fredag 3 maj 2013

Och där låg det

... mitt framför ögonen på mig
Lärkträd!
så som jag önskade i julas att jag hade en kvist lärkträd...
Men är man som mig, ingen skogsälskare, utan njuter av naturen från gångbanor eller på sin höjd en extra bred grusväg i skogen...
 tycker att skogens stora granar och säkerligen eventuella rovdjur och småkryp skrämmer en..
ja då går man inte i skogen...
och jag bor på landet... ja ja

Men i onsdags när jag var ute och sprang låg kvisten där på gatan,
 efter en skog med bred grusväg.. och jag,
jag hade väl ca 1 km kvar på rundan och sprang med denna kvist växelvis höger hand, vänster hand, höger hand...
Den skulle med hem som sagt!

Fredag!! härligt härligt...
Helgen är oplanerad... alltså inga tider att passa,
 men annat att fixa och dona med finns ju alltid...(om man vill)

vad gör ni denna helgen??

Önskar er en härlig och solig helg!

NJUT!


19 kommentarer :

  1. Nämmen, perfekt att bara hitta en sådär ;)
    Jag vill med ha en!
    Visst är den väl lika fin till nästa jul? För de är torkade va? Men dom är fina året runt att ha en i vas tycker jag :)

    Vi ska se på cruisingen här i stan imorgon. Gossarna längtar efter alla raggarbilar :) Det är en ganska stor cruising faktiskt. Fullt ös på stan!
    Och så ska vi njuta av solen såklart ;) Men idag får allt solkrämen åka på. Känns så konstigt att ta fram den redan, har ju varit så trist väder länge.

    Vad ni än hittar på så hoppas jag ni får en härlig helg. Men massa SOL :D
    Många goa kramar till dej! ♥

    SvaraRadera
  2. Nämen titta så perfekt, sådan slump att hitta den så, samt såg nog lite rart ut då du sprang med den, hehe

    ha en härlig fredag nu
    kramar

    SvaraRadera
  3. Härligt, nu har du din gren :)
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Haha, härligt kämpat med grenen.
    Jag älskar att utforska nya stigar och är hopplös på att hitta nya rundor. Men så har jag ju alltid hunden med mig då och det gör säkert skillnad. Och så sprang jag orientering som barn med och tror även det bidragit till lugnet över att man kommer alltid fram någonstans liksom.
    Jag köpte olivträdet på netto för en betydligt billigare peng än blomsterhandeln. Annars hade de inte fått följa med hem, är ju en ekonomisk smålänning ;)
    Idag har vi spenderat fm med några andra mammor och barn i lekparken. Nu när Stella sover passa jag på att njuta lite i solen. För sen fortsätter buset och lyset ute i trädgården. Helt underbart skönt väder.
    Annars ska vi på kosläpp imorgon och ev se cruisingen på kvällen som är i stan. Annars inga direkta helgplaner utan mer njuta av nuet och se vad man känner för.

    Hoppas går fort. Och ha en mysig dag. Kramar

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att d fick din kvist.Ha en mysig fredag.kram Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Men!
    Lyckost... Jag letar också alltid efter lärkträdskvistar till advent och jul men har ALDRIG lyckats hitta nån!
    Den får du vara rädd om nu :)
    Stor kram o mysig fredag till dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  7. Men vilken lycka! Har också sett hur det dekoreras i bloggarna (vad man ändå blir inspirerad i bloggvärlden!) med lärkträd men har aldrig sett något "live". Vad kul att bara "snubbla" över den sådär:) Jag är ju en skogstjej mer än havstjej, det blir nog lätt så när man kommer från Värmland. har ju också spårat en del viltspår när jag hade hund. Men nu är det så mycket varg i skogarna där jag kommer ifrån så när jag är där och går på någon stig eller grusväg och har hund med mig så är jag inte lika bekväm längre...

    Härligt med en ledig helg för er, har hockeyn slutat nu för W? Här har vi arbetsdag på förskolan, M går ju på ett kooperativ och då har vi en arbetslördag varje termin. Men det brukar vara rätt mysigt och träffa alla barn och föräldrar, äta tillsammans, etc. Jag kan ju av förklarliga skäl inte hjälpa till så mycket men får se om jag går dit och umgås lite.

    Hoppas du och dina killar får en fortsatt fin fredag, här har vi soool och rikigt skönt ute! Kram

    SvaraRadera
  8. Hihi du ser- trägen vinner!! Du ska se den håller ända till jul bara den får stå ifred! Härlig helg till dig!! Kram Sara

    SvaraRadera
  9. Skogen som är så härlig! :-)

    Fint att du hittade grenen till sist, se till att hålla hårt i den nu fram till nästa jul.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Hej, hallå!

    Kikar in för att önska dig en fin helg!

    Här är vi tillbaka i vardagen och jag har inte tagit mig tiden att sitta vid datorn på hela veckan. Hoppas på lite bloggande i helgen.

    Ha det fint! Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Depend är bra allra helst nagellacken då de är så små så hinner de aldrig torka utan man använder slut på dem.
    Åh gott med fisk på grillen blir det lax? jag käkade ju lax förut så ikväll blir det tacos, var jätte längesen jag åt det.
    Har ni med fint väder idag?
    Ha en skön grill kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. haahhaha vilken syn!
    Härligt att du äntligen har dig en lärkkvist.

    Oskriven helg förut en tripp iväg till svärfar o fru på middag på söndag.
    Härligt med ledig helg.
    Ha de bäst
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  13. Någon hade hört din bön om en kvist. Härligt!

    Kram Helén

    SvaraRadera
  14. Att du hittade den till slut! Bra jobbat där...
    Vilken fin dag jag hade i Gbg idag. Bra på SS, mycket beröm, och så vidare ner på stan. Parkerade med nya parkeringsappen, fy attans vad bra den är. Smidigt som bara den... och så ny frisyr! Äntligen nöjd...
    Och så en lite tur in på TGR, det är en mkt rolig affär, det. Hittade gröna skor på HM för 75 kr, vicket fynd! Och så avslutar vi kvällen med en liten bit smörgåstårta, kaffe och... datortid under hockeytid...
    Lilleman är helt slut efter sin första, roliga dag på dagis.
    ha en fredag o helg.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  15. Ja, plötsligt händer det! ;) Du kanske skulle köpa en trisslott?

    Skönt med en oplanerad helg! Vi ska åka och hälsa på min mamma imorgon. Det är en bilresa på 1,5 timme, enkel resa, så vi blir borta hela dagen. Ska bli mysigt, men vi lär ju ha trötta prinsar här på söndag, efter alla bilmil. ;)

    Hoppas du har en mysig kväll!

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  16. Jamen vad skoj att du hittade grenen! Klart den skulle med hem :-).

    Önskar dig en riktigt trevlig helg! Jag är i Värmländska skogarna med vänner och tränar, myser och har det gött denna helg :-)! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  17. Jag har inte förstått att du bor på landet, trodde du bodde i ett villaområde. Fin kvist i alla fall, den hade jag med släpat hem...
    Kram

    SvaraRadera
  18. Fixa o dona..ja den sysselsättningen tar nog aldrig slut !
    Oj va mkt kvistar o pinnar jag sprungit med i handen som du beskriver..ska det med hem så ska det ..hihi !!

    Fin helg till dej..kraaam

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)