måndag 20 maj 2013

Helgens spadtag och...

tramptag...

Vi håller då på i trädgården, lite här och lite där...
Gräset har klippts och med något oväsen till maskin även luftat gräsmattan... och vad gör man inte.. gräset ska bli grönare än grönast..
Gödslingen får vänta, det är inte så blött ännu..

Mitt planteringsbord som min man snickrade ihop förra sommaren

Jordgubbslandet är ordnat, 
det blev en cykeltur till trädgårdshandel i helgen där även tomat och rabarberplanta fick följa med hem


Tramptagen...
 Ja, det blev en liten avstickare i trädgårdssysslorna igår...
Jag deltog i ett anordnat cykellopp på 50 km (Lygnern runt)
En underbar natur att cykla i,(asfalterad väg) loppet går runt en sjö och det är otroligt fint där. 
Det var motvind de första 1,5 milen, uppförsbackar som ibland kändes som de lutade 90 grader... skönt var det när nerförsbackarna kom...
Loppet gick riktigt bra men på kvällskvisten var kroppen mör...

Men nu är det ny vecka, nya träningsutmaningar, lite jobb i slutet av veckan och vardagssysslor...

Ha en härlig start på veckan
Kram

27 kommentarer :

  1. Nä men duktiga du. Ett cykellopp. bra jobbat.
    Förstår om kroppen var lite trött :-)
    Härligt med pyssel ute. Äntligen är solen och värmen här och man kan njuta av att vara i trädgården.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ohh så duktiga ni är och så kul att hålla på att påta. Så fint litet planteringsbord du visar med =D

    Ohh så roligt att deltagit i cykellopp med, men förstår du var mör sedan
    kramar

    SvaraRadera
  3. Jag har visst kommit lite i o-fas vad gäller folks inlägg... jag svarar på gamla, jag... ja ja så kan det gå... Du är ju rejält duktig du, och tänk, sen blir det rabarberpaj...efter tomatsalladen...
    är duktigt blöt om fötterna efter en promenad i spöregn, med joggingskor... smart? och så klampa ner i högt gräs för att fylla hundbajspåsen också... men jag var väldigt snygg i min lila-prickiga didrikssons-regnställ-jacka i alla fall. Det är viktigast--
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Vilket fint planteringsbord du har...allt lite avundsjuk...
    Kram
    Carina

    SvaraRadera
  5. Härligt det låter med cykeloppet!
    Ha en skön dag!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  6. Lygnern är ju vacker! Vi bodde precis där förr, med ungefär en minuts promenad ner till stranden..:) Duktig du är som orkade runt! Så fint du har det på ditt bord, lite sådär "inredningstidningsvackert":) Kraaam!

    SvaraRadera
  7. Lät underbart med cykelloppet och vad duktig du är som tränar. Jag har turen att i alla fall få jobba 3 dagar denna vecka sen på fredag ska jag hem till Katrineholm och umgås med mina vänner och familj ska bli trevligt, sen på lördag blir det att kolla på rallytävlingen som min sambo är med och kör i hoppas det går bra för honom.
    Ha en bra dag kram Linda

    SvaraRadera
  8. Härligt att trädgården har fått liv igen efter den långa vintern.
    Kul med cykellopp, vad duktig du är!
    Ha en skön måndag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Himla behändigt planteringsbord du har... ett sånt skulle man inte tacka nej till ;)

    Men vad duktig du är!!! Förstår att du är mör i kroppen efter loppet..

    Önskar dig en fin start på veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Jordgubbslandet ja.....hmmm - kanske dags att leta reda på spaden ;) vilket fint planteringsbord ett sånt skulle jag också kunna tänka mig !

    Kram och ha en fin vecka!
    Ullis

    SvaraRadera
  11. bra jobbat... fem mil är inte illa!
    Snyggt planteringsbord, och vad fint du har gjort på det! Längtar tills jag får ta fram mitt, men just nu står det gömt i en jordhög. Den som väntar på nåt gott...

    SvaraRadera
  12. Vad härliga och inspirerande bilder!! Och vi har sån tur som har snickare som snickrar till det mesta! Jag väntar nu på att pallkragar av min snickare. (och det gäller att tjata snällt;)). Så kan jag också snart så min sallad, dill och allt annat. Jordgubbar och rabarber ska det också bli.

    Nu har jag läst ifatt helgen här. (sjukstugan tog över hos mig) Duktig du är som gjort både vårruset och cyklat 50km! Bra jobbat vännen!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  13. Men vad bra jobbat. Snyggt planteringsbord, jag skulle vilja ha ett liknande, men tyvärr krävs det mycket tjat på mannen för att han skulle snickra ett. Kram Nina

    SvaraRadera
  14. Haha ormen var rätt söt faktiskt där den låg och solade sig och blänkte.
    Det var underbart skönt att ta en pw, men jag blev ju tvungen att stanna upp och fota lite ibland. Men oj vad varmt det var jag var ill röd i ansiktet och svettades massor.
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  15. Det låter som ett riktigt fint cykellopp! På tal om fint, vilket bord han snickrat ihop till dig maken. Kram!

    SvaraRadera
  16. Heja heja vad bra gjort! Lopp är kul. Triggar motivationen. Kram på dig

    SvaraRadera
  17. Tänk vad du måste njutit i nerförsbacken :)
    Sånt där planteringsbord vill jag också ha... min man är inte lika glad i att snickra *haha*

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  18. Vilket fint planteringsbord!

    Oh my vad duktigt cyklat! 50 km är en bit! Förstår att du var mör efteråt!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  19. Det är ju bara så härligt när man kan vara ute i det sköna vädret. Nu väntar tyvärr några dagar med regn här om man ska tro prognosen, men regnet behövs ju det med.

    Vad roligt med ett cykellopp! Åh blir ju så sugen på att skaffa mig en racer, men det får nog vänta något år till, jag har ju svårt att få den där tiden att räcka till :-). Men samtidigt kan jag tänka mig att det är rejält avkopplande att få ge sig iväg på en runda.
    Förresten, din fråga angående kettlebell, jag svarade inne hos mig, hoppas du sett det :-).

    Ha en toppenbra tisdag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  20. Låter som en underbar helg. Kul med motionslopp.
    Jag har ju bara ett planerat i åt. Ett lokalt jogginglopp den 5/6. Men får se hur det går.
    Vissa dagar går ju allt. Vissa kommer sammandragningar som ett brev på posten och tryck neråt nu sen den vänt sig till rätta. Men gå ska iallafall gå utan problem hoppas jag.
    Vi ska köpa tomater och lite nästa vecka. Sen planerar jag även att testa gurka i år. Ska bli spännande att se om det blir något. Men känner igen det där med att vara lite här och där ;)
    Ja, det var skönt att allt såg bra ut igår. Även om jag är ganska lugn så hann man ju börja fundera lite när de tycker magen är så liten. Men allt såg fin fint ut, men någon jättebebis blir det inte och det är jag bar tacksam för ;)
    Ha en skön tisdag. Kram Malin

    SvaraRadera
  21. Vilken grej! Så härligt det låter att cykla i en sådan miljö.

    Det är så roligt att följa hur er trädgård växer fram! Ser fram emot fortsättningen.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  22. Men försvann hela min kommentar? :(
    Då gör vi ett nytt försök...

    Go´dagens fining ;)
    Va duktig du är! Har du alltid varit sådär hurtig?

    Så fint planteringsbord han gjort! Och du har pyntat det fint med. Ser att lärkkvisten hamnade där med ;)

    Vi har långt ifrån torrt ute. Regnat i flera dagar, och två åskoväder har vi hunnit med :( Jag är så rädd för den så humöret har varit sänkt.Hua. Och idag öser det ner så det är som bäckar på vägen utanför. Inget roligt har vi att hitta på inne heller... inte ens smör till att baka :(

    MÅNGA KRAMAR ♥

    SvaraRadera
  23. Så du cyklade, heja dej! :-)
    Själv var jag bortrest i helgen men hade en tanke på just det loppet.
    Och nu blev jag ännu mer taggad när du säger att det är så fint.
    Man kan ju faktiskt göra det ändå, även om det inte är anordnat.. :-)

    Härligt med trädgårdstider, maj är helt underbar!
    Kram!

    SvaraRadera
  24. Min man ska nog också få sätta tänderna i ett planteringsbord till mig. Jag har tänkt ut var det ska stå!

    Köpte du mycket rabarber eller? Har hört att det sprider sig jättemycket, jag har också tänkt plantera det men jag brukar inte lyckas med sånt som andra säger ska växa och sprida sig helt vilt...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  25. Wow, så duktig du är som kör cykeltävlingar!! Kan tänka mig att de vackra omgivningarna hjälpte till när orken började tryta...

    Så fint med planteringsbordet!! Lite vill ha över det :)

    Hoppas din vecka börjat bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  26. Men så duktiga ni är, inte dåligt med cykellopp!

    Åh så fint planteringsbord han gjort, händig man du har..:-)

    Må så gott
    KRAM

    SvaraRadera
  27. Flitiga Lisa, det är du det! Imponerande cykelrunda, hörru!
    och det där planteringsbordet - SÅ FINT! Skall nog bjuda in din man på grillkväll och så kan han snickra ihop en bänk till mig med...;-)
    Kram på dig, ses i morgon hoppas jag!

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)