tisdag 19 mars 2013

Sushi lunch...

Idag blev det en spontan lunch med min vän L och hennes dotter, 
bara sådär, 
och som oftast blir ju det spontana det bästa...
Tyvärr var inte morgonen en spontan och härlig...
Vrål och skrik... just dom stunderna så tänker jag.. 
"gött, snart jobb"


Vi åt på en god buffé restaurang här i staden och sushin var riktig god...


Noah åt sin första sushi bit och (några till)



TACK!
för alla grattis hälsningar till mitt nya jobb...
(Mitt nya jobb är inköp och fakturering, plus en massa annat om jag känner min chef rätt)


27 kommentarer :

  1. Tänk att jag aldrig smakat sushi....

    SvaraRadera
  2. Ser riktigt gott ut! Mysigt med spontanlunch!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  3. Härligt med spontanitet... och vad gott det ser ut.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Ohhh så härligt dag ni fick trots vrålande start =D
    kram

    SvaraRadera
  5. Alltid skoj att äta god lunch med en god vän! Och du det där ser ju ljuvligt ut, mums! Jag älskar sushi och nu var det på tok för länge sedan jag åt det :).
    Här startar de flesta dagar med tjat om att spela Nintendo och då känns det gnaska så bra att få säga "fråga pappa för nu måste jag åka till jobbet" (vi har delat upp det så att maken lämnar och jag hämtar).

    Vad glad jag blev att att läsa din kommentar, den värmde gott ska du veta! Och tack till dig för dina fina kommenatarer, jag är glad att jag har stött på dig här i bloggvärlden :). Kram Jennifer

    SvaraRadera
  6. Vilken sushi restaurang var du på? Såg gott ut!😀

    SvaraRadera
  7. Först ett jättegrattis till nya jobbet!! Så kul och spännande! Och du får ju fortfarande lite av båda världar och det måste känna bra!
    Sushi va gott! Jag som är sjuk idag blir sugen på typ allt!

    Hopps dagen slutade bättre än den började (känner igen det där mornarna)

    Kram Fredrika

    SvaraRadera
  8. Vad kul med nytt jobb! Låter som ett kul jobb! Tänk att få en så liten att äta suchi! Trodde inte barn och män gillade suchi! Kram helena

    SvaraRadera
  9. Grattis till nya jobbet.. Ibland är det gott att komma till jobbet när morgonen är påfrestande;)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Sushi... vågar man säga att jag aldrig smakat på det?? Det har inte lockat, men många säger ju att det är gott! Kanske måste testa i alla fall :-) Kanske blir en ny favorit :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Jag hade en läkartid där idag =D. Ja, jag är också en 38, så varför jag tog 4o, det var för att det stod att de var små i strl, men det tycker jag inte att de var, de var fullt normala, inte snyggt med stuprörsjeans som sitter som "vanllig" jeans.

    Ja får ha dem som uppvikta lite boyfrienddjeans i sommar då om ingen nappar, skratt

    kram

    SvaraRadera
  12. Alltså jag som älskar fisk o skaldjur i alla former borde ju älska sushi men tyvärr, det går bara inte. Har försökt flera gånger men nope, men det är vacker mat. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Vackert upplagt kan tänka mig det smakade gott också!! Kram Sara

    SvaraRadera
  14. Ååh..hade precis glömt att mornar kunde vara sådana..det blir bättre !! Härlig lunch..ser så vacker ut med alla färgerna. Det var länge sedan jag åt sushi..är ju så himla gott !

    Gonattkramen

    SvaraRadera
  15. Åh. sushi, himmel så gott! Det var på tok för länge sedan jag åt det nu känner jag, det är riktigt så snålvattnet drar igång!
    Stor kram

    SvaraRadera
  16. Sushi är ju det bästa som finns. Ser himla gott ut!
    Grattis till ditt nya jobb, vad spännande.
    Må så gott!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  17. Älskar sushi.Spänannde med nya jobbet och att det startar i lagom dos kram Diana

    SvaraRadera
  18. Grattis till nytt jobb! Härligt att kunna kombinera jobb och mammaledighet!
    Fin sushi, där! :) ;)
    Ha en finfin onsdag!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  19. Mums, säger jag! Vilket ställe var ni på?

    kraam

    SvaraRadera
  20. Coolt att Noah äter sushi. Härligt med spontanträff med en go vän. Kram

    SvaraRadera
  21. Vilka vackra sushi-bitar. Nu blir jag hungrig... alldeles för tidigt...
    Sitter här och skriver, lite snabbt, för snart stängs strömmen av, Lilleman och jag ska promenera lite. Sen ska jag fixa till mig inför Gbgs-tripp... så håll tummarna att resan går bra. Är alltid lite stressad inför att köra de nästan två timmarna ner, försöka hitta p-plats (på Heden denna gång, lite lättare kanske) och inte vara borta för länge för Lilleman väntar i bilen. Vad jag ska göra? En hemlis, berättar sen kanske...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  22. ÅH så gott, älskar sushi :D Kul att lilla Noah verkade tycka om sushin också!
    Grattis till jobbet också!

    SvaraRadera
  23. Hmm, det där med sushi har jag aldrig förstått mig på.
    Men bara smakat det en gång, men klarar mig nog bra utan ;)

    Haha, kaffe kan nog tyvärr inte räknas som vitamin men energi-kost-tillskott kanske.

    Ja, är ju ett bra sätt att dryga ut föräldrardagrna lite till att jobba några dagar. Så gjorde ju jg i höstas när jg gick in var tredje helg. Då tog jag inga föräldrardagar alls veckan efter.

    Hoppas denna morgon varit bättre. Kram Malin

    SvaraRadera
  24. Så mysigt med en spontan lunch!
    Det ser verkligen gott ut! Jag har aldrig provat sushi, det har liksom inte blivit av.

    Ha de gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  25. Åh va gott det ser ut med sushi. Jag har inte ritkigt lärt mig äta det än men jag kanske skulle börja öva. Det ser jus om sagt var så gott ut. Tyvärr så äter jag inte lax men det finns väl annat:-)
    Kram

    SvaraRadera
  26. Ang. ditt inlägg om min mobil. Jo man gör en säkerthetskopiering men nåt gick tydligen fel så det blidde aldrig någon :-( men jag har börjat få ordning på telefonen. Tror jag. Vet inte vad som saknas eller inte. hi hi.
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)