onsdag 6 mars 2013

Gardinbyte ögonaböj...

Idag vaknade jag nog före fågelkvittret, eller ja inte utav mig själv, utan av en knubbig hand som lätt satt och slog mig i huvudet och tryckte nappen i ansiktet!
Jamen godmorgon onsdag!!!
halv sex var vi uppe..
Skönt att man är morgonmänniska och att "klockan-ringer-jätte-tidigt-dags-att-gå-till-jobbet" rutinen finns kvar i kroppen...

Så detta med gardinbyte eller omedelbar gardin borttagning... Ögonaböj!
Låg och "kastade" runt Noah i sängen igår, och fick mig ett ryck att gardinen ska ner i sovrummet...
Det är kalt, tomt och ja inte bra helt enkelt!
Ni ser, inte en grej i fönstret...
Ser nyinflyttat ut eller på väg att flytta kanske..
men björkarna på utsidan är i alla fall vackra när bladen kommer...


Så upp på pallen i vardagsrummet, ner med gardinerna där....



Lampa/lampskärm från Gekås

Upp på pallen igen i sovrummet och hänga upp gardinerna där...
Hämtade lite andra detaljer på andra ställen här hemma...




Det känns mycket bättre med omflyttningen, nedtagningen och upphängningen...
hmmm nu är det ju bara det att det blev lite tomt i vardagsrummet...
men det ordnar sig....


Ha en bra dag!!!!

22 kommentarer :

  1. Hej vännen!
    Nu har jag uppdaterat mig på det senaste inläggen. Och visst är det mysigt med 1-årskalas! Tänk att de redan gått 1 år sen vi fick dom! Och tur det är så söta när de väcker en i ottan;)

    Fint du fick i sovrummet! Det är så mysigt att vara hemma och pyssla runt med allt man har.

    DIY bordet sambon gjort sa han inte var så svårt. Han använde limfog till bordsskiva och planhyvlad trä till resten. Måtten "snodde" vi från orginalet och sen var det "bara" att snickar ihop det. Fråga mer bara om du undrar något!

    Ha finaste onsdagen!
    Kram Fredrika

    SvaraRadera
  2. Det blev riktigt bra i sovrumsfönstret. Kul när man kan använda sig av sådant man redan har. Ha en fin dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Visst känns det skönt när man kommer på nya ideer, men oftast för det med sig en massa merjobb som iochförsig inte blir sämre. Måste det vara gardiner i v rummet? Skönt att du är morgonpigg, det är inte jag, så det kommer bli tufft att börja jobba dag för mig!
    Kram från sängen!
    Helena

    SvaraRadera
  4. Härligt att vakna med sån energi :)
    Det är så skönt när man kommer på nåt och verkligen tar tag i det, jag är ofta så att jag funderar och funderar och sen vet jag inte riktigt och så blir det inget :)
    Ha en underbar dag du med :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Se där ja! Det blev ju riktigt superfinfint det...
    Härlig väckning. Ungefär som en varmblöt nos i plytet "upp o hoppa, ligg inte här och dräll..." och "på med paltorna, kärring, så går vi ut och möter dagen"
    Idag räckte energin precis till att lägga lakanen i tvättmaskinen. Igår blev det gympa, inget vidare, ontont i axeln efter sjukgymnastiken. Får fundera på det där att träna hemma istället, punktträna och cykla...trist, för det är ju såååå roligt. Ha en fin dag
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Tack för dina inlägg. Barnen mår bättre nu och allt är som det ska igen. Vi har haft en underbar semester, om man bortser från sjukdom, men det gick bra ändå.
    Härligt med gardinerna. Shit det påminner mig om att jag oxå måste byta mina. Julgardinerna är fortfarande uppe, ha ha ha.
    Men dom kanske kan sitta kvar, det är ju snart jul igen :-)
    Ha en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Blev kanonfint, kul när man kan förändra med saker man redan har hemma. Själv har jag inte en enda gardin i hela huset, men funderar o är lite på jakt efter något i sovrummet. Tycker ibland att det behövs för insynen. Ha en toppendag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Sedärja, jag bytte också gardiner igår, i sovrummet, körde på den lantliga stilen =D

    SvaraRadera
  9. Haha, ja när andan faller på är det bara att följa med ;)
    Här fick vi sova till tio i sex iallafall.

    Snyggt det blev. Härligt vårigt med de vita längderna.
    Hoppas ni fått en mysig fortsättning på onsdagen sen. Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Men vilken väckning minsann!:) Fast halvsex kanske var aaaaningens tidigt:) Jag får också sådana ryck ibland att NUU ska det bara fixas! Och du kan inte ha så långt till Gekås din lyxfia, bara att svänga förbi om det nu är tomt i vardagsrummet:) Hoppas att ni har en skön onsdag och kanske fått vila lite middag efter den tidiga uppstigningen? Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  11. Ibland blir saker som nya när man flyttar på dem till ett annat ställe i huset!
    Vilket härligt sätt att vakna på...;-) Jag vaknar OFTA av att Elias lägger sig armkrok med mig, och så vänder han sig om så han får ryggen mot min sida och min arm runt honom. Det är mys på högsta nivå tycker han! :-)

    SvaraRadera
  12. Såg ut att bli snyggt!
    Men vilket härligt sätt att bli väckt på ;), tur du är morgonpigg i alla fall. Hoppas dagen varit bra och att du får en skön kväll! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  13. Åh jag känner igen det där! Jag flyttar också grejor mellan rummen, men det drabbar ju alltid ett annat rum :-)

    SvaraRadera
  14. Hihi känner igen det där med att flytta grejer fram och tillbaka :-) Gardiner är ett måste för min del... tycker det blir lite mer ombonat. Det ekar så konstigt utan känns det som :-) Ha en riktigt go kväll!

    SvaraRadera
  15. Ha ha, jag känner igen det där med nappar i huvudet på morgonen. Eller varför inte bli dragen i håret?!? :) Härligt med lite omflyttning, är det vårkänslorna som visar sig? Kram

    SvaraRadera
  16. De där impulserna är underbara! Blir fint det där =))

    Tack för din hälsning hos mig, gott med stöd. Mår ju inte toppen, men något bättre. Tänk vad mycket ondska det kan finnas..

    Kram och natti,
    Catta

    SvaraRadera
  17. Det blev allt fint det där! Och tänk sedan, när björkarna slår ut, då blir det alldeles som en inramad vårtavla!
    Kram,
    Frida

    SvaraRadera
  18. Hihi vilken härlig väckning ;)
    Sådär så att hur trött man än är så kan man inte bli bitter, inte det minsta.

    Förlåt, men ja det såg ganska kalt ut innan. Men det blev stor skillnad ;) Riktigt fint.
    "Men det ordnar sig".. är det shopping som väntar? ;)

    Sv: Mm, didrikson är dyrt, men bra! Vi har haft det i overaller på vintern och varit väldigt nöjda.
    Och ska det sponsras så är det ju toppen! ;)
    Har du hunnit bestämma dig för någon än?

    Nu måste jag sova!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  19. Skid åkningen gick bra.
    Vilken väckning du fick!
    Det blev ju jätte fint, inte så kalt längre utan mer ombonat.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  20. Haha, härligt uppvaknande :) kram Diana

    SvaraRadera
  21. Vilket härligt vaknande =) Känner igen det där.
    Skrattar gott åt ditt inlägg, låter som jag, springer runt och ändrar mest hela dagarna, speciellt nu med sjuka barn hemma.
    Kramen

    SvaraRadera
  22. Härligt vaknade! I bland mysigt i bland vill man bara dra täcket över huvudet å sooooova!!!
    Fint det blev i fönstret tjejen :-)
    Billigt å bra när man kan flytta om kring saker man redan har:-) ha en fin kväll, kram Elle

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)