onsdag 29 maj 2013

Min hatt...

min nya stråhatt ska bli välanvänd i sommar...
Jag fantiserar redan nu och att slänga mig pladask i solstolen, känna solstrålarna värma, höra havets brus, sanden under fötterna, saltvatten som stramar på kroppen, och glada barn som fiskar krabbor på bryggan..
Ooops
 glömde att jag har en ettåring att jaga på stranden i år.. ja havet och sanden är i alla fall nära mig och solen den kommer värma den med...
Då är det bra med en hatt...


Stråhatt från HM




Sol och störtskurar om vartannat bjöds det på igår...
Kvavt som bara den...
 vi spenderade em/kvällen ute...
 jordgubbarna börjar ta sig...
och även min rabatt som jag svettades med att gräva ser ut att må gott...
Det går bra nu där ute i trädgården...

Ha en toppen onsdag!!!

20 kommentarer :

  1. Det här vädret gör gott för växterna som vi planterat. Tur det, för jag är dåligt på att komma ihåg att vattna...
    Vilken ursnygg hatt, gillar de turkosa prylarna! Borde skaffa en sån som komplement till kepsen (som faktiskt är ganska ok, köpt på Kappahl, men nitar...)
    Det var perfekt att bryggsegla! Vi hade fika med, och jag känner att jag är mer i "fas" med det där att sitta i en båt. Mer hemtamt, liksom. Du kan väl testa? Man behöver ju inte åka ut. Vi kom på, att det är ju perfekt att gå ner till båten, utnyttja toa o dusch o sånt på Marinan (ingår i hyran), ta en fika i den där bra-iga bryggshoppen, och kanske bada lite på badplatsen alldeles bredvid- man behöver ju inte puttra ut, liksom. Och så en välfylld kylväska... och promenerar man hem kan man ta med en flaska vin,,, höhö...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Vilken fin hatt, den blir perfekt i sommar! Ja växterna frodas och trivs i detta väder. Det är vackert med all den skira grönska som finns ute nu. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. det blir ju inte alltid så långa stunder i solstolen när man har små barn... i år är första gången på sex år som jag faktiskt har hopp om att det kan hända. Hopp...

    SvaraRadera
  4. Ohh så snygg hatt, borde också skaffa mig en, för det är skönt att ha då det är väldigt varmt

    SvaraRadera
  5. Hoppas verkligen få använda min hatt också. Hoppas verkligen på en fin sommar!
    kram Helena

    SvaraRadera
  6. Supersnygg hatt! Jag vill också ha en! Var har du köpt din?

    Här har det regnat hela dagen idag!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Jag älskar hattar och samlar på dem...hoppas sommaren blir riktigt fin!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  8. Älskar alla mina solhattar, kan inte vara utan dem på stranden, sen är det snyggt oxå.....Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Jag har bara mina stråhattar som dekoration på väggen... kanske skulle använda dem i sommar!? ;) :)
    Tack för tipset ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  10. Jättefint hatt!

    Låter alldeles underbart, men du får kanske springa lite men mellan varven kan du njuta av sol, sand mm..:-)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Härliga fantasier! Åh vad jag längtar efter semester sommar och sol. Håller verkligen tummarna för att vi får en fin sommar, förra sommaren hade vi bara regn här känns det som.

    Hatten var jättefin, den kommer passa dig perfekt där på stranden, vaktandes av minstingen :-).

    Kul att jag kunde inspirera till lite intervaller, visst är det otroligt jobbigt, men så skönt efteråt :-). Tyvärr är jag krasslig nu och måste vila.

    Ha det toppen fina du! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  12. Wow, vilken snygga hatt, den lär bli välanvänd i sommar, för visst kommer det bli den soligaste sommaren på mååånga år i år :)

    Låter så härligt med sol, bad och sandstrand, längtar...

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  13. Du kommer att vara ursnygg i hatten! Den kan du behöva när du ska jaga din ettåring. Längtar också till sol och bad. Kram Nina

    SvaraRadera
  14. Det där med hatt är inte lätt när man bor i Skåneland, det blåser ju ofta lite för mycket för att den ska stanna
    kvar på huvudet! Hade lovat frissan att inte vara i solen utan hatt denna säsong, men det löftet har jag inte
    hållit, så nu är jag för blond igen...
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  15. Tack jag hoppas verkligen att det ska gå bra, måste sälja in mig på ett bra sätt men inte överdriva jag måste ju kunna leva upp till det jag säger med.
    Ja du det där är svårt med söt sug, jag har klarat mig skapligt, men i dag föll jag dit och köpte en chokladkaka ajaj fy på mig. men som du säger förbud ger mera sug.
    Ha en kanon bra kväll eller ja den är ju typ slut
    Kram Linda

    SvaraRadera
  16. Vilkan snygg hatt =) En sådan kunde jag tänka mig med.
    Jo du, jaga 1 åringar på stranden det är inte bara det *hihi*
    Härligt att kunna vara ute, här regnade det hela dagen igår. Och nu med :(
    Kram fina och ha en toppen dag

    SvaraRadera
  17. Den där hatten ser ut att passa superbra på dig :-)
    Du får ta ett kort på dig själv med den på så vi får se.
    Kram Kram Carola

    SvaraRadera
  18. Åh, låter som du planerar härliga dagar.
    Själv ska jag ligga som en blåval i Stellas babypool och låta mannen springa efter fröken bus =P
    Så kanske borde införskaffa mig en hatt jag med ;)

    Skönt med långledigt, här har det fina vädret kommit tillbaka igen så hoppas solen skiner även hos er.
    Kramar

    SvaraRadera
  19. Superfin hatt! Hoppas det blir många soliga dagar när hatten kommer till nytta!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  20. 3e gången gilt (jäkla kommentarsstrul!). Det låter ju underbart med sommar och bad, och det ska bli intressant att se hur de små gillar det...och hur strandhäbg med en liten blir. En hatt kommer nog väl till pass, om inte annat för att föregå med gott exempel. Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)