tisdag 23 april 2013

Försening i arbetet...

Golvet är klart, mer (och bättre) bilder kommer sen...
och möbler kommer också...

Helgens väder gick före allt inomhus...
och möblerna kommer väl inte att flytta sig av sig själva...


Listerna ska spikas fast, och sladdar ska få komma till rätta denna gången...
Tv-bänken fick flytta tillbaka, den stod liksom i vägen i möbelkaoset i vardagsrummet..
annars känns det organiserade kaoset bra...
Det är belamrat med två soffor och tre fåtöljer i vardagsrummet, och det var ju perfekt när vännerna och deras barn var hos oss i lördagskväll...

Det är även kaos i huvudet... 
ommöblering kaos...
man tömmer ett rum, ställer en möbel på "fel plats" och tycker att den passar ganska bra där,
 får nya idéer när Wiggo säger att han vill byta rum...
Så här får möbleras om lite och känna efter...

Idag är det jobb för min del... 

Ha en härlig tisdag!


19 kommentarer :

  1. Vilket pangväder det var i helgen, då fick städning och allt annat inne vänta här också. Men det är ju så det ska vara! Fint det blir!

    kramen

    SvaraRadera
  2. Helgen bjöd verkligen på vårväder även om det var lite blåsigt så vart det utesysslor för hela slanten ;)

    Dammråttorna eller som dom även kallas änglatofflor... ligger kvar i hörnen.

    Spännande och se hut fint det blir när det är klart!

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Även om det är lite jobbigt är det fasligt kul att förändra hemma :) Kram.

    SvaraRadera
  4. Har sagt det innan och säger det igen. Golvet blev så jäkla snyggt.
    Känner igen detdär möbleringskaoset. Grubblar massa på vår gillestuga. Därför jag inte visat några bilder därifrån än typ. Så har varit härligt att vädret varit så bra att man kan grubbla lite till innan man ger sig ner och trixar ;)

    Tack, ja även om jag har ett ganska självklart yrke (personlig assistent) för grav-peng så är det oroligt innan brevet kommit. Haha, jag fyller år 27:e maj, samma dag som gp:n trädet i kraft :) fast gör sista arbetsdagen 24/5, så bara en månad kvar.

    Hoppas du fått en bra arbetsdag, kram Malin

    SvaraRadera
  5. Gillar golvet, det gjorde ni bra!

    Roligt att du gillar mina små reportage, det gör mig glad.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är kul det där med att möblera om och få lite nya infallsvinklar!
    Golvet ser jättefint ut...!

    SvaraRadera
  7. Snyggt! Känner igen det där med kaos... ;)
    Tack fina du, för din omtanke!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  8. Jätte snyggt blev det ju med golvet.
    Jodå migränen har gett sig för denna gången så nu rullar det väl ett tag till tills nästa kommer, brukat ju få det med jämna mellanrum tyvärr men men så är det och man får gilla läget även om det är riktigt jobbigt när man väl får den.
    Jag hämtade ju ut min saker idag men rackarns vilken blåst trodde inte jag skulle komma fram alls typ. Tur jag har nära
    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Det blir så snyggt!! VIlket jobb du gjort!! Kan tro du flyttar runt i huvudet nu, typ när du sover också..;) Men kommer bli så bra!

    Hoppas jobbdagen gått bra!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  10. Ja Rom byggdes inte på en dag... lite kaos ska det nog vara innan det blir ordning!
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  11. Jag tycker du är så duktig som orkar hålla på! Jag har så mycket jag skulle vilja göra om här hemma men jag är för lat just nu, eller energin och tiden räcker liksom inte till. Men det är alltid kul att inspireras utav sådana som dig som verkligen gör något :).

    Hoppas dina intervaller gick bra! Jag fick en långsam men fantastiskt skön runda i skogen :).

    Ha det! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  12. Golvet blev ju super Duper fint!! Håller med dej ang möbler de skiftas fram och tillbaka hos mej med!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  13. Fint golvet blev, superfint!
    Vad duktig du är som gör om och fixar och donar.
    Ska bli kul att se hur det blir.
    Ha en fin onsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  14. Superfint golv !! Tänk va golvet gör mkt för helheten. Möbleringskaos låter härligt..låt det snurra runt ett tag så faller det nog på plats till slut !

    Kram

    SvaraRadera
  15. Snyggt det blir! Ja, helt enkelt är det inte att möblera om *ler* Men roligt är det :)

    Ha en fin onsdag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  16. Vilket snyggt golv! Och så kul med möblering (även om det är lite kaos just nu). Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  17. Jag vill oxå ha vita golv, så himla fint. Lite lätt inredningskaos blir det lätt när man renoverar, men kul att ha ett tomt rum o börja om från början. Ofta låser jag mig vid hur jag redan har det i stället för att se nya möjligheter o använda rummets yta på bästa sätt. Men tror att mannen hade fått ett bryt om jag var o varannan månad hade börjat flytta ut möbler för att få ett tomt rum att gå litet bananas i, får nog nöja mig med hur jag redan har det. Ska bli spännande att se hur dina tankar o ideer kommer att falla på plats. Kramisar till dig vännen. Tina

    SvaraRadera
  18. Så snyggt med vita golv. Jag har precis beställt slipning och vaxning av vårat fula parkett golv;) Ska bli så skönt att bli av med det tråkiga gula.
    Ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  19. Så jäklarns snyggt. Men du....du använder väl ändå inte din Iphone??? ;-)

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)