onsdag 15 maj 2013

Goodiebag...

är alltid kul att få!
och jag kan bli sådär lite lyrisk, lite pillimarisk när jag får påsen i handen
Jag tjuvkikar och sen vräker jag upp påsen...
Det var efter Vårruset, efter jag fått medalj och banan som jag (alla) blev tilldelade en goodiebag...
Ja den innehåll diverse bra grejer 
Vilket oväder vi fick...
Det var som det stod i tidningen dagen efter V å r r u s k e t...
Vid start var det uppehåll, sen efter 2 km vräkte det ner...
Jag valde att springa 5 km...
jag är så förbaskat stolt över mig själv, jag slog mitt egna personliga rekord...
min vän C var med och sprang och henne är jag också förbaskat stolt över...
Slottskogen denna gröna oas mitt i stan måste ha bjudit på något magiskt i måndags...


Igår kväll tog W och jag en lång härlig cykeltur tillsammans... (adrenalinet satt väl kvar i kroppen)
Vi plockade vitsippor, övade multiplikationstabellen, diskuterade frilufsdagen han har idag... 
Viktigast var matsäcken...
Vad han skulle få ha med sig och 
med hans planer så är väl skafferiet tomt idag när jag kommer hem från jobbet... ;-)


Ha en härlig onsdag...


33 kommentarer :

  1. Riktigt bra gjort!!!
    och en cykeltur på det... inte illa :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  2. Heja dig, kul med personbästa o en goodiebag på det. Mysigt med en mamma sontid o bara vara tillsammans, få den där pratstunden som är så himla viktig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Så duktig du har varit! Den där tiden man får ibland, tillsammans med ett av barnen är värt jättemycket. De stunderna är oerhört värdefulla. Hoppas du får en fin dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Vad kul, grattis. Älskar goodiebags. Kram.

    SvaraRadera
  5. Grattis grattis!!! Bra gjort! Tänk att du sprungit så långt i värsta vädret. Jag är imponerad.
    Är lite småsur för att jag inte kan vara med på Vattenloppet nästa onsdag, för jag anmälde mig inte i tid. Jag visste inte hur jag skulle må efter operationen så jag vågad inte anmäla. Det är jag sur för, och min granne frågade igår om jag skulle med och promenera... surt sa räven... det skulle blivit mitt första lopp. Hade också velat ha en goodie-bag o en t-shirt...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. åh så duktig du är. För att du sprungit och för att du sprang i regnvädret. Härligt jobbat. jag är imponerad. Och personbästa :-) Kram
    Själv ska jag ut i spåret och springa ikväll medans Wilma har fotbollsträning. Jag är i urusel kondis men hoppas snart orka springa 5 km.
    Stor kram till bästa du. Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  7. Bra gjort :) Coolt med goodibags. På måndag ska springa korpenrundan på ca. 5 km om det går bra har jag lovat mig själv att delta i ett annat lopp på 10 km om tre veckor. Hoppas att Prinsessan delar intresset om att springa med mig sen är hon är större. Mysigt med mamma son tid. Hoppas du får en fin onsdag!

    Kram/suvi

    SvaraRadera
  8. Hej va duktig du har varit, jisses! Kul med goodiebag också.

    Va fanns inte korgen? Hmm jo de fanns i 2 storlekar och även i svart.
    Fick du inte katalogen härom dagen?
    Man kan ju katalogshoppa o fylla i art nr.
    Här är de till dig 78-2014, 78-2025,76-5540, 76-5528

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Ohh bra jobbat, duktig du är. Samt så fint innehåll i goodiebagen =D

    SvaraRadera
  10. Imponerande va duktig du är hela tiden :)
    Goodiebag är så kul att få :) Man blir som ett litet brarn :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  11. Jag gillar i och för sig att springa när det regnar. Men inte när man ska ha mysig picnic efteråt.
    Men grymt bra jobbat. Och visst är påsarna skit kul =)

    Låter som en riktigt mysig mor-son stund. Haha, förstår att matsäcken är otroligt viktig ;)

    Ha nu en härlig Onsdag. Här kör vi mys förmiddag innan jobbet med en Snorig och hostig liten bus.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Grattis till rekordet! Du är så duktig med ditt håll i gång. Du verkar ha det på en sån hälsosam nivå, skönt.
    Nu tittar faktiskt solen fram här....
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  13. Duktiga du!! Man SKA vara stolt över sina prestationer!:) Och goodie bag är väl så häftigt att få! Kul för sonen med friluftsdag, nu när Max flyttar upp till stora gruppen i höst så har de utflyktsdag en gång i veckan, det kommer han tycka är jättespännande:)

    Jag såg din kommentar igår kväll ang. mailet. Då hade jag inte fått något men tänkte att det kanske kommer. Men det finns inte nu heller tyvärr, har kikat i skräpposten ifall den landat där, men icke:-(

    Kraaam!

    SvaraRadera
  14. Vad duktig du har varit det är bra jobbat. Jag ska snart iväg på jobb men ett alldeles för kort sådant pass bara 12-16 men man får vara glad för det lilla. Jag vet inte vad jag lyckats med har fått förbenat ont i ryggen det liksom drar efter hela ryggraden, ja ja bara att köra på.
    Ha en kanon dag.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  15. Grymt bra gjort! Tänkte på er som sprang när jag såg regnet vräka ner i måndags.. Härligt att du är så nöjd! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  16. Grattis, det var bra gjort! Kul att få goodiebag också, sådant gillas!
    Superfina vitsippor!
    Kramar viktoria

    SvaraRadera
  17. Vad duktig du är! Kul att springa lopp. Jag är anmäld till ett i höst som är på en mil. Har aldrig sprungit så långt så vi får se hur det går. Kram

    SvaraRadera
  18. Kul med vårruset. Vi ska springa 20 maj när de kommer till Norrköping.

    Tänkte fråga om lite hjälp. Jag och min dotter kan vinna en resa till Legoland. Det skulle betyda så mycket om du ville rösta på oss och hjälpa oss vinna. Vi behöver vara inom de 10 första placeringarna. Du röstar här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma genom att klick på +1 till höger om vårat namn. Har även skrivit inlägg i min blogg där man kan rösta via http://lottizdays.blogg.se/2013/may/deppade-ihop-gjorde-det-jag-behovde-och-nu-maste-jag-ta-till-fight-2.html Det skulle betyda oerhört mycket om du vill hjälpa oss och gärna be de i din närhet att rösta. Röstningen pågår till imorgon 16 maj kl. 23.59. Tack på förhand.

    SvaraRadera
  19. Vad kul med lopp! Grattis till ditt PB.
    Kram

    SvaraRadera
  20. Ja, goodiebags är ju bara så roligt att få :). Så himla bra jobbat av dig, skoj att så slå sitt personliga rekord, grymt! Lite trist med regnet, men det kan faktiskt vara ganska skönt att springa i regn ändå.

    Vad mysigt det låter med er cykelrunda!
    Ha det toppen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  21. Vad duktig du är, grymt bra jobbat!!
    Goodiebag är alltid roligt och lite små spännande :)

    Sv: Föredrar våren jag med även om vintern har sin charm den med.

    Ha det gott!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  22. Va du är DUKTIG!! En rejäl kämpa klapp på axeln från mej ;)
    Miltiplikationstabellen.. Uj, de är nog bäst jag börjar öva upp den för snart är väl Noah där så fort som tiden går :P

    Sv: ja nybäddat är underbart! Speciellt doften i kudden ;)
    Ja våra fönster öppnas inåt. Men vi har så vi kan tilta fönstren så det blir en ventilations springa upptill på ca tio cm. Duger hyfsat ;) Men ibland är det skönt att öppna upp helt så det vädras ut ordentligt, och då är det bara att plocka ner allt...

    Sov gott vännen! Hoppas ni får en solig dag imorgon ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  23. Duktiga du...och goodiebag gillas!
    Godnatt
    C

    SvaraRadera
  24. Grattis till rekordet! En liten goodibag är ju alltid kul!

    Min äldsta säger alltid till mig att vi måste handla oavsett om jag nyss varit, så det går åt att ha lite käk hemma!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  25. Grattis till ett kanonlopp! Jag får se om jag vågar mig på vårruset nästa år men än så länge så springer jag bara på löpbandet där ingen ser mig. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  26. Bra jobbat med vårruset !
    När jag var liten och man skulle på utflykt så var det ostmackor, oboý och kexchoklad som gällde.
    Jag lyckades alltid få lite av staniolpappret i munnen och jisses vad det ilade mellan tänderna.
    Får man fortfarande något gott i matpacken ?
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  27. Men åh vad bra jobbat!!! Förstår att du är stolt! Jag har kommit igång med löpningen men det går trögt och det är inte ofta jag springer 5 km, utan blir mest 2-3 km.... Men men man måste börja någontans.

    Här har det varit rätt kallt, hoppas värmen kommer tillbaka.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  28. Du hade verkligen gjort dig förtjänt av en Goodiebag efter det vårrusket! Jag är stolt om jag springer ett
    par kilometer i solsken och ska det bli längre så får det bli promenad så hundarna hänger med!
    I morgon ska det bli powerwalk med barnvagn i Malmö, och kanske jag får en liten påse
    med något roligt i som tack! Yngsta dottern är bra på det där med Goodiebags till sin barnvaktande mor!
    Vi hoppas på ännu en solig dag!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  29. Bra sprunget av dig och visst är det alltid kul att få en liten goodiebag med lite kul i, ha det bra Karin

    SvaraRadera
  30. Grattis till personbästa, trots oväder! :) Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)