måndag 6 maj 2013

En riktig premiär helg...

Maj.. so far, har bjudit på underbart väder, 
dagarna har spenderats ute, och på kvällarna har vi pustat ut i soffan lite möra i kroppen och fyllda med frisk luft...
Det blev grillpremiär i helgen...





 

Planteringsbordet har dammats av..
Svärfar kom förbi med diverse sommarleksaker som legat förvarat i hans garage...
Kusinerna var här och lekte...
 Ogräs har plockats, jag kanske är en av få men att plocka ogräs är ro för själen..
Pallkragar har staplats... Har bestämt mig för ett jordgubbsland alt rabarber.

Kortvecka igen då... Toppen!
En vecka då kroppen blir virrig och onsdag blir fredag och fredag blir söndag, ja ni vet! 

Träningen lades lite på hyllan i helgen.... så nu känner jag att jag vill uuuut!
Min tanke är att ta mig mig ut efter lunch, min lillebror är ledig idag och kommer hit en sväng, 
så vad han inte vet är att han får vara barnvakt en liten stund efter lunch...
Ett finemangt beslut!

Ha en härlig start på veckan!!!


20 kommentarer :

  1. Ja gud vad det är härligt nu! Vi är ute så mycket vi bara kan.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Startade morgonen med en promenad och det är helt ljuvligt ute. Känner hur energin börjar återvända med solen o värmen. Tror minsann att årets första gräsklippning blir idag o det är träning det oxå. Hm det får nog bli grillning ikväll, blir sugen på det efter dina bilder. Ha skön dag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Jag vill också träna NU men är förkyld så det får tyvärr vänta lite.
    En sån härlig helg ni verkar ha haft med besök av både svärfar och kusiner :)
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Låter som att det var en bra helg. Jag tänkte ta mig ut på promenad idag, men jag måste vänta en stund tills efter 14 för jag ligger tillgänglig för kvälls arbete idag och man törs inte riktigt dra iväg då ifall att de hör av sig trist men sant.
    Ha en fortsatt bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Så underbart! Vilken lycka där i vardagen, jag gläds så med dig!
    Stora kramen

    SvaraRadera
  6. Idag har vi ju nästan sommarvärme, underbart!

    SvaraRadera
  7. Önskar dig en bra vecka med! Grillat är bäst :) Anna

    SvaraRadera
  8. Åå så fint med lilla snöret om grillpaketet! Ett planteringsbord står på min önskelista!

    Önskar dig en underbar kortvecka!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Härligt ser det ut !
    Gitt är det ju med grillat eller hur ?
    Man kan knte få för mycket av det goa....
    Jag är också aå sugen att ge mig ute greja i trädgården.
    Idag är det Riktigt Härligt ! :)

    Ha en fin fortsättning på veckan! Kram

    SvaraRadera
  10. Underbart att grilla...
    ... att kunna vara ute hela dagarna i trädgården


    Härligt

    SvaraRadera
  11. visst är det härligt att grilla, det är så gott!! Verkar som du hade en trevlig rosekväll oxå:)
    Hoppas du njutit och haft en skön dag i solen och med lite träning oxå.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  12. Ja vädret är ju verkligen helt underbart nu.
    Här var det ju också rose premiär, fast alkoholfritt. Härligt somrigt.
    Tanken var ett joggingpass i lördags men efter attstella ramlade och att det inte ville sluta blöda så blev det inget med det. Så var riktigt skönt att få köra mammapasset idag och få röra på sig.

    Hoppas ni haft en riktigt härlig start på veckan och att träningen gick bra. Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig helg du hade! Vår försvann vips. Minns bara, ja det känns alltså, att jag var på Step igår kväll. Men J har semester fyra dagar sen, så det blir en sväng till gården och kanske altanjobb...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  14. Jag vill också äta grillat! Vi slängde vår grill i höstas och har inte fått tummen ur att skaffa någon ny. Men nu är jag så sugen på grillat och jag hoppas att vi snart hittar någon ny, väldigt snart. Kram kram

    SvaraRadera
  15. Ohh så gott med grillat!! Och jag blir jättesugen på att ordna med mina pallkragar och plantera sallad, dill, jordgubbsplantor och annat gott. Men får bli sen, efter altanbygge. Och precis, när man har små har man fullt sjå att springa efter dem och plocka efter dem. Puh och suck! Men också rätt mysigt:)

    Ha en fin tisdag!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  16. Sååå gött med grillat och frisk luft ;)
    Men rensa ogräs? Njä :P Det är ett måste för mig..

    Vi njuter här uppe, blir lite uppassade och fylls på med energi :) Dock är jag lagom skraj för att gå ut, det har synts till både varg och Björn här inom det närmsta. Ska inte dom hålla sig uppe i norr?! Hmmpf..

    Visst ska det bli gött med fredag redan på onsdag ;)
    Många kramar till dej vännen!

    SvaraRadera
  17. Det låter oenkligne som en riktigt härlig helg! och grillat, det är ju bara så gott, mums!

    Perfekt att få hem lillbror som kan vara lite barnvakt :), hoppas att du fick dig ett härligt träningspass. Jag körde vilodag idag efter helgens träning.

    Må så gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  18. Finns det något bättre än att ta fram grillen ?kram Diana

    SvaraRadera
  19. Mums med grillat =) Och härligt när man kan vara ute hela dagarna.
    Allt blir lättare. Kram och ha en toppen dag <3

    SvaraRadera
  20. Ja, utnyttja lillbrorsan! ;-)
    Vad gott det ser ut, vad var det i paketet??
    Tack för senast, så kul att ses igen! Kramar i mängder!

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)