram genom cyberrymden till dig vännen. Tina

    SvaraRadera
  14. Vilket underbart golv! Jag har ju varit borta en tid så jag har missat vad det är för något? Blir riktigt sugen!

    SvaraRadera
  15. wow, så fint det blev! Och jag är ju bara liite svag för svart & vitt, gillar helt hur du har inrett!

    SvaraRadera
  16. Ja det är ju så att det man inte har vill man ha.
    Kryddparty har jag hört om massor men aldrig varit på innan igår och det var väldigt smakrikt, men för jäkla dyrt tyvärr.
    Så hur ska ni fira valborg då?
    vi ska hem till sambons syrra på grillning och vi kör på en knytis enkelt och bra alla får det de vill ha.
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  17. Sååå snyggt.
    Trist med rådjuren nu när du tränat dina gröna fingrar.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Så himla snyggt det blev med golvet.. Härligt med en vilodag efter träning.
    Ha fina veckan, kram

    SvaraRadera
  19. Wow... supersnyggt! Påminner mig dessutom att det är dags att måla om vårt sovrumsgolv!
    Här har rådjuren nog varit och mumsat i sig en massa tulpaner medan vi varit bortresta,
    det är bara påskliljorna kvar i en del rabatter. Min magnolia är inte stor, men den
    står tack och lov på innergåden och rådjuren går inte gärna på stenbeläggningen!

    SvaraRadera
  20. Men du är ju så duktig! Det blev kanonsnyggt, blir sugen på vita golv :). Snygg tavla du gjort.

    Jag kör också vilodag idag, hade tänkt köra vila imorgon egentligen men jag är så himla trött nu så då fick det bli vila idag istället.

    Får lite tårar i ögonen när jag läser om din mamma, många varma kramar till dig! /Jennifer

    SvaraRadera
  21. Imponerande...riktigt snyggt!
    Kram
    C

    SvaraRadera
  22. Att förlora sin mamma i så unga år måste vara väldigt svårt. Jag blir mer och mer tacksam för allt min mamma gjort för mig ju äldre jag blir. Mammor är bra så jag förstår att du saknar henne. Stor kram

    SvaraRadera
  23. Såååå fint det blev och så ljust och fräscht!!
    O, din mamma, aj det gör ont i hjärtat…
    Och du GRATTIS i efterskott med!!!!
    Nu ska jag få lite sömn!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  24. Vad fint det blev. En extra kram till dig idag, Karin

    SvaraRadera
  25. Du jag förstår att du är nöjd...vilken skillnad !! Superfint verkligen.

    Kraaaam

    SvaraRadera
  26. Ohhh vad fint det blev =) Duktiga ni är. Nu blev jag sugen på att fixa golvet i vardags rummet *hihi* Kram och ha en mysig valborg nu

    SvaraRadera
  27. Men herre gud va fint det blev. Å tavlan som du själv gjort, jättefin. Kan man hyra hem dig så du kan fixa och dona hemma hos mig?! ;-)
    Du är jätteduktig.
    Valborg idag och jag sitter på jobbet. Har öppet till 11 sen ska vi inventera. Superskoj. Not. Men det ska göras. Hade varit skoj att kunna vara ledig och kolla på forsränningen med barnen men det är obligatorisk närvaro på inventeringen så.
    Hoppas ni får en mysig valborg och att solen skiner på er.
    Kram

    SvaraRadera
  28. Wow vilket fint golv! Har ni bytt det eller målat det?

    Ha en fin valborg!
    Kram Emilia

    SvaraRadera
  29. Superdupersnyggt!! Vilken skillnad!!! Ha en go Valborg!

    SvaraRadera
  30. Kissa på trädet! Rådjur tycker inte om kissdoft. Eller be pojkarna slänga ut snorren i trädgården, haha! Där har du mitt tips, jag delar så gärna med mig av dem!
    Kram!

    SvaraRadera
  31. Det blev verkligen jätte snyggt. Förstår att du nöjd. Super duktig är du som tränar jämt :)

    Önskar dig en fin dag!

    /suvi

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)