fredag 1 mars 2013

Får det lov att vara en biskvi (en annan dag)

Baka bröd och kladdkaka det är väl det jag ska hålla mig till och fortsätta med i bakväg i köket...
men så är jag ju lite otålig och envis och vill ju gärna testa nya smaker, nya recept och dessutom nyttiga recept...

Så igår skulle jag göra Chokladbiskvier lchf som Tina tipsat om (här)
jo men hej så här gick det för mig, dom blev inte alls bageri-look-a-like
men det bjuder jag på,
ibland kan det ju gå lite tokigt till i köket
 speciellt när man måttar grädden fel och det var precis det jag gjorde....

Chokladbiskvi ála Sandra:


men

även om jag inte fick till formen, och måttade grädden fel så hela tryffeln blev mer rinnande än stel
 så kan jag säga att 
dom är gudomligt goda!!!
Riktigt goda... 
Ja så på ett sätt lyckades jag väl ändå...
Jag valde att ha mörk mintchoklad till mina...



Sen när allt var klart så öppnade jag posten och där i låg detta brev:


passande!!!
Så nästa gång kanske jag måttar rätt...



HAPPY FRIDAY spring is in the air..........

23 kommentarer :

  1. Ha ha, härligt!!
    Men det är ju faktiskt smaken som är det viktigaste=)
    Tösen och jag gjorde cake poz igår och de blev kanske inte heller världens snyggaste, men hon tyckte de var sååå goda så och det är ju ändå viktigast=)
    Och jag tycker dina ser konstnärliga ut så det så:)
    En fin fredag till dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jaja, man kan inte göra perfekt hela tiden. Jag är säker på att de blev goda i varje fall :)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker dom ser riktigt charmiga ut, gjorda på ditt sätt, du har satt din egen prägel på dom helt enkelt hihi :))
    Huvudsaken att de blev goda ju :)
    Hoppas du får en riktigt skön fredag och helg med din familj..
    Stor varm kram min vän!
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Men de ser i alla fall ur-goda ut! Jag hade nog vräkt i mig rubbet,,, farliga saker...
    Synundersökning, ja det är liiiite lättare än mammografi... hahaha...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Jag tycker dom ser så perfekta ut. Det ska ju se hembakta ut....Det är ju det bästa! :)
    Ha en God helg nu !
    Kram från mig

    SvaraRadera
  6. Haha, det brevet kom ju passande ;)
    Hoppas den undersökningen går bra sen. Har du mycket besvär?

    Även om dom ser lite tokiga ut, så är ju smaken viktigast ;) Jag hade inte lyckats bättre. Har också sparat det där receptet, hennes såg ju jättegoda ut!

    Vad hittar ni på idag?

    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Skam den som ger sig. Det viktiga är ju trots allt smaken! Jag tror att jag också skall prova att baka dessa, inte för att jag har någon förhoppning om ett gott resultat, men ändå. Ha en riktigt skön helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Haha. Ok, de kanske inte såg ut som på kondis, men de såg förträffligt goda ut. Det gjorde dem. Operfekt är det nya svart du vet.

    Ha en trevlig fredag. Kram!

    SvaraRadera
  9. Mina bakverk brukar inte heller bli så fina, men huvudsaken att de smakar gott! Fick också kallelse idag!
    Trevlig helg!
    kram Helena

    SvaraRadera
  10. Hahaha passande :-) Får man kallelse till det? Det hade jag ingen aning om :-) Ja, tack... jag tar gärna en smarrig biskvi!! Skulle varit kanon nu känner jag :-) Ha en riktigt go fredag!

    SvaraRadera
  11. jag igen... jo han har fått ett jobb, ett nytt eller nygammalt för han har varit där i flera månader (arbetslös fas 3) och nu har dom insett att dom inte klarar sig utan honom =projektanställd året ut= vettig lön =andas ut= inget stress att söka jobb= åtminstone året ut....
    nu ska jag ta ett glas vitt och njuta av fredagen...
    kram

    SvaraRadera
  12. Ha, ha, du är bara bäst. Jag tycker de ser jättefina ut ,men huvudsaken är att de var goda o mintchoklad lät riktigt mums. Efter att mina armar inte riktigt räckt till idag när jag försökte läsa på mobilen är det nog dags för en synundersökning för mig oxå. Ha en härlig kväll vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Hehe, jag brukar alltid höfta och måtta lite bäst jag känner för och ibland kan det vara godare, så kan tro att det där är jättegott, för de låter och ser mums ut.

    Ja, här laddar vi också för Gladiatorerna, och självklart får man sussa lite ;)

    Trevlig kväll nu med dina, kram

    SvaraRadera
  14. Ha ha ja ett par brillor kanske gör susen men det är ju ändå huvudsaken att det smakar gott ;)

    Ha en trevlig kväll och helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  15. Biskvier är ingen lätt match :) men dom ser goda ut kramis Diana

    SvaraRadera
  16. Ja, den piken var fin ;)
    Själv bakar jag enligt devisen "hellre än snyggt", för det viktiga är ju trots allt smaken. Så jag tycker absolut att du lyckades:)
    Kram, ha en fin helg!

    SvaraRadera
  17. Haha vilket sammanträffande!
    Men visst var de goda de biskvierna! Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  18. Haha, härligt och passande. Men vadå då, är väl smaken som är det viktiga. Hade ju varit fruktansvärt om de blev skitsnygga och bara smakade blähä.

    Har spanat på det receptet annars jag med. Men vet inte om jag vågar testa ;)

    Ha en underbar lördag. Kram Malin

    SvaraRadera
  19. Beskvier...så läckert och gott!

    Ha en jättefin helg!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  20. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  21. Fina fotografier! En biskvi sitter aldrig fel :-)

    SvaraRadera
  22. Jag tycker formen är fin på dina biskvier, gillar inte perfekta kakor. :) Maken älskar biskvier så jag kanske skulle testa att göra dessa, det var evigheter sedan jag bakade, blev lite sugen nu. Nu är jag tillbaka i Skåne, men jag tänkte på dig när jag passerade Kungsbacka. :) Hoppas du har en bra lördag! Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)