lördag 11 maj 2013

Grönt, grönt, grönt, grönt...

Gårdagen fylldes av bara grönt...
Härlig grönsåpa doft spred sig i hela huset....
Efter några dagar på utsidan så ser ju insidan ut som ett virrvarr....
Bara att kavla upp ärmarna, 
öppna upp altandörren, låta solens strålar värma...
och sätta igång...


Sen mulnade det på lite grann, men inget regn...
 och fortfarande varmt ute...
Drog igång gräsklipparen och doften av nyklippt gräs ja det är en härlig doft...
 trots allergitablett så rann näsan och halsen den kliade...
Men det luktar så gott så lite får jag stå ut och det ser riktigt fint ut när den är klippt...
Lite brungult här och där efter vintern men snart, 
snart så är den grön och fin....

Idag blir det mera grönt, fotbollssäsongen har dragit igång och det är dags att åka med W till fotbollsmatchen...

Sen får det bli lite egentid med träning....
Två dagar kvar till Vårruset....

Ha en skön lördag!!
Kram...



15 kommentarer :

  1. Finns det nån bättre doft än den av grönsåpa?!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Just ja, du ska ju springa vårruset! Det är sååå mysigt tycker jag, hela stämningen:) Snygg persiljekruka i köket, jag tänker varje år att jag ska odla lite kryddor så och sen blir det aldrig av ändå... Doften av RENT i hela huset är ju den bästa! Kram och ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  3. Haha, ja insidan prioriteras verkligen bort nu när vädret är så härligt. Men jag hann ju köra dammsugaren ett varv igår på morgonen iallafall. Och svabba av badrum och golv på övervåningen. Så luktade härlig såpa hos oss med, men jag älskar den med citron doft från grumme.
    Ja just löpningen får trappas ned nu, men en del av mig hoppas att det berodde på dagen i sin helhet. Hade hållt igång hela dagen. Löpning är ju som härlig terapi för mig nämligen. Men samtidigt är det ju bara ca 2 månader kvar.
    Jag köpte min första mårbacka pelargon förra året. Och nu har jag minst tre. Så ge dem en chans. Klarar jag det så tror jag alla kan ;)

    Ha nu en riktigt härlig lördag. Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Åh, så härligt med doften av såpa!
    Kramar viktoria

    SvaraRadera
  5. gräsmattan klippt... härlig doft
    och grilldoft nu ....
    trevlig lördag

    SvaraRadera
  6. Hej.

    Ja det doftar ju riktigt yummie ;)

    Kram Amanda

    SvaraRadera
  7. Tjohoo inget regn så det har varit en utedag. Är helt mör o pustar nu ut i soffan med ett glas rose, för det är jag minsann värd...Kanske skulle använt lie istället för gräsklippare, hade nog varit lättare, men nu är gräsmattan (host...mossmattan) fin igen. Får ta tag i innelivet i morgon o jaga dammråttor, men just nu...njuta! Ha en skön lördagskväll vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Här har det också klippts gräs men det slapp jag som tur var! Jag satt i solen...

    kramen

    SvaraRadera
  9. Ja det var ett jätte mysigt café verkligen och läget mitt ute på landet där man inte kan tro att det ska vara ett café och så mycket folk, det kom bil efter bil när vi satt där. Vi var nog där i 2-3 timmar tror jag och bara satt och myste och njöt.
    Min sambo bugar och tackar för grattiset du gav till hans första plats :)
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Såpa är min favorit också...gammal hederlig äkta såpa!
    Du hade en liten fråga vart mina "2-krokar" kom ifrån,
    jo ett riktigt kalasfynd! 10:- styck på HM home i höstas!
    Ibland så..
    Kram
    Carina

    SvaraRadera
  11. Så flitig du har varit! Det har inte jag, jag får inget ur händerna denna långhelg då jag skulle hunnit så mycket!

    Nu har vi ju en dag kvar av helgen dock... Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Men ohh vill också ha hus när du beskriver allt du gör, nyklippt gräs, grönspåedoft, plantera osv

    Lovely =D

    SvaraRadera
  13. grönt e skönt......
    å speciellt nu på våren.... vad flitig du verkar vara :)
    å missa nu inte.....

    BLOGGPARTYT fortsätter....

    massor med fint att se
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  14. Full fart hos dig som vanligt! Imorgon blir det Gbg och stygn-borttagning. Å så jag längtar! Det kliar så jag blir gaaaaalen.
    Nu lyser solen lite, och jag har lovat J lunch, så det är dags att sätta fart...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  15. Vad trist med allergi, vad dubbelt det blir med våren när näsan rinner i takt med att gräsmattan klipps. Jag känner igen det där med ute/inne-fix, vi höll oss till utefix och ja, här inne syns det verkligen....

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)