tisdag 7 maj 2013

Under parasollet...

Igår åkte parasollet fram på altanen...
Vilken värme vi hade...
Vi tog fram picknick filten...
Skönt att kunna ligga i skuggan och njuta...
mest för lille N's skull men han är ju överallt förutom på filten...


men jag låg kvar där på filten ett litet tag under parasollet, solen värmde...
 och betraktade den alldeles alldeles molnfria klarblåa himlen, knäppte lite kort, skådade, ja nu kommer ju det där fågel intresset som inte är min starka sida, skådade två fåglar säkert rovdjurs-aktiga av något slag, breda vingar, tror jag, så långt upp dit...
Hur fritt de flög, svävande runt varandra, mot varandra, runt igen det vara bara dom två där uppe i det blå...
Det såg på något sätt så harmoniskt ut...


Sådana stunder får en verkligen att njuta här och nu... kanske inte att jag såg rovdjurs-liknade-fågel-arter men just känslan att bara koppla av, koppla bort... vara tacksam för det jag har här och nu!

Här och nu känslan slår mig ofta...

 
Idag strålar solen!
Njut...

20 kommentarer :

  1. Ja idag skiner också solen och det är bara så underbart.Härlig måndag ni fick .Underbara bilder.Ha en skön tisdag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. HÄRLIGT!!!
    Det är lika fint här i dag och vi är alla lediga. Toppen!

    SvaraRadera
  3. Men så mycket gott du visar i inläggen under! Blir ju alldeles hungrig!:) Och du beskriver så fint hur det är nu när det är vår, man kan vara ute utan tjocka lager kläder. Här och nu är jag inte så bra på tyvärr, önskar jag vore bättre! Psykologen jag gick hos förut ville gärna att jag skulle lära mig mindfulness som ju handlar om just det, men det gick inte så bra tyvärr, jag har en förmåga att hela tiden tänka att "om" eller "när"... Men jag ska försöka bli bättre på det, bli lite mer som du och uppskatta det jag faktiskt upplever NU.

    Vet inte om du är ledig eller jobbar idag, men oavsett så önskar jag dig den bästa dagen! Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Visst är det en underbar tid vi har nu framför oss. Jag var ute på lång promenad igår det var så skönt och ljuvligt att lyssna till fågel kvitter och njuta av att inte behöva ha så mycket kläder på sig.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Jo fast det blir ju ingen pw direkt när man som jag tar med kameran och går i lugn takt stannar fotar lite, går en bit till stannar fotar lite osv, men visst klart jag har rört på mig och det är ju betydligt bättre än inget. Jag var ute i 1,5 ca i alla fall.
    Jag fick vara ledig idag även om jag hellre hade jobbat och tjänat pengar. Men jag har fått städat och fixat lite på altanen m m så jag är nöjd ändå.
    Kram Linda

    7 maj 2013 14:48

    SvaraRadera
  6. Man får passa på att njuta nu när det äntligen blev varmt... ikväll åker båten i spat tror jag... om vi inte kör altanhäng istället... jag ska rösta för det sistnämnda... det är ändå skugga då...varför? jo kolla bloggen så förstår du..
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Så underbart med filt på altanen och parasoll som skuggar. Ljuva sommarvärme! Kram

    SvaraRadera
  8. Ohh sååå härligt, massa sommarkänslor och ja så skönt att ligga och slappa i skuggan =D
    kramar

    SvaraRadera
  9. Låter underbart.. Viktigt det där att bara vara här och nu, vad mycket man missar annars. Tack för en reminder.
    Ha fina veckan, kram

    SvaraRadera
  10. Men åh så söta bilder!! Och jag blir så avundsjuk, vill också ligga under ett parasoll och gissar fåglar (kan ingenting). Håller med att nu vill man inte göra innejobb och vi ska bara göra klart tvättstugan sen blir det bara utomhusjobb. Vill ju vara ute hela tiden nu! Och tack, piggare idag! Det är ju något med måndagar alltså..!

    kram vännen!
    Fredrika

    SvaraRadera
  11. Nog är det skönt att värmen äntligen kommit och oj vad vi njuter! Kvällspromenad till hamnen
    i kortärmat blev det och inte finns det en tanke på något annat än att så här ska det vara till
    september!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  12. Fint inlägg! Här och nu känslan är viktig!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  13. Så fina bilder du visar! Idag kom värmen hit till oss också, det kändes riktigt somrigt ute idag, underbart!

    jamen visst känns det härligt de stunder som man verkligen njuter av att bara vara här och nu. Jag måste öva på att vara mer här och nu och bara njuta och vara tacksam över allt vackert här i livet!

    Må så gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  14. Så härligt, och så välbehövligt att bara slappna av och leva i nuet. Det är jag alldeles för dålig på.
    Idag har vi haft rena sommarvärmen, och på gränsen till för varmt nästan. Jag är ingen värme människa. 20 grader är lagom. Blir det mer är det ju så jobbigt att göra massa. Men har lyckats bli av med bonnabränna och fått röda axlar istället ;)

    Hoppas ni haft en riktigt skön tisdag och kunnat vara ute och myst massa även idag. Eller var det jobb som gällde?! Kram Malin

    SvaraRadera
  15. Verkligen härligt!!
    Idag har det verkligen varit underbart ute!!
    som du säger, det gäller att ta vara på det:-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Vilken mysig dag :) kram Diana

    SvaraRadera
  17. Här och nu känslan är bra att fånga :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  18. Sikke en skøn solskinsdag :-)
    Dem vil vi ha´ mange flere af...
    Rigtig dejlig dag!
    Kram OddStyle

    SvaraRadera
  19. Hej min vän.
    Den känslan är så viktigt att ta vara på...
    Vårda och glädjas över det man har här och nu...
    Underbart och tänkvärt inlägg.
    Stor varm kram
    Jessica

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)