lördag 16 mars 2013

Ute i garaget...

är det vår...
Det är i alla fall varmt där inne! 
Idag ska det röjas och slängas i garaget..
Tycker inte det är så farligt därinne,vi får ju plats med en av bilarna...
Min man byggde vårat garage för bilen inte för skräpet...
Han e rolig han!! 


Solen skiner så idag kanske man ska ta en kaffepaus på utsidan, upptryckt mot en varm husvägg och njuta av att det är lördag och allt känns bra just nu!! 

Ikväll kommer några vänner och deras barn,  så det blir lite gott att äta och dricka.
Helt enkelt en trevlig lördags kväll!!!

Men nu får jag ta mig ut....

Ha en bra dag!!!

18 kommentarer :

  1. Skönt att få röja ut och städa lite :)
    Ha en fin dag. Kram.

    SvaraRadera
  2. Nu börjar vårstädningarna runt om i vårt land och snart är sommarloppisarna igång igen! Längtar!

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara skor du köpt!! Gillas! Och håller med dig om att det är extra lyxigt när det blir fint inslaget. Men att shoppa med ett barn i sällskap- nä ingen höjdare! Max tröttnar efter två minuter och jag blir också sådär stirrig...

    Skön lördag verkar ni ha, här skiner solen också! Härligt med goda vänner på besök! Kram på dig fining!:)

    SvaraRadera
  4. Hej hopp!!
    Ja du, vi ska bygga garage här i vår vi! Plattan gjöts i höstas. Så jag vill ha ut alla verktyg odyl från källaren ut dit jag;-) Får se hur det går, hi hi.
    hoppas du haft en bra röjardag!
    Här blir det middag md vänner ikväll med, så jag har ägnat större delen av dagen i köket jag;-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Det riktigt kliar i fingrarna för jag vill åka till gården och röja och göra iordning inför Loppisen som jag kommer att ha där framåt våren...
    Har varit o shoppat idag, och trängts med halva Norge vid gränshandeln... men vad gör man en sån där vanlig halvkall lördag...?
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Så himla gött att få röja, inte sant?? Jag är ett big fan av röja och SLÄNGA, och jag verkar ha fått med mig maken på denna slänga-vågen, för tippen-högen växer och frodas. :-)
    Idag blev vi av med kyl och frys som stått där sedan de förra ägarna hade inneboende, och det skall röjas lite till och förhoppningsvis få in en soffa i vardagsrummet där nere, så vi kan få till ett lite mysigare rum.
    Hoppas ni får en skön kväll med kompisar, själva så har vi varit på 11-årskalas och jag somnade i syrrans säng, och skapade en stoooor dreggelfläck, haha!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Härligt att få rensa och röja! Hoppas du fick njuta av solen mot husväggen idag.

    Önskar dig en mysig lördagskväll!

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  8. Underbart att få röja och skicka iväg :)
    Har en stooor hög med urväxta barnkläder som bara ligger och väntar på att jag ska få tiden att lägga upp auktioner på Tradera, hoppas jag hinner i veckan som kommer för nu är jag trött på att se den.

    Sv: Tack snälla för både grattis och kommentaren om rosorna. Jag önskar det var så men tror mer på att det var bra kvalité på dem. Köpte en ny bukett idag, ska bli spännande att se om de står sig lika länge.

    Hoppas ni får en trevlig kväll med kompisarna!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Någon garageröjning lär nog dröja här för mannen tillåter inte ens att jag tittar in där.
    Bilen den får stå ute och frysa året runt för inte ens däcken får rum.
    Hoppas du har hunnit med en stund i solen, trots röjning.
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  10. Att röja är som att rensa själen typ ;)
    Så skönt att få det gjort.

    Haha, men va? Ett garage för bilen? Men skräpet då? ;) Tur min sambo förstått att bilen aldrig kommer få plats för allt skräp :D

    Hoppas ni har det mysigt med vännerna ikväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Så skönt att röja lite! Vi får inte rum med bilen i vårt garage med alla cyklar, moped och mycket annat även om mannen är duktig på att städa.
    Härlig vårbild! Hoppas ni har en trevlig kväll, kram Suss

    SvaraRadera
  12. Ohh låter som eran kväll är toppen. Härligt att fått röjt och slängt från garaget =D

    SvaraRadera
  13. Ett bra vårtecken är när man börjar städa garaget!! Men hoppas du fick en stund mot husväggen också med näsan mot solen:)

    Jag jobbar heltid! Började jobba vid årsskiftet men min sambo är pappaledig så Wilma har det så bra så hemma:) Sen börjar hon dagis 1 juni när vi han börjar jobba igen.

    Vilken trevlig kväll ni har! Jag hade ju min igår så det blev en riktig myspys kväll idag istället:)

    Kramar Fredrika

    SvaraRadera
  14. Härligt att kunna röja när våren kommer, det känns så mycket enklare då!
    Ha en skön söndag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  15. Det är väl lustigt det där..att det alltid ska samla på sig en massa saker ute i garaget...skönt med ett röj kan jag tro !!!

    En fin söndag till dej..kraaam

    SvaraRadera
  16. Älskar att röja o slänga, tyvärr är inte mannen lika entusiastisk, så det krävs lite bearbetning på den fronten. Tycker man känner sig så himla nöjd efteråt när man fått röjt o har ett garage som man kommer fram i. Hoppas ni fick mycket gjort o hade en härlig kväll med vännerna. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  17. Tack vännen för dina goa kommentarer hos mig! Jag blir alltid glad för dem. Hoppas ni fick ordning i ert garage. Hos oss ska carporten omvandlas till garage i vår. Förra året göt vi plattan själva, det var ett spännande projekt. Ha det riktigt fint idag! Kram Ester

    SvaraRadera
  18. Vem tusan använder garaget till bilen egentligen?!? ;) Skönt att få i ordning i alla fall, det känns alltid bra att röja och sortera tycker jag. Och vilka fina skor du hittat, nu är det bara våren och sommaren som saknas. Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)