lördag 23 mars 2013

Tidigt till sent...

Igår gick dagen i 120, i ett gick den! 
Trevlig fika hos P, prat prat prat och legobygge! 
Som vanligt så rusar bara tiden! 
Hem för att hämta W till hockeyträningen, 
Som tur är så kan han gå hem själv från skolan. 
Över telefon så instruerade jag honom hur man gör havregrynsgröt! 
Perfekt! 

Noah somnade självklart i bilen hem, och ta in honom blir bara tusen gånger värre...
Vad gör man?? 
Jo då tar man och slirar in bilen på uppfarten och sen kör man ända fram till ytterdörren...
Där såg jag honom medans vi åt mellanmål! 


Idag håller jag mig på ett och samma ställe.... 
Tidigt i morse bar det av till de östra delarna av stora staden...
W har hockeycup!!!
Så här ska hejas...
Det blir en lååång men rolig dag!


Ha en härlig lördag




24 kommentarer :

  1. Ha en härlig lördag raring kram Diana

    SvaraRadera
  2. Sådär brukade jag också göra med bilen när jag hade bebis!

    Imorgon blir det cup i den här familjen, heldag fast fotboll! Jag hoppas att du inte behöver frysa ihjäl idag då!

    Jag hade lite att läsa ikapp härinne! Jättefin blev din svarta stol! Och har jag gratulerat dig till nytt jobb? GRATTIS iallafall så spännande med nåt nytt efter ledigheten! Önskar dig en fin helg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Ja, ibland går det undan ;)
    Ha en fin lördag!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. Heja W, hoppas det går bra i cupen. Ha en härlig lördag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Tycker mig känna igen det dä ;)
    Heja W, hoppas det går bra och att ni alla får en rolig dag.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Ah, det var ju smart att låta honom sova kvar i bilen, samt så fullsrpäckad dag du hade, hoppas tt du får lite lugnare idag å
    kram

    SvaraRadera
  7. Hallå! Låter som en lördag i full fart själv blir det promenad och lite bakning till påsk. Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  8. Heja heja! Jag håller tummarna :) eller nja, det blir ju svårt hela dagen förståss... men heja kan jag ju *haha*

    Så snygg stolen blev!!! Superläcker!

    hoppas ni får en riktigt härlig lördag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  9. Hejsan.
    Oj ja..jag känner igen mig i det där, man är överallt och ingenstans till slut. Lämna,hämta barn överallt, de små sover i bilen och vägrar somna framåt kvällen istället. Det är verkligen ett pussel att få ihop allt:)
    Hoppas ni får en fin dag i dag i ishallen.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  10. Vad gör man inte för att låta barnen sova! Känner igen det där..
    Hoppas cupen gick bra för W! Så gulliga de är de små hockeyspelarna:)

    Och jag njuter!:)
    Hoppas du gör det av din kväll!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  11. Hoppas ni fått en härlig dag i hockey hallen, med vinster :)
    Såg ju på insta att ni även fått vara ute lite och njuta av solen iallafall. Kramar

    SvaraRadera
  12. Fullt ös medvetslös!
    Kul!
    Fin stolen blev i förra inlögget.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  13. Ja ibland går det i ett!

    Hoppas det gick bra med hockeyn och att du får en skön söndag, och kanske hinner med lite vila också ;).

    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  14. Bättre ett barn som får sova klart... smart...
    Hoppas du fick en riktigt rolig dag i Partille (där har jag bott en gång i tiden...) och nog minns jag de där helgerna med cuper, men då var det fotboll... och sen hopptävlingar, dressyrtävlingar, utställningar, premieringar när hästarna kom in i bilden. Det var tider, det...
    Här blir det en stilla promenad i solen fram till lunch, o sen vila fram till em då det blir step...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  15. Oj, ja det är verkligen 120! Den energin sitter väl i idag, när hejaramsorna ekar vid hockeyrinken, kan jag tro:)
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Haha, nöden har ingen lag! Du var verkligen kreativ där ;) Varm kram Ester

    SvaraRadera
  17. Babywatchern funkar också bra! :) Kram

    SvaraRadera
  18. Hej där min enda medlem, dig får jag vårda väl *skojar* Smart drag där med bilen och lillkillen, man blir väldigt uppfinningsrik när man får barn har jag märkt!

    När Max var liten (alltså bebis) så hade vi ju vår fina vovve kvar och min mardröm har alltid varit att någon skulle ta barnvagnen och bara gå iväg. På den tiden bodde vi i ett suteränghus så det var en trappa upp till kök/sovrum m.m. Men när Max skulle sova ute i vagnen så fick jag sitta nere på kontoret för att hålla ett öga på honom. Om jag t.ex behövde gå på toa eller göra nåt på övervåningen så ropade jag på hunden som fick sitta och vakta"lillebror" för jag tänkte att det är rätt få folk som stövlar in på tomten och tar en barnvagn mitt framför ögonen på en stor rottweiler... Även om det bara gällde några minuter jag var borta så kändes det tryggast att göra så.

    Hoppas att ni alla har haft en rolig helg och att det gått bra för Wiggo på isen! Vid vilken ålder började han spela hockey förresten? När är det "försent" att börja? Kramkram!

    SvaraRadera
  19. Smidigt att kunna lösa så han fick sova vidare :)
    Det är inte kul att väcka ett barn som sover i bilen. Det fick vi göra med Noah idag, han gnällde säkert en timme efteråt för att han blev störd i sömnen. (Han brukar inte sova på dagen ens)

    Gick det bra på hockeyn? :)
    Hejjar lite i efterskott för dom!

    Nu blir det partaj. Vi brukar aldrig kolla på det, men måste ju nästan det nu när "Gunilla Persson" är med :D

    Hoppas du myser i en varm soffa istället för ishallen såhär sent!
    Kramar

    SvaraRadera
  20. Hoppas det blev vinst i hockeyn :) helgen gick alldeles för snabbt..kram Diana

    SvaraRadera
  21. Hej min vän.
    Va kul med hockeycup!
    Hoppas det gick bra för killarna!
    Här gick helgen av bara farten och jag har inte hunnit med hälften av vad jag planerat, men så är det ibland :)
    Hoppas allt är bra med dig!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  22. Vad skoj med cup =)
    Sonen spelade hockey ett tag, blev många dagar frysandes i hallen *hihi* Men nu har han slutat.
    Kram och ha en toppen fin dag <3

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)