onsdag 27 mars 2013

På promenad i trädgården...

och lite altanhäng...
Noah och jag gick och strosade runt här hemma i trädgården...
Krypstadiet är över och nu är det bara gå som gäller, något staplande och ibland i sidled som en krabba...
Ja det var inte så lätt för honom att gå på gräsmattan så vi 
höll oss på altanen mestadels...
Där njöt jag av årets första kaffe och Noah njöt av att sitta och pilla med en blomkruka.
Båda nöjda...


Inte för jag är någon fågelexpert och vet vem som kvittrar i skogen på vårkanten men 
fågelkvitter det hördes tydligt och 
härligt låter det också när man sitter där på altanen
Det är vår och solen sken på oss..
  två rådjur sprang i skogen...
(dom ser jag ganska ofta här utanför, tre stycken brukar dom vara, så var han var igår vet jag inte, eller hon)



Sen bar det av på en promenad mot affären för att köpa fjädrar till riset,
nähä dom var slut!!! 
 Blir till att se om den större mataffären har dom idag!
För påsk-pynt-lådan den har fortfarande inte synts till... och min man, nä han hade ingen aning, precis som jag anade!

Ha en härlig onsdag....






24 kommentarer :

  1. Vilken härlig stund ni hade! Ljuvligt med vårsolen och fågelkvitter. Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt att kunna sitta ute i solen och ta en kaffe. Bara få njuta och att barnen oxå är nöjda. Låter helt underbart.
    Fågelkvitter är väl ändå ett tecken på våren så det finns hopp :-) Längtar så.
    Ha en fin dag. Njut av solen om du kan. Man får passa på för man vet ju aldrig om den försvinner igen.
    Kram fina du.

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig dag! Minns de där tiderna när till och med gräsmattan är svårt underlag för en nybörjare. Mysigt! Sen ändras det ju fort, inget kan stoppa dem:-) Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Hej min vän...
    Men visst är det härligt nu :)
    Solen värmer verkligen och min granne lyckades med att torka årets första tvätt ute :) Åhh så härligt!
    Kaffe i solen och en bulle eller 2 får det nog bli idag!
    Stor kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Låter helt underbart.
    Jag gick och njöt av fåglarnas sång igår jag med, och klart man kan njuta av det även om man inte vet vad det är för fågelsort. Jag kan bara någon enstaka.
    Vi ska måla lite i källaren nu på fm, sen tänkte jag ta en mystur ut med Stellis och hunden. Långpromenad blir det sedan ikväll med en kompis.

    Härligt att jobbstarten gick bra. Nästan skrämmande fort man kommer in i rutinerna igen.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Det ser jättemysigt ut!
    Vi försökte häromdan, Lilleman o jag, men det var ingen riktig lä här då.
    Idag är det nästan 6 + och det blåser nästan inget,,, så vi testar sen igen.
    Ser en massa fågelstreck på himlen, så jag tror det är vår på g nu... även om nätterna är kalla...
    Gympan igår gick jättebra, jag t o m "tog i" lite...höhöhö...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Du det låter så mysigt! Här är det vab som gäller idag, lillgossen är hängig, men jag hoppas kunna vara ute lite på gården ändå. Han har inte så hög feber så då tänker jag mig att frisk luft och lite sol bara är nyttigt ;).
    Ha en toppenbra dag fina du! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  8. Så härligt att se både rådjur och fågelkvitter, det är så stämningsfullt, Samt så härligt ni har det i trädgården =D
    kramar

    SvaraRadera
  9. Jag är också på jakt efter nya/fler fjädrar men de är slut :(
    Kram.

    SvaraRadera
  10. Jag tycker Noah är så lik dig på den bilden...

    Skönt att kunna strosa runt i trädgården så där.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Så härligt det låter.. längtar verkligen ut och stöka på tomten. Framför allt behövs vintern städas bort, men hinkar och krukor med granris är fastfrusna. Vi har ca 80 cm snö fortfarande på gården så vår känslan hittar man mest i dikeskanten i söder slutningar. Men med lite tur så kanske påsksolen löser ;)

    Önskar dig en härlig påsk med massor av sol och härliga vårtecken!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  12. Så mysigt o så efterlängtat, kaffe ute på altanen. Ha en fortsatt härlig dag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar vårdag, lägg till till energikontot!

    SvaraRadera
  14. Låter hur mysigt som helst.
    Hoppas ni där en fortsatt som påskvecka.

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  15. Så härligt att kunna sitta på altanen här nere är det svinkallt fortfarande. Nä nu VILL jag ha vår.
    Ha en skön kväll
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  16. Det här med fågelläten är så svårt, tycker jag också. Er dag ser så härlig ut, hoppas på en solig påsk nu!

    kramen

    SvaraRadera
  17. Låter härligt.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  18. Mysigt det låter! Mina tjejer är fortfarande envisa med att gå på knäna trots att de faktiskt kan gå. Får väl se om det blir bättre när de börjar förskolan och alla andra faktiskt går!

    Ha en superfin kväll! kram

    SvaraRadera
  19. Så mysigt det låter! Dricka kaffe i trädgården är typ det enda jag vill göra nu...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  20. Vilken vårkänsla, precis vad jag törstar mig till vansinne efter just nu! Fick lite av den varan idag dock, när jag och min älskade var ute och promenerade i strålande solsken.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill också tacka för dina fina ord inne hos mig! Tänk så glad du gör mig, så ofta!

      Radera
  21. Vad härligt ni haft det =) Och kaffe smakar så bra ute.
    Kram och ha en toppen torsdag!

    SvaraRadera
  22. Så underbart med altanhäng i solen, trots snö och kyligt i luften. Kram och Glad påsk!

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)