tisdag 2 april 2013

Vårpremiär....

Påskhelgen kom med sol och mängder av energi...
Känns som det har vänt...
Ny månad och ny årstid är här...
Gårdagen var varm och solig men också lite kall stundtals..
Trots tisdag så känns det som måndag... veckoblind igen!


Min svärfar har nog en tendens för att känna middagsdofter...
Jajamensan igår ringde han för att kolla läget hur vi hade det...
Kanske en kaffe var hans idé...

Så jag bjöd hit dom på en spontan middag....
Det var ju fortfarande  påsk, så det fick bli lite festligare dukning, och det är ju alltid roligt att förbereda dukningen och köttfärsåsen klarar ju nästan sig själv och en smörgåsbit till Noah så gick ju dukningen galant... 


Skål fyndat på loppis

Såååå god på salladen, testa!

Det blev (racer) cykel premiär igår kväll
cykeln dammades av och däcken pumpades,
 och nu när det fortfarande är ljust till nästan åtta kan man ju ta sig ute lite senare...
Cyklade igenom området och det doftade grill, 
sen ut på landsvägen för att se kvällsolen glänsa över havet...
Så vackert...
Frisk härlig kvällsluft trampade jag vidare på landsvägen för att sen ta "mördarbacken" hem...
Det var en härlig premiär och gott mör i benen var jag efteråt...

Ha en härlig dag!




34 kommentarer :

  1. kul med spontan middag! och att våren är här :)

    Hoppas allt med det nya jobbet börjat bra.

    /S

    SvaraRadera
  2. Ja, det är härligt nu när kvällarna blir "längre". Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Ja ny månad, nya tag. Tssii han kände på sig att ni hade middag på g =D
    kramar

    SvaraRadera
  4. Soligt och fint har vi haft i helgen men ingen värme... brrr!
    Isande kalla vindar men ljust och man känner att våren är verkligen på G även om den smyger fram ;)

    Fin och enkel dukning du fixat till och det låter mysigt med en spontan middag... gulligt av dig, gissar att det blev uppskattat!

    Önskar dig en fin start på veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Men vilken härlig idé att använda påskliljor i dukningen på det där sättet! Det måste jag ta och komma ihåg:)

    Helgen i T-borg låter ju underbar, hotellvistelse med frukost är ju bara bäst! Och Emporia skulle jag också vilja besöka, har bara läst om det i bloggarna. Fast du har ju lyckan att bo nära K-mässan som jag verkligen saknar, nu blir det oftast Allum och det är inte hälften så mysigt minsann.

    Jag är glad att du är frisk nu och orkade med hela helgen och jag hoppas att ni får en fin start på veckan- härligt att tro att det är måndag och så har man liksom "tjänat" en dag då veckan blir kort:) Många kramar!

    SvaraRadera
  6. Låter underbart med en cykeltur, jag vill oxå komma ut men får nog vänta ett tag tills orken kommer tillbaka efter influensan.
    Ha fina kvällen, kram

    SvaraRadera
  7. Vilken fin dukning, fint med smör i en liten glasskål istället för att slänga fram byttan. De där glasen har jag också sneglat på, har sett varianter både på Lagerhaus, Åhlens och Ikea tror jag - får nog bli såna snart de är såååååå fina ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig dukning.

    Ja, igår var det verkligen en härlig kväll. Dix och jag kunde ta små stigar hem på vår joggingtur utan att famla i mörker. Underbart med energi man får av allt fler ljusa timmar.
    Hur känns benen idag då, träningsvärk efter vinterns vila från cykeln?

    Ha en mysig kväll. Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Visst känns allting så mycket lättare denna årstid. När våren kommer smygandes. Och all energi som man tappat under vintern kommer med väldans fart tillbaka :)

    Haft en bra dag?

    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. ja visst är det lite extra kul att äta när man dukat lite extra fint! Härlig cykelpremiär låter det som! Kram Sara

    SvaraRadera
  11. Jag känner precis likadant! Så härligt med lite ny energi!

    SvaraRadera
  12. Ja, precis det smakar gott andra dagar med =D. Ohhh så skönt att hänga tvätten ute, luktar så gott sedan =D

    SvaraRadera
  13. Visst blir man veckovill, jag har trott att det varit måndag hela dagen...

    Låter som du fick en trevlig avslutning på påskhelgen, fin dukning, god middag och skön cykeltur :)

    Hoppas veckan fortsätter på bästa sätt

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  14. Spontanmiddagar är aldrig fel!
    Och är det dukat sådär fint så ;)

    Skönt med en cykeltur :)
    Jag kanske skulle ta en premiärtur jag med. Men jag kan knappt cykla längre, på riktigt. Jag vinglar som om jag vore på väg hem från en fyllefest ;P


    Sv. Tack för dina förslag :) Att ha en fotölj bara på ena sidan låter fint!Det jobbigaste är väl att när jag väl bestämt mig så ska jag få J att gå med på det också :P

    Sov gott fina du!
    Hoppas du får en bra dag i morgon, men lika mycket sol som idag :)
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Fina bilder! Kul med spontanmiddag så där :).

    Åh, cyklar du, jag är sugen på att testa cykling i och med mina problem med magen. Det funkar bra med magen på spinning så jag tänker mig att cykling borde funka, men de är ju så himla dyra de där cyklarna så jag velar väldigt.

    Ha det toppen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  16. Härligt med premiärcykling...man bara längtar nu!
    Fina bilder...

    SvaraRadera
  17. Vilken ljuvlig vårdag! Och den där cykelturen, åååh, som jag längtar! Vägbanorna har nästan töat fram helt nu, så snart, snart!
    Stor kram

    SvaraRadera
  18. Så skønt med en forårsdag :-) Når først racercyklen er kommet ud, så er der ingen vej tilbage - Foråret ER på vej :o) Rigtig fin onsdag og dejligt det er en kort uge... Kram

    SvaraRadera
  19. Vilken underbar dag det låter som!
    Här har cyklarna också kommit fram = glada barn!
    Hoppas du får en fin dag idag också :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  20. Här tog vi fram cyklarna med, barnen såg sååå glada ut när dom fick susa fram igen =) Mycket springande just nu för en annan med då minstingen lär sig cykla utan stödhjul.
    Hoppas du får en toppen dag, kramen =)

    SvaraRadera
  21. Vad härligt det låter med cykeltur! Jag använder min cykel väldigt sällan, kanske för att jag köpte den för 13 år sen, på cykelaffärens barnavdelning....
    Jag är ju så kort i rocken! :-)
    Vi hade en skön påsk, förutom att jag blev superförkyld på torsdagskvällen, så jag fick stanna hemma från Uddevalla-färden på påskafton. Men vi hann färdigt i tvättstugan iallafall! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  22. Härligt nu är våren på G :-) Känns speciellt när man kan ta ut cyklarna :-).
    Längtar tills vi oxå kan ta en cykeltur. Det är på riktigt god väg.
    Igår var första dagen som jag satt ute på lunchen, i solen och läste en bok.
    ha en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  23. Vilken fin dukning. Och du är duktig som kommer igång med att cykla. Jag feg-cyklar inne på kontoret, jag... tar en halvtimma då o då med bra musik i lurarna...
    Igår blev det rejäl gympa, det känns idag...gosh! ändå strechade jag ordentligt efter, tyckte jag. Nu är det 8 grader varmt o svag vind. Det ska bli härligt att komma ut på en promenix. Men det blir nog ingen längre.,, Lilleman är lite mör sen Islandsbergsvängen, det märks för han ligger ner så ofta han kan... den lille plutten...de får också träningsvärk.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  24. Tyvärr är det alldeles för lätt att få med saker hem som du skrev till mig. Idag vågade jag inte gå på stan efter jobbet, så det fick bli snabbt in i mataffären ta det man ska och sen betala och ut fort och cykla hem hehe.
    Jag kan rekommendera lakrits te det är jätte gott om man gillar lakrits.
    Ha en fortsatt bra dag/kväll
    kram Linda

    SvaraRadera
  25. Vad härligt med en cykeltur, ett säkert vårtecken när den dammas av.....Själv är jag glad om jag kommer ut i solen idag. Har känningar i kroppen som jag inte alls gillar, bl a svår yrsel, avskyr när inte knopp o kropp är kompisar. Ha en toppendag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  26. Visst blir man lite sugen på att grilla nu när det börjar lukta grillat? =)
    Mysig blogg du har här!
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  27. Ja men, visst är det något i luften? Det måste vara det. Hur an det annars komma sig att i princip alla helt plötsligt drabbats av någon vårkänslopandemi? Det är så härligt!

    Gillar din dukning, både dricksglasen och den lilla skålen med smör i.

    Kram!

    SvaraRadera
  28. Idag har det varit jättemycket vår i luften här! Jag är också veckoblind och önskar alla en fin start på veckan och så fast det är onsdag...

    Superfin dukning!

    Kramar till dig //Jenny

    SvaraRadera
  29. Men va skoj..kör du landsvägsracer !!! Det är sannerligen ett vårtecken när cykeln kommer fram !

    Kramen

    SvaraRadera

  30. Jag trodde nästan ett tag att min svärfar hade en sensor som lös när jag Bakat för han hade alltid "vägarna förbi" när det bakats något gott.
    Skönt med cykeltur.
    Ha en skön kväll.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  31. Gokväll vännen!
    Så fint du dukat! Tycker jättemycket om det där glasen som jag kikat på länge! Är det de från lagerhaus? Svärfäder det kan sin instinkt;) Men spontant brukar kunna var trevligast!
    Visst är det skönt att det är ljusar och dagarna blev typ lite längre! Så kan man ta sig ut när de små somnat. Låter som du hade en skön cykeltur iaf!

    Kramar till dig!
    Fredrika

    SvaraRadera
  32. Vilken härlig premiärtur på racern. Det är så kul att cykla racer, jag äger dock ingen själv men lånar svärmors ibland. Jag har aldrig gillat spinning, men att cykla racer är ju nåt helt annat. Ja nu har det sannerligen vänt, även om det fortfarande är riktigt kallt på morgonen. Kram

    SvaraRadera
  33. Godmorgon!!

    Veckan har innehållit både BVC besök och besök av kompisar. Idag blir det en sväng till Gallerian för lite inhandling av "dagis-prylar-kläder" till Svante. Börjar att skola in honom om två veckor.
    Tiden har gått alldeles för fort :(

    Vad gör du idag?

    Kram kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)