tisdag 26 mars 2013

Det blev en bra dag...

Att åka till jobbet och komma till jobbet kändes precis som om det bara hade varit en helg emellan...
Ja nästan i alla fall
Att jag har varit hemma i nästan 15 månader kändes inte när jag klev in där...
Det var en bra första dag på jobbet...
Mycket nytt att lära sig, uppgifter som jag aldrig har gjort innan!
Men jag lär mig och detta kommer att bli så bra!

Idag är jag hemma och har ens inte hoppat ur mysbyxorna ännu.
men jag hoppade i skorna imorse och hämtade in ris!
Även om jag inte pyntar så mycket inför påsken, så tycker jag att ett påskris hör till... 
men det ser ut att bli bara ris i år...
Kan inte hitta påsksakerna???
Puts väck...
Lådan har fått ben...
Jag får ta mig en sväng förbi affären sen när jag är ute på promenad och köpa hem lite fjädrar.

Vasen är ny och även den hittad i en fyndlåda...

Det är vår i luften!!!
Ha en fin fin dag....


23 kommentarer :

  1. Jag har inte heller mycket pynt, ett ris inne och ett ute, det blir bra.

    Skönt att du känner det blir bra med jobbet.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var samma med mitt påskpynt, det måste ha förvunnit iväg någonstans då jag flyttade in hos min numera sambo. Så jag fick köpa nytt, men jag pyntar inte heller mycket, bara ett påskris som fått flyttat in.
    Ha en fortsatt bra dag
    Mvh Linda

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hade en bra första dag på jobbet!

    Jag hittar inte heller våra påskgrejer. De står säkert längst in i förrådet tillsammans med all annan skit....Synd för jag har en fin grön glasskål i form av en tupp som man lägger godis i. Men vi får nöja oss med fjäderprytt ris och dagistillverkat påskpynt!

    Han en fin tisdag!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att det var så smidigt att komma tillbaka! Hoppas att det "nya" jobbet ska ge dig arbetsglädjen åter, det är verkligen vidrigt när man inte riktigt trivs- sin arbetsplats är man ju många timmar i veckan på.

    Men vad typiskt att lådan med påskgrejerna traskat iväg sådär! De har ju en tendens att göra det när man bäst behöver innehållet. Själv har jag ett gäng oöppnade fjädrar här istället då P inte kunde bestämma sig för vilken färg jag ville ha. Hade vi bott i samma stad skulle jag hastat förbi dig med dem:) Kram och ha en härlig ledig dag!

    SvaraRadera
  5. Påskpynt vad är det? :-) Jag är dålig på det där med påsken men för Wilmas skulle så har jag köpt gula servetter och små gula påskkycklingar som hon ska få ställa där hon vill. Hon har en massa fjädrar hon vill pynta med oxå så vi får väl se vart dom hamnar.

    Kul med en härlig dag på jobbet.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Häftigt det där hur snabbt man kommer tillbaka till jobbet..
    Ha fina dagen, kram

    SvaraRadera
  7. Ja! Vår! Visst är det härligt! Kram Sara

    SvaraRadera
  8. Vi skulle köpa fler fjädrar i år men då var de slut i affären :(
    Härligt att det gick bra på jobbet. Kram.

    SvaraRadera
  9. Så skönt att det gick bra på jobbet! Det är alltid en omställning det där.. Kramar till dig :)

    SvaraRadera
  10. Så bra att det kändes bra... ja du ser, det var nog meningen att det skulle bli så här.
    Påskfjädrarna har också flugit sin kos i detta hem, och om jag väntar tillräckligt länge med att köpa nya, så hinner Påsken gå över och jag har ett helt år på mig att leta... Bra va?
    Ikväll ska det banne mig bli gympa. Jag är taggad, och nu får jag hålla mig i skinnet så att det inte händer nåt så jag måste stanna hemma... Mat, dryck o vila innan alltså...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  11. Vad kul att jobbet blev en positiv upplevelse - det ska det ju vara ;) Läste hos en annan bloggerska att hennes påsksaker också var borta, jag tror det är påskkärringen med kvasten som är ute & flänger och far och norpar lite här och där ;)

    Kram ullis

    SvaraRadera
  12. Vad skönt att det gick bra på jobbet :) Det gjorde det för mig med även om det är en massa nytt sedan jag sist var där. Och jisses, vilken snygg vas!

    Ha en fin kväll! kram elin

    SvaraRadera
  13. Skönt att det gick bra. Och det kommer det fortsätta med ;)Spännande med nya uppgifter. Klart du lär dig vart efter.

    Jag tycker också ett påskris hör till. Gillar hur enkelt och fint det såg ut med bara några kvistar i en stor vas :) Fint utan fjädrar också.
    Jag kastade ut mitt ris igår, haha. Ska sätta upp några vita fjädrar i trädet ute bara.

    Tack för dina kommentarer hos mig! Det piggade upp humöret att få en kram :))
    Det börjar kännas lättare nu. Och nedgångar ska ju vara "nyttigt", även om det inte känns så när man befinner sig i dom.

    Ha en härlig kväll i mysbyxorna. För visst har dom inte åkt av än? ;P
    KRAMAR

    SvaraRadera
  14. Ohh snygg vas, samt så härligt att det kändes så bra på jobbet, =D

    Kram och tack för raderna hos mig

    SvaraRadera
  15. jättesnygg vas! Ja, lite påskris vill man ju ändå ha in över påsken!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  16. Vår i luften - så härligt lagom till påsk! Ha det bäst. Kram/Annelie

    SvaraRadera
  17. Vi har inte heller shoppat något till påsk ännu men tänkte göra det på torsdag när vi storhandlar.

    SvaraRadera
  18. Jag pyntar ganska mycket fast inte på långa vägar så mycket som till jul.
    Nu är vi i vår stuga så här har vi inte så mycket men en tupp har vi och i morgon ska det nog bli ett ris också.
    Ha en skön kväll.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Härligt att det kändes så bra att komma tillbaka!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  20. Skönt att det kändes bra att komma tillbaka till jobbet. Kul med nya utmaningar. Vilken snygg vas du hittade o riset är snyggt utan fjädrar. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  21. Tack Sandra för kommentaren på min blogg, jo jag skulle faktiskt känna mig naken utan ett linne under
    Ha en fortsatt bra kväll/ natt
    Kram Linda

    SvaraRadera
  22. Våra påsklådor kanske rymde tillsammans =) Hittade inte min heller i år. Måste ha lagt den på ett väldans smart ställe.
    Fick handla nytt, var lite skoj det med *hihi*
    Kram och ta hand om dig!

    SvaraRadera
  23. Vilken fin vas, fyndlådor är bra! Nu blev jag också sugen på att hämta in lite ris. Kul att första jobbdagen gick så bra! :) Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)