lördag 4 maj 2013

Rosépremiär...

Rosé förknippar jag med varma ljumna sommarkvällar ute på altanen... 
Ett friskt kallt glas rosé fyllt med is...
Eller en kväll hemma hos fina C med benen uppkurade i soffan.. 
Så blev det igår... Första glaset(en) rosé...
Har ni druckit rosé med Schweppes Russian i? -Gott gott!


C bjöd på... Marinerade oliver- bara älskar! Ost och kex, tomat och basilika i olja toppat med parmesan... 


Där satt vi och hade en toppen kväll, tjötade, surplade rosé och åt tills vi var sprickfärdiga, sen åt vi mer för att det var så gudomligt gott...
Det är så kul att träffas så och bara sitta hemma och tjöta och för oss finns det inget slut på samtalsämnena, men kvällen led mot sitt slut och jag fick en härlig cykeltur hem genom den friska nattluften.... 

Idag blir det rätt så lugnt..

Njut av lördagen!










19 kommentarer :

  1. Å med Russian så gott! Den kvällen låter för övrigt väldigt trevlig, god mat och fint sällskap! Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Det lät gott! Allting. Har köpt en (1) baginbox rosé, resten vitt...
    Tjöta, det är roligt det! Du cyklade väl försiktigt?
    Bildbevis på lodjur på bloggen nu, man ser helt klart att det är ett lodjur hahahaha! men det är sant! Vi såg båda två, och nyktra var vi också...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Å så gott. Jag har inte hoppat på rosévinerna än för i år. Förra året hittade vi en som vi gillade (annars har det hittills bara varit bottennapp) men minns inte vad den hette tyvärr.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. så mycket gott att dricka och äta .... och trevlig sällskap
    kan inte bli mycket bättre

    SvaraRadera
  5. Fina foton! Rosé så gott - även jag förknippar det med varmare tider. Skall prova din variant, låter spännande! Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  6. Visst är det gott med både "plockemat" och rosévin.
    Här njuts av gillat i kolonin.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Men ohhh så mysigt och gott, så trevlig fredag du hade och ha nu en skön lördagkväll
    kram

    SvaraRadera
  8. mys mys låter härligt, ha en bra kväll Karin

    SvaraRadera
  9. Här har vi inte druckit något rosévin i år, men det finns ett par flaskor i beredskap till den där varma
    kvällen som ännu inte riktigt har kommit!
    Aldrig testat med Russian, men ska bli! I och för sig gillar jag ju Russian som den är, så jag
    förstår att det är gott!
    Önskar dig en fortsatt bra helg!
    kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  10. Rosé är verkligen sommar! Och underbart gott, särskilt de där första glasen!
    Däremot inte testat med russian i. Inte alls en dum ide!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Åh vad mysigt du och din vän hade det igår! Och ser så gott ut!! Mums! En sån där kväll kan man leva på länge:)
    Hoppas du haft en lugn och skön lördag idag också!
    Sv; Så himla sorgligt och orättvist och jag kan aldrig föreställa mig det du har gått igenom. Och går igenom! Beklagar innerligt! Men tycker du är stark och modig som delar med dig av det så vi får skicka dig en extra kram lite då och då!

    Kramar och hoppas du har en skön kväll!
    Fredrika

    SvaraRadera
  12. Låter verkligen som en helt underbar kväll, förstår om det var lite segt igår ;) men sådana dagar får man bara ta. Ett knep som brukar hjälpa här är ett glas treo p kvällen när man går och lägger sig och sen ett direkt när man vaknar. Då brukar huvudet kännas lättar.

    Hoppas ni får en riktigt solig och skön söndag nu. Kramar

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig kväll =) Älskar rose vin, ska jag handla till nästa helg om det lovas sol. Då ska jag sitta ute <3
    Kram och njut av en fin söndag nu....

    SvaraRadera
  14. Vilken kväll! Rosén m russian, det kan jag tänka mig lika väl som cola i rödvin eller sockerdricka i vitt vin. Kram

    SvaraRadera
  15. Mysigt, älskar rose kram Diana

    SvaraRadera
  16. Vilken härlig o mysig kväll o rose, japp då är våren här.....Här har du en till som älskar oliver, jag har det till all mat, skulle kunna säga att det är mitt ketchup eller lingon. Hoppas du haft en härlig söndag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  17. Ja hade inte vi varit iväg och gjort en massa annat så hade vi varit ute mera med, men vi hann lite i alla fall och jag fick fota lite med. Imorgon om jag inte blir bokad på jobba så ska jag ta mig en promenad i skogen här borta och se hur det har förändrats ute i naturen sen i vintras.
    Ha en jätte bra kväll och vecka
    Kram Linda

    SvaraRadera
  18. Lovely! Här har rosépremiären ägt rum. Inte en dag för tidigt ;))

    Nu är våren officiellt invigd, eller hur!

    KRAM och ha en fin vecka

    Lotta

    SvaraRadera
  19. Mums. Har precis kommit till jobbet och läser ditt inlägg om ost och kex. Gissa vad jag är sugen på nu! OST OCH KEX. Ha ha ha. Jobbar kortvecka, 3 dagar bara. Ledig både torsdag och fredag. Skönt. Efter ditt inlägg så blir det nog ost och kex och inhandling av rosé nu nån dag :-)

    Ang. mitt egna inlägg. Ormar är ok. Den låg så still. Dom fascinerar mig. Däremot låg det en spindel i en box bredvid och den klarade jag inte av att klappa. Blev helt svettig. Försökte men 10 cm, närmare kom jag inte med handen.

    Ha en fin dag. Här skiner solen.
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)