måndag 18 mars 2013

Nytt jobb....

om en vecka... 
börjar jag mitt NYA jobb.
Det är fortfarande på samma företag...
Japp, mammaledigheten blev förkortad...
och jag hamnade i en liten chock-tillstånds-bubbla i förra veckan...
det var pang på!


men så roligt det ska bli!!!

I förra veckan var jag till jobbet för att prata med min chef om
hur mycket (eller lite) jag kunde komma tillbaka i September...
Nä du ska tillbaka nu sa han....
Han erbjöd mig en ny tjänst med omgående start!!
Oj!! omgående start??
Nää, joo, jaa, njaa, vaaa? Absolut!!!
Wow, det var ju egentligen ingeting att tveka om....
Så på måndag börjar jag med en start på 2-3 dagar i veckan..
Jag har möjlighet att välja mina dagar i veckan eftersom min man jobbar skift...

Jag såg fram emot att njuta av sista våren och sommaren hemma som mammaledig (för mer barn blir det inte)
men nu kan jag ju faktiskt göra både och...
 Det kommer att bli toppenbra det här!!!

Ha en fin start på veckan....






36 kommentarer :

  1. Hoppsan, så kan det bli! GRATTIS!!! Vad roligt för dig! Vad är det för arbetsuppgifter du fått???

    Njut nu extra då av sista hellediga veckan...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Oj, jag kan förstå att det känns konstigt :-). Men vad roligt att det känns så bra, grattis till dig!!! Perfekt att få börja med att inte jobba heltid, alltid bra med lite mjukstart :-).

    Ha det bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Grattis! Och det låter alldeles lagom med 2-3 dagar i veckan! Fantastiskt bra att ni kan lägga era tider så att det funkar för alla:=) Detta är du verkligen värd vännen, så roligt! Kram från andra änden av "området":)

    SvaraRadera
  4. Men så spännande. Och förstår att det böir lite turbulent. Jag räknar ju ner igen och börjar se fram emot en hel sommar hemma med nåde man och Stella. J ska ju vara pappaledig augusti ut. Och jag kommer (antar ju det i och med alla lyft och för att jag fick det sist) ju gå på graviditetspenning i slutet på maj.
    Men samtidigt är det lite sorgligt när man vet att det är sista gången. Blir inga fler barn här heller sen (tror jag till 98%).

    Ja, snön som kommer nu är verkligen chockerande. De pratar om att vi kan få typ storm här imorgon :/ så än är vår entré blom-lös. Men vilken snygg trådkorg du satt påskliljorna i.

    Hoppas ni får en riktigt härlig start på veckan nu. Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Ja det här det blir bra det... tänk så ni fick till det!
    Du kommer att hinna mycket mer än nu, för när man går hemma så hinner man banne mig inte ett dugg...
    Oroar mig för onsdagens Gbgs-tripp, det ska nog bli snö... hatar att köra i snö...men nu ska jag ner och det är bara att bita ihop.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Vad kul! Grattis till dig! Vad är det du ska göra nu? Perfekt du får ju allt nu!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Ohh men så härligt, grattis, perfekt start ef mammaledighet =D

    SvaraRadera
  8. Så kan det gå när man hälsar på chefen! Låter ju som det kommer att bli riktigt bra!
    Grattis och njut nu ordentligt av den här sista veckan med bara lediga dagar!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  9. Perfekt ju, när min son föddes började jag jobba när jag hade ammat klart då var han tre månader. Jag jobbade två dagar i veckan - det var superkul att vara på jobbet att få ett "break" från mamma-livet och det var aldrig tröttsamt att vara hemma man visste att man fick ett par dagar med jobb igen om några dagar så tålamodet var alltid på topp. Hoppas det kommer att passa dig också för mig var det super ;) Vad är det du jobbar med?

    Kram ullis

    SvaraRadera
  10. Det kan man kalla ändrade planer. Grattis till nya jobbet och lycka till! Kram Camilla

    SvaraRadera
  11. Grattis till nya jobbet! Snabba ändringar :) men roliga. skönt och inte starta heltid på en gång.

    Önskar dig en fin vecka!

    /S

    SvaraRadera
  12. Spännande med nytt jobb!
    Ha en mysig kväll.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Grattis till nya jobbet !
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  14. Snabba puckar. Låter perfekt att kunna styra dagarna själv. Grattis till jobbet. Kram.

    SvaraRadera
  15. Spännande och grattis till nya jobbet, Karin

    SvaraRadera
  16. Grattis

    Gott att mjukstarta och kunna välja dagar

    SvaraRadera
  17. Wow, vilken grej! Snabba svängar i tillvaron, Häftigt! Stort grattis! Hoppas verkligen du kommer trivas.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  18. Grattis, så himla kul o skönt att kunna välja dagar själv, nu får du de bästa av två världar. Blir så glad för din skull. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  19. Men grattis! Vad kul med sådana erbjudanden!

    SvaraRadera
  20. Stort grattis:) Får man fråga vad du går från och till?:)
    Hoppas att du kommer trivas med din nya livssituation:)
    Kram Elin

    SvaraRadera
  21. Men WOW, det låter ju helt toppen! GRATTIS :)
    Kul att just du fick erbjudandet.

    Sv: Ja måla och skriva berättelser är verkligen kreativt :) Längtar tills mina skriver sina första berättelser. Kan bara ana vilken fantasi som kan dyka upp ;)

    Ha en fin dag imorgon vännen!
    Kramar

    SvaraRadera
  22. Oj! Som det kan bli! Stoooort grattis!! Kul!!

    SvaraRadera
  23. Oj vilken förändring men grattis! Och toppen om du har möjlighet att jobba 2-3 dagar i veckan - då finns det ju mycket tid att hänga med familjen också! Kram Sara

    SvaraRadera
  24. Så roligt vännen, verkligen, och så bra att det känns rätt! Vet ju att du länge har längtat efter en förändring, så jag glädjer mig med dig, att du fått det!
    Stor kram,
    Frida

    SvaraRadera
  25. Åh vad roligt och spännande, stort grattis!!
    Ha en underbar vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  26. Här sitter jag mitt i natten, har sån jädrans hosta så det går inte att sova, suck.

    Sv: nu när jag jobbar så går barnen på dagis ons, tors och fre kl 8.30 - 13. Tycker det är precis lagom faktiskt. Jag jobbar hela dagen på torsdagen, om jag har kunder vill säga, för då är Magnus hemma på eftermiddagen.

    Men ni ska inte skola in lilleman på dagis förrän till hösten väl, som det var tänkt från början?

    SvaraRadera
  27. Spännande och klokt av dig att ta chansen när den dök upp, precis så var det för mig när jag skulle tillbaka och jobba fick ett jobb ett halv år för tidigt men kunde kombinera med mammaledigheten så det var perfekt kram Diana ps och tack för din fina kommentar hos mig den värmde ds

    SvaraRadera
  28. Grattis till nya jobbet! Själv är jag lite halvtrött på mitt och har sökt två nya jobb. Det är en läskig känsla, för man vet ju vad man har men inte vad man får.... Men man har ju ca 30 år kvar av sitt yrkesverksamma liv och det vore väl sorgligt om jag skulle vara fast med detta jobbet fram till pensionen. :-)

    Grattis igen!

    SvaraRadera
  29. Men va kul!
    Stor Grattis till dig!
    Låter verkligen spännande med något nytt och samtidigt tryggt eftersom det är samma företag..
    Jag går fortfarande i funderingstankar när det gäller förändringen på mitt jobb.. Ungefär som i ditt fall, samma företag men lite nytt :) Ska på möte ang. det nu i veckan då jag ska till huvudkontoret... Det som gör det lite svårt är att jag kommer vara borta hemifrån lite mera och det tycker jag är ganska jobbigt...
    Vi får se....
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  30. Så kul.. STORT GRATTIS!
    Låter ju kanonbra och spännande du får berätta mer hur det går och vad du ska göra!

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  31. Sv. Ja det är helt omöjligt att gå i högklackat, haha :) Men det är snyggt!

    Det är ju skönt med mjukisbyxor, men lite extra roligt att klä upp sig lite mer :) Kommer Noah börja på dagis då? Eller har ni turen att få ihop det ändå när din man jobbar skift?

    Idag händer inte mycket, har bestämt mig för att inte göra ett jota mer än att ta hand om barnen. Men disk och dammsugning måste bli av ändå. Sånt som inte går att komma undan.
    Vad har ni för planer?

    Kramar!!

    SvaraRadera
  32. Hurra för dig igen! Nu har även jag hittat hit, vilken fin blogg! Är typ fortfarande mätt efter lunchen... =) Kramar

    SvaraRadera
  33. Stort grattis!!! Vilken perfekt kombination med jobb och föräldraledighet. Så hade jag definitivt kunnat tänka mig att göra nästa gång (om det blir fler barn, men det hoppas jag). Kram

    SvaraRadera
  34. Men oj va skoj. Grattis. Vilka grejor det händer här medan jag inte hinner kika in hos dig. va skoj med jobbet. Spännande. Grattis. Låter ju som om det kommer att bli kanon. Att bli erbjuden ny tjäns på samma företag, kunna välja sin dagar och hur mycket man ska jobba. Kanon. Underbart. Då kan du ändå som du säger hinna njuta av sommaren och hösten med barnen.
    stor grattiskram :-)

    SvaraRadera
  35. GRATTIS va kul!!!
    Stort Lycka till nu!!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)