fredag 17 maj 2013

Rabattyra...

i trädgår'n...
Ljumna vindar och gassande sol värmde oss igår...
Hela dagen var vi ute...
Det var en utmärkt dag att ta tag i rabatt görat...
En ny blomrabatt har ta't form...
eller ja, jag blev klar tillslut..
efter att jag grävt upp sex kvm gräs och jord,
ränt med skottkärran fram och tillbaka och dumpat blytunga gräs-jord tuvor, flyttat lille N hit och dit som såklart sitter mitt i och kiknar av skratt när grästuvan guppar upp och ner av spadtaget, surplat kaffe, fyllt på med ny jord, och grävt ner mina perenner som jag köpte på plantskolan häromdagen...
Ja så nu är det bara att vänta på att de ska bli minst 60 cm höga och blomma sådär innerligt vackert...
Inget hade hänt i morse ;-)
men
äntligen har mitt körsbärsträd börjat blomma...
det är inte så stort ännu men så fantastiskt fint det är när det blommar...




 
Idag är det jobb...

Önskar dig som kikar in en härlig helg...
Några planer??

KRAM!



19 kommentarer :

  1. Vackra blommor!
    Våra planer är att friskna till från den jädrans magsjukan. Jag sprang på toa hela dagen i går så är en aaaanings trött i dag. Bara gubben kvar men nu tror jag faktiskt han klarar sig.
    Solen skiner och bara det blir vi piggare av...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiskt fina körsbärsblom :) Så "blommiga". Är det något speciellt körsbärsträd?
    Vi funderar med på ett, bara för blommornas skull ;)

    Nä har det inte vuxit något än? ;D :P haha. Sötnöt!
    Men tänk så fint det blir i sommar med massa nya blommor. Jag har beställt lite från odla.se som ska planteras ner så fort det kommer. Så får jag hoppas att det blir något av det.
    Det är tungt att jobba i trädgården, men lite "terapi" är det också, eller hur? Påta runt lite med solen som gassar :)

    Ha en härlig dag!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Det låter som en riktigt härlig dag utomhus... visst är det vackert när det blommar så där rosa mäktigt...
    ha en fin jobbar-dag
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. En fantastisk dag utomhus förstår jag. Älskar körsbärsblommor, är så vackra. Önskar vi hade ett sådant träd i vår trädgård, men jag får njuta av dina bilder. Här blir det trädgårdsprojekt o studentplanering i helgen. Förhoppningsvis blir det tid över för en stund i solstolen o ha de gott Ha en skön fredag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Haha, när jag såg rubriken "rabattyra" så tänkte jag genast på shopping! Trodde kanske du tipsade om några rabatter hos olika butiker:) Men såklart menar du ju din trädgård som du så flitigt tar dig an, och hjälp så vackra blommor du får fram på ditt körsbärsträd! I helgen är jag "gräsänka" då pojkarna är borta så jag får ha "fredagsmys" för mig själv:) Ha en fin dag på jobbet! Kram

    SvaraRadera
  6. Haha... blir lite full i skratt. Du är lika otålig som mig tror jag... de borde kunna växa över en natt eller :O

    Sitter på jobbet och bara väntar på att dagen ska ta slut så man får åka hem och njuta av vädret. M är hemma och snickrar idag och till kvällen har han önskat grillning eftersom det är hans dag idag. För övrigt i helgen blir det fix av trädgårdslandet och på söndag blir det kalas.

    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Visst är det ett underbart väder det är jätte skönt ute verkligen nu.
    Denna vecka har varit riktigt dålig på arbetsfronten för min del, bara en dag än så länge.
    Planer för helgen ja du.
    Idag ska jag nog fixa lite i trädgården med det jag kan göra där
    Imorgon ska vi till taxinge slott på trädgårdsmässa med mina föräldrar.
    Söndag ligger jag tillgänglig för jobb, se om man lyckas sno till sig något pass någonstans.
    Ha en kanon bra helg/dag
    Kram Linda nu ska det fixas lunch

    SvaraRadera
  8. Så du hittade till min blogg via Stevia chokladbollar... Ha, ha! Och nu hittade jag till din! Mysig blogg.

    SvaraRadera
  9. Åh, låter ungefär som min dag fast idag.
    Just nu har vi dock lite våffelpaus. Men sen ska det ut och grävas igen.
    Och så jaga efter en liten som inte alls har lust att gräva på samma ställe som jag ;)
    Hoppas jobbpasset går fort så ni får en mysig fredag sen.
    Kramar

    SvaraRadera
  10. roligt med lite nya växter... tålamod!
    I helgen blir det göteborgsvarvet för mannen, jag hänger bara med som moraliskt stöd (jag ska shoppa...) :-)
    Trevlig fredag, kram...

    SvaraRadera
  11. Körsbärsträd, å så fint! Blir det någon frukt tror du?

    I helgen har vi tänkt börja måla på huset, jippie! Jag tog ett fönster idag, men jag känner mig inte riktigt frisk så det fick stoppas där.

    På söndag åker vi nog upp till Uddevalla och hälsade på Anders föräldrar. :-) Ni då? Njuta av sommarvärmen??

    kram!

    SvaraRadera
  12. Vilka vackra blommor i körsbärsträdet. Härligt att vara ute och fixa i trädgårn nu!
    Ha en fin helg!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  13. Mina planer vet du :)
    Men så långt före oss ni är!
    Här har det inte börjat blomma i träden än men fortsätter denna underbara värme så dröjer det inte :)
    ha en underbar fredag och helg!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  14. Underbart med körsbär som blommar! Njuter just nu av all grönska och sol :) Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  15. Jag hoppas att det kan ge lite idéer på mässan. Jag tar ju med min vän Nikon så lite bilder kommer det nog säkert läggas upp sen.
    Här har jag precis käkat jordgubbar och vispad grädde, men gubbarna var lite sura tycker jag.
    Ha en fortsatt bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  16. Toppväder för att fixa i trädgården. Jättehärligt med körsbärsträd också! Fina bilder.

    Ha en skön helg!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  17. Godmorgon =)
    Älskar blommande körsbärsträd. Och visst var det en underbar dag igår, så varmt och skönt att man blev alldeles lycklig.
    Kram och ha en toppen dag <3

    SvaraRadera
  18. Underbara körsbärsträd, så vackert! Här fixas det också i rabatter, ska fota snart och visa. Kram

    SvaraRadera
  19. Men så fina bilder, ha en fin söndag Karin

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)