fredag 15 mars 2013

Ännu ett par att ställa i hyllan...

Det ligger en liten klädbutik i samma hus som bvc, så igår efter ett årskontrollen gick jag in där och kikade. Förutom barn, barnvagn och vinterklädd upp till öronen gick jag in tomhänt..
men
om jag kom ut tomhänt???.... nä ikke det!!!

 Butiken var fylld av en massa fina nya vårkläder, 
tunna linnen, scarfsar, klänningar, tunikor, accessoarer mm mm..
Vår inne men inte ute...
 Påpälsad som jag var så blev man ju genomsvett och varm och insåg att det inte fanns en chans att prova...
sen är det ju inte alltid lätt med en liten krabat i vagnen, man yrar mest och blir lite stirrig...
Jag får ta en promenad dit själv....



men
jag hittade ett par fina ballerina skor... 
som kommer att passa lika fint till en klänning som ett par jeans...
och att få med sig skorna i en fin påse inslagna i lite silkespapper känns ju lite extra lyxigt...


så ännu ett par skor till samlingen...

Idag blir det en hemma dag... 
mannen har jag satt i arbete med sådana där saker som aldrig blir av...
som att sänka hatthyllan några centimeter i hallen så att man når...
Det skiljer ju ändå 33 cm över havet på oss två ;-)

Vad har ni för fredags/helgplaner???

Önskar dig en toppen fredag!!!
NJUT!! 

19 kommentarer :

  1. Vad härligt med lite shopping! Jag blev också supersvett igår när jag var ute och vallade mig själv! Trodde det berodde på min sjuka, men det kanske är så att det gäller alla nu den här årstiden! Ha en skön fredag, själv åker jag snart till jobbet!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vilka söta skor. Och förpackningen var verkligen grädde på moset. Blir fint när vädret så tillåter...höhö...
    Visst är det härligt med fredag. Det där med att gå o shoppa o prova kläder är både och... roligt o svettigt... spelar ingen roll hur man är... så slutar det alltid med svettblänk när man till slut når kassan....
    Har budat på ett par jeans på Tradera, hoppas jag får dom. Provade i affär men tyckte de var lite för dyra... nu får vi se vad de slutar i. Lite slitna, nåt hål sådär. Men det ska väl va så?
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Jättefin tavla och snygga skor.
    Hoppas att våren löner ute snart med.
    Ha en trevlig helg.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Men ohh så fina och bara påsen är ju urläcker =D

    SvaraRadera
  5. Åhh vilka snygga :)
    Dom blir fina till dina brunbrända ben om nån månad :)
    Tänk vilken underbar tid vi går till mötes nu :))
    Hoppas du har en härlig dag.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Ja, tror det är en bra lösning för Bellman, samt ja, tror också att man kommer ihåg filmen bättre då, skratt.

    Det strulade på blogg.se märkte jag igår, för vissa kommentarer kom 5 ggr och vissa inte alls, hehe

    kramar

    SvaraRadera
  7. Jag, som inte kan ha vanliga människo-skor, tyckte dina ballerinaskor var jättesöta, men vad jag fastnade för var påsen. Gud så söt! :-) Jag får nog följa med dig på runda i din stad nån dag...Kram!

    SvaraRadera
  8. Så fina! Jag är själv mycket förtjust i ballerinaskor. Ofta är de ju dessutom så pass billiga att man kan köpa flera stycken att växla mellan och att matcha med.

    Helgen blir lugn hemma hos oss. Lite film och sedan ska vi på barnkalas på söndag. Hoppas att kylan släpper sitt eländiga grepp snart, så man kan njuta av att vara ute och promenera.

    Önskar dig och de dina en fin helg,
    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Helt rätt att sätta mannen i arbete ;)
    Superfina skor du hittat. Åh.
    Kram.

    SvaraRadera
  10. Först trodde jag det var en tavla, men såg till slut att det var en superfin påse, det kallar jag lyxigt och innehållet sen såååå fina, vill ha. Kommer bli helt underbara tiill vilken outfit som helst i sommar, ett kap. Ett besök hos svärföräldrarna med kinamat låter som en perfekt avslutning på veckan. Själv skall jag bara hoppa över häcken in till grannarna som bjuder på lite after work. Sen blir det ost.....Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Men visst är det bökigt att alltid vara "lite för kort" alternativt att sakerna ligger lite för högt :). Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Tjusiga skor! Blir snygga till våren!

    SvaraRadera
  13. Fina ballerina..
    Önskar dig en fin helg, kram

    SvaraRadera
  14. Jag trodde det var en tavla :-) Hur varan packas kan kännas lite extra lyxigt... precis som skorna packades för att bäras hem :-) Svart och guld har jag fått dille på just nu :-) Snygg kombo!

    SvaraRadera
  15. Sicka söta skor och att få dem förpackade så där är ju underbart!!
    Hoppas hatthyllan kommit på mer angenäm plats nu och att fredagen varit kalas!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Å sickna söta skor!! Man få aldrig för många!! Kram Sara

    SvaraRadera
  17. Vilka söta skor =) Ska också skaffa mig ett par snart.
    Svårt att bara titta ibland *hihi* Kram och ha en toppen dag!

    SvaraRadera
  18. Ursöta skor, ha en härlig lördag kram Diana

    SvaraRadera
  19. Haha, känner igen det där. Den ända butik jag kan pröva kläder i när jag är själv med Stella är typ Gina tricot i stan. Syrran jobbar där så någon av de som jobbar där brukar ofta ta Stella och hennes mor kan pröva i lugn och ro :)

    Men snygga skor hittade du ju iallafall.

    Hör är det ju renovering för hela slanten som gäller. Igår köptes det nya golvet, tapeter och mer färg. Nu ska vi in och köpa lite taklister. Och sen är det bara att sätta igång så gott det går med Busan.

    Hoppas ni får en riktigt härlig dag. Kram Malin

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)