torsdag 21 mars 2013

Soffläge...

När barnen somnat, 
tycker jag om att koppla av här, 
inta soffläge och vicka lite på tårna, kika på tv, blogga..
dricka en kopp te, prata om dagen med mannen...
läsa en bok/tidning...
men igår


låg jag här med huvudvärk from hell!!!
Kaffeburken ekade tom igår morse när jag vaknade (hur kan den gapa tom när man är en kaffeälskare?)... jag är hundra på att det var det som startade min huvudvärk någon gång där efter lunch..
inget morgonkaffe!
mitt huvud var så stort, det bultade och bankade...
Jag drack ordentligt med vatten innan träningen och efter träningen men det hjälpte inte...
Huvudvärken ville inte ge sig...


Jag la mig tidigt, först la jag mig i soffan ,blundade och lyssnade på Mästerkockarna på tv... måste ha somnat ifrån det, sen blev det sängen... ZzzZzzzzz

men det gjorde gott...

Idag är jag back on track!
Så nu blir det yoga och träning här hemma...

Sen får vi se vad som händer resten av dagen...

ha en toppen dag!!!

27 kommentarer :

  1. Vilken tur att jag aldrig har lärt mig det där med kaffe! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, utan kaffe fungerar man ju inte.
    Hade en tuff period några veckor i början av graviditeten då jag inte kunde lukta på kaffe ens utan att kräkas (var samma när jag väntade Stella, då både i början och på slutet) Var grymt jobbigt för både kropp och knopp. Och då kompenserade jag ändå med svart te som innehåller koffein ju.
    Men skönt att du är piggare igen.
    Riktigt söta små ugglor du fyndat. Förstår att de var tvugna att få komma hem.

    Hoppas du får en riktig skön dag nu. Här blir det vilodag från träningen, men misstänker att det kanske kan bli lite snöskottning utöver em hundpromenad.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Jag förstod inte heller först vart jag kunde se det, men tror det var under räkna ut, sedan fick man klicka sig vidare där sedan. Hoppas inte du får restskatt, kram

    SvaraRadera
  4. Så jobbigt med huvudvärk:-( Jag har det sällan men när det kommer så känner jag mig redigt sänkt. Bra att du är på banan igen och mysigt såg det ut i soffan, har också kudden från hemtex och är så nöjd:) Kram på dig vännen//Tanja (med nya bloggen)

    SvaraRadera
  5. Skönt att det känns bättre idag..
    Ha fina dagen, kram

    SvaraRadera
  6. Jag längtar efter att komma igång med träningen igen men är fortfarande förkyld och hostig så det får vänta.

    Kaffe har jag aldrig börjat dricka och kommer inte göra det heller.

    Det där med att få sitta i soffan på kvällen när barnen somnat är guld värt.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Låter som bra kvällar i vanliga fall, och de är så fina dina kuddar!

    Usch för huvudvärk, den gör verkligen att man inte fungerar som vanligt. Hoppas att du fick dig morgonkaffe idag :-). Yoga och träning låter toppen. Ha det gott!

    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  8. Är man koffeinist så är man!!! Då är det är bara att bita ihop och invänta huvudvärken om man inget kaffe får :( Skönt att det blev en bättre dag idag i alla fall (med kaffe antar jag) ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  9. Jag dricker inte kaffe (koffein) och kan förstå beroendet. Har en som råkar ut för det hemma, hehe!

    kramen

    SvaraRadera
  10. Skönt att du känner dej bättre nu! :-)
    Nu är det bara kylan och det vita på marken som ska bort också ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Utan kaffe, hemsk tanke. Tur att du mår bättre idag. Kör du yoga hemma? Är inte det svårt? Har provat det på gym, men gud så svårt o min kropp protesterade helt galet, så det var tyvärr bara att lägga ner. Kanske det finns en snällare o mjukare variant? Tror nämligen att någon form av yoga hade varit bra för mig. Ha en härlig kväll vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Skönt att du slapp ifrån huvudvärken idag!
    Ha en fortsatt fin torsdagskväll!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  13. Morgonkaffe är A och O för att må bra :)
    Gott att det onda försvann....

    SvaraRadera
  14. Helt klart kaffets fel! Det där känner jag igen... Man kan bli galen för mindre. Tur att det gick över...
    Här sitter jag och läser bloggar och funderar över om jag ska orka förflytta mig till soffan för att se om det är nåt på burken... hmmm, säger man burken nu? den är ju mer platt, liksom...
    Husse snarkar i soffan, och Lilleman likaså... kanske jag ska sätta på en balja. Säger man balja? om kaffet alltså?
    typiskt tecken på att man är gammal, är att man kan dricka kaffe på kvällen och ändå somna (men vakna mitt i natten, helt pigg och skulle kunna gå upp och träna el nåt...)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  15. Hej o hå, kaffe ska du fåååå....det måste vara kaffets fel!

    På jobbet går det toppen, känns jättebra. Mycket att lära sig, men nu börjar jag liksom komma in i det.

    Vad söta ugglorna från House doc var!! Snart är det fredag, jippie! KRAM

    SvaraRadera
  16. Ohh skönt att huvudet är kompis med dig idag, och den soffan hade jag gärna också velat blogga i =D

    SvaraRadera
  17. Berodde säkert på kaffebristen! Tur du mår bättre idag!
    Kram helena

    SvaraRadera
  18. Men fy vilken huvudvärk du haft! Stackare! Tänk att en tom kaffekopp kan ställa till det så..
    En lång natts sömn kan göra underverk och skönt du mår bättre idag!
    Himla mysigt har du det i alla fall där och jag förstår att det oftast är mysigt och rogivande där!

    Hoppas du har en fin kväll!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  19. Tsssi visst är han, hehe. Bullarna var också jättegoooda

    kramar

    SvaraRadera
  20. Härliga foton, fin inspiration!

    Hoppas huvudvärken nu lyser med sin frånvaro!

    SvaraRadera
  21. Vad skönt att huvudvärken försvann, de är inte roligt!
    Fina foton du bjuder på.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  22. Ja fy för tomma kaffeburkar =) Får med huvudvärk om jag inte fått mitt morgon kaffe. Härligt att du mår fint nu!
    Ta hand om dig och ha en härlig fredag. Kram kram

    SvaraRadera
  23. Tomma kaffeburkar borde inte få existera...kram Diana

    SvaraRadera
  24. vad jobbigt med en dag med huvudvärk. Hoppas att du får en fin fredag!

    SvaraRadera
  25. Mannen här, låg på intensiven för ett par år sedan och efter ett par dagar tillstötte en enorm
    huvudvärk, men efter ett antal timmars oro kom överläkaren på att det nog var koffeinbrist!
    Och rätt hade han...
    Önskar dig en trevlig helg med full kaffeburk!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  26. Gissar att du har kaffe hemma igen ;-)
    Oavsett vad huvudvärken beror på så är det inge skoj när den kommer på besök. Kram
    Ser ut som en mysig myshörna ni har.
    Trollsländekudden är ju så fin.
    Ha en fin dag. Glöm inte attt dricka kaffe ;-)
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)