fredag 8 mars 2013

Noah 1 år....

Holy cow vad ett år går fort...
alldeles för fort!

Men idag fyller han ett år, våran älskade lille Noah!
15 dagar övertiden gick jag, ja eller rullade kan man ju säga!
eller magade ska jag nog säga  för min mage var gigantiskt med ett mag-mått som gjorde att jag fick gå på en massa extra kontroller väldigt ofta....
Ca 12 timmar gammal, redan där trygg i storebrors famn...

men tillslut kom han med akut kejsarsnitt...
hans puls försvagades när jag fick en värk, 
och även mannens puls försvagades när jag låg redo för operation,
 han blev likblek och svimmade av därinne...
Jomen tjena,
 där låg jag halvt illamående, bedövad och ser en två meter lång man svaja i ögonvrån...
Allt gick bra med honom (och vi har bildbevis på honom hihi) och vi kan idag skratta åt det.
Jag hade nog inte heller vart så tuff därinne, man känner sig hjälplös som H sa efteråt.
Se dessa, läkare, sköterskor, narkosläkare mm, förbereda en akut förlossning... 12 pers var dom!
(allt var bra med Noah när han kom ut)


Helnöjd.... Första semestern, bar av till Thailand...


Så morgonen började med att Noah såklart vaknade först...
Vi andra hurrandes och sjungandes med en ljuvlig morgonstämma, 
inte för att min sångstämma låter så ljuvlig på dagen heller...
'



Mammas gen och möblerar om...

Imorgon blir det kalas! 


Ser vettskrämd ut...

Idag får det bli något extra gott till Noah, vad vet jag inte för just nu tycker han allt är gott!

Önskar er alla en fin fin fredag
Kram! 

32 kommentarer :

  1. Vad härligt att allt gick så bra =)
    Så söt kille fick ni <3 Grattis till honom.
    Hoppas ni får en riktigt mysig fredag nu!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Så underbart med små barn, mina har växt upp men jag har tack och lov en massa minnen.
    Ha en mysigt dag med födelsedagsbarnet.

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Stora grattiskramisar till söta Noah. Ha en härlig dag med den lille godingen o njut för tiden går i rekordfart. Swisch säger det o snart har du en nittonåring som frågar om det är ok o ta en cider till kvällens fest. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Grattis till Noah som skrämde slag på halva familjen vid sin nedgång/utgång. :-) Kram, ses sen, skall bli så kul!

    SvaraRadera
  5. Underbara, gulliga! Grattis till ettårigen! :)

    SvaraRadera
  6. Vilken liten goding! Grattis till honom på födelsedagen och grattis till er som får ha honom hos er! Trevlig helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Ett stort grattis till 1-åringen!
    Vilken tur att det gick bra och att er goding kom ut välbehållen.

    Vilka härliga bilder :). Nu hoppas jag att ni får en riktigt bra dag och firar i massor!
    Många kramar Jennifer

    SvaraRadera
  8. Jag har också gjort akut kejsarsnitt med min Noah. Det är lite läskigt, men man är ju bara tacksam över att barnet kom ut och mådde bra :)

    STORT grattis på ett års dagen Noah! Hoppas din mamma kommer på något rikigt smarrigt åt dej ;) Och att det blir många paket!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  9. Hua, vilken skrämmande upplevelse (har ju inte gjort ét nångång så jag kan säga att jag vet,,, )men det låter inget vidare... Tur att det gick bra med er alla tre...
    Han är ju så himla gullig så man skulle vilja jagvetintevad... du vet sådär tanter-nyper-i-kinder-och gulligull o så...
    Grattis från mig och ha nu en härlig dag i solen... jag/vi drar söderöver alldeles strax...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  10. Ååååå, en sån liten gullunge!!
    Förstår att din man svimmade, himmel vilken kalabalik!
    Tur det är ett sånt mirakel man får som gör att det onda glöms bort sen.. :)
    Nu får ni ha en supermysig födelsedag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Hej min fina vän!
    Stor GRATTIS till din lilla gullunge :)
    Visst är det underligt att tiden går så himla fort, tur att det inte syns på oss ... haha!
    Hoppas ni får ett jättemysigt kalas imorgon!
    Va roligt att du vara med i min utlottning!
    Stor varm kram och fin fredag o helg till dig min vän.
    Jessica

    SvaraRadera
  12. Ja ett år går så fort eller alla år går faktiskt fort när man fått barn. Ett stort grattis till ert lilla charmtroll ;) ....och roliga minnen från förlossningen ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  13. Oj.. vilken tur att allt gick bra!
    Otroligt söt liten guldklimp blev det ;)

    Önskar dig en fin och solfylld helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  14. Grattis till lilla 1-åringen!
    Så jobbigt med en sån förlossning, skönt att det gick bra.
    Ha det fint resten av fredagen, kram Suss

    SvaraRadera
  15. Aaaah så fin han är. Ha en riktigt fin dag och skön helg. Kramar/Annelie

    SvaraRadera
  16. Gullunge. Hurra på födelsedagen! Ja, vem hade inte svimmat av all den dramatiken...?! Hoppar det blir goda cup cakes, formarna är i alla fall superfina. Kram

    SvaraRadera
  17. Stort grattis till 1-åringen!
    Vilken dramatik vid hans födsel, skönt att det gick bra. Skulle du vilja ha fler barn? Hade jag varit yngre så hade jag nog velat ha ett till, det tror jag.

    Kram

    SvaraRadera
  18. Skickar lite sol till Noah från Thailand
    Kram

    SvaraRadera
  19. En tuff start på livet...fin är han! :) Anna

    SvaraRadera
  20. Skickar ett megastort grattis till Noah :) Hoppas han haft en fin födelsedag:) Kram Elin

    SvaraRadera
  21. Grattis söta Noah! Ett år går ju av bara farten!
    Tjejerna föddes också med akut snitt så jag vet vad du gick igenom....

    Ha en superfin fredag!

    SvaraRadera
  22. Stora killen. Ja året går ruskigt fort. Då skiljer det bara 2,5 månad på våra skrotar.
    Här blev det med akut snitt. Men pga att vår busa hade lurat alla och fixerat rumpan istället för huvudet. Tror både jag och J var omtumlade men båda bet ihop för att vara starka för varandra. Minns att jag bara ville bryta ihop och gråta men tänkte att jag hela tiden var tvungen att vara stark för Jimmys skull.

    Hoppas ni fått en riktigt mysig dag nu. Kram Malin

    SvaraRadera
  23. Grattis till fina Noah! Hoppas ni får en toppendag. Stor kram.

    SvaraRadera
  24. Sötaste killen... och jag fnissade glatt åt den där långe som stöp i backen. Det är tufft att föda barn! Trevlig kväll önskar jag dej!

    SvaraRadera
  25. Det är helt galet vad tiden faktiskt går fort! Min lilla skrutta blir ett år nästa månad. Trevlig helg!:)

    SvaraRadera
  26. tack för raderna och omtanken och Grattis till er sötis
    kramar

    SvaraRadera
  27. Grattis till lillkillen! Femton dagar över lät mindre kul, jag slapp det båda gångerna. 39+1 med dottern och prematur med lilleman 34+1.

    SvaraRadera
  28. Grattis till söta lilla Noah! Så härliga bilder!
    Jag är också akutsnittad, min man hann precis fram (6 mil mellan dåvarande hem och förlossning) för att se genom fönstret in till op.salen, tvillingarna lyftas ur min kropp ;) Själv var jag sövd, och mannen blev den som fick ta hand om tjejerna de först.
    Ha en fin helg och njut av nära och kära!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  29. Sötisen, grattis :) kram Diana

    SvaraRadera
  30. Stort grattis till lilla Noah på ett års dagen!
    Ha en underbar dag med lite lagom stress ;) och en massa kul!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  31. Hipp hipp hurra till sötaste Noah så här lite i efterskott!!
    Förstår att det var lite dramatik under förlossningen, så skönt att allt gick bra!

    Kram Fredrika

    SvaraRadera
  32. Vilka härliga bilder. Vilket charmtroll du har där hemma. Grattis till födelsedagsbarnet i efterskott. hoppas ni hade en bra dag.

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)