fredag 26 april 2013

T . G . I . F


Det oooahs och åååhas på jobbet, och armarna sträcks upp i luften att det äntligen är fredag.
Idag jobbar jag
dag två av två och har inte riktigt hunnit ikapp med att sträcka upp armarna...
men helg är det... snart,
 någon timme till bara!


Helgen är fullbokad.... Fotboll, kalas, träning ja en vanlig helg egentligen!
W ska på disco ikväll, kläderna är framtagna,
pengarna räknade för dansa kan ju vara farligt,
 nä då man hänger med kompisarna vid godisbordet istället och
gör "jag-skäms-ihjäl-minen" om en tjej vill dansa...
och han suckar djupt när min man och jag drar våra disco historier för honom..

Ha en toppen helg...






27 kommentarer :

  1. =)
    Ha en toppen helg du med!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Yeaaah det är helg, sååå härligt =D

    SvaraRadera
  3. Ha ha ja nog minns man hur det gick till på de där discona. Småtjejerna släpade med sig storebror en gång, som skämde ut sig genom att DaNsA!
    Det var viss kutym att tjejerna skulle dansa, men inte killarna... ja ja, han blev i alla fall nästintill gift ändå, till slut... och dom dansar fortfarande... hihi.
    Ha nu en riktigt fin helg. Har vi tur (?) så får vi lagt i båten .Oj va nervöst, det krävs nog att jag är aktiv med nåt, där...det sägs att jag ska köra hem med släpet sen... oj oj det är ett långt släp och det är trångt här ute...Håll tummarna, om du hinner...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Haha, gullesonen. Hoppas han får det roligt.
    Kika in hos mig om du är sugen på att tävla. Kram.

    SvaraRadera
  5. Min mellantjej var på disco igårkväll! Hon hade köpt så mycket godis att hon hade jätteont i magen. Pengarna går till äldsta tjejens klassresa så det var väl kanske bra ändå eller hur man nu ska se det!

    Ha en fin helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Ja, så är det för vår son också även för honom är godiset det viktigaste när man går på disco. De är för söta de små! Ha en härlig fredagskväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Mina killar hängde oxå vid gottebordet o med kompisarna än dansade o skulle en tjej fråga, guuuuud så pinigt. Härligt med helg o imorgon hoppas jag på Freeport, för nu måste studentkostymen shoppas. Mys, njut o ha det gött vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Ja disco är alltid spännande. Har en dotter som går i ettan och mer än gärna dansar. Hon brukar till och med stå själv på dansgolvet och dansa för sig själv men de flesta kompisar gör som din son och står och hänger och köper godis och annat gott. Spännande tid! Kram Nina

    SvaraRadera
  9. Underbart med helg! Ni verkar ha en bra sådan att se fram emot.
    Oh, så skoj med disco, min äldste grabb tyckte att det var väldigt läskigt att dansa på disco och nu går han aldrig på disco.

    Hoppas du fick dig ett härligt löppass idag. Jag känner mig absolut inte lätt när jag springer, jag känner mig också som en stor klump som släpar sig fram. Men jag har en dröm om att få känna mig lätt och som att jag flyger fram i spåret :-).

    Ha en riktigt skön fredagskväll! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  10. Det låter som en bra helg !!
    Dom är ju för söta när dom ska på disco.. tror det är mer godis än dansa !

    Fin helg till dej..kraaam

    SvaraRadera
  11. Men vad roligt för W att gå på disco! Man minns ju själv, häftigaste discot fanns på "Tunet" som det hette. Chokladbollar såldes för några kronor... Minns också att tjejerna dansade och grabbarna mest hängde i hörnen. Hoppas han får det riktigt kul!!

    Och du, jag ville tacka för det fina du skrev i den andra bloggen, har inte svarat er där, men jag ville att du skulle veta att jag läst det och det värmer verkligen mitt hjärta!! Många kramar!

    SvaraRadera
  12. Hoppas ni får en riktigt härlig helg.
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  13. Kul för W med disco är det de första?
    Det där med huvudvärk och nackvärk suger verkligen, jobbigt men bara att bita ihop. Efter en varm dusch nyligen så känns det lite bättre i alla fall, jag har inga övningar jag brukar göra men jag borde nog ha några i förebyggande syfte eller så får jag helt enkelt göra det trista att börja träna.
    Här kollas det på tv och käkas jordgubbar,vindruvor och ananas och är lagon slappt i soffan kan man säga och otroligt nog min kära sambo är fortfarande vaken kors i taket hehe
    Ha en kanon bra helg
    kram Linda

    SvaraRadera
  14. Haha, ja tänk om någon skulle vilja dansa. Tänk att det ofta skiljer mycket på pojkar och flickor där ;)

    Ja, här blev det en riktigt härlig ute dag. Idag är vädret lite gråare så får se vad vi hittar på. J vill köra ved och kylskåpet måste fyllas igen så får se om det blir lite blandade aktiviteter.
    Ha en riktigt skön lördag. Kramar

    SvaraRadera
  15. En härlig helg på dig med och vilken fin bild, den gillade jag. Var har du köpt pärlorna? Karin

    SvaraRadera
  16. haha, härliga minnen man har från disco tiden. Precis så var det ju!
    Jag har haft sovmorgon, tänk att halv åtta är sovmorgon nu för tiden;) Vi ska iväg till Ikea på fm så Wilma har fått sovit hos sin mormor och morfar.
    Ha en jättefin lördag!

    Kramar fredrika

    SvaraRadera
  17. Ja, det där med disco minns man ju :) Ha en skön helg! Anna

    SvaraRadera
  18. Önskar dig också en toppen helg, här är det också fullspäckat med kalas varje dag så den här helgen kommer att gå i rasande fart!

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  19. Ja, hemska tanke om någon tjej vill dansa man kan ju få tjejbaciller :O

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  20. Hihi tänk så det är där i början av livet med de där bacillerna;-) Ha en fin helg med allt du företar dig:-) Kramis <3

    SvaraRadera
  21. Hoppas du har hunnit andas lite emellanåt...även om helgen verkar vara fullbokad och rolig!
    Kram
    c

    SvaraRadera
  22. Fullt ös hos er!!!

    Ha en härlig helg, stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
  23. Åh, ja! Armarna uppåt sträck, jag är med dig, absolut, en dag försent, men det är ju fortfarande helg ändå, trots allt!
    Som jag minns killarnas godisbordshäng. Inte lätt när allt jag ville var att dansa!

    Stora kramen

    SvaraRadera
  24. Härligt med fullt ös :)
    kram kram Malin

    SvaraRadera
  25. Håber du har nydt weekenden Sandra :-)
    Kramer herfra Oddstyle

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)