lördag 2 mars 2013

Trimmat häcken....

Ja häcken på utsidan, 
den runt tomten som är så liten och som 
om något år kommer att ta sig och vara jättefin...
Det var dags nu att ta tag i den så det gjorde vi igår eftermiddag...
och på förmiddagen igår tog jag tag 
 i den "andra" häcken,ja min egen och trimmade den
jag tog mig en lååång pw i det härliga vårvädret....


Idag är det inte lika skönt ute men det blev en morgonpromenad med N i vagnen och W på cykel...


Ikväll är det äntligen dags för den (inställda) födelsedagsfesten, 
nu är alla friska och jag ser fram emot en kväll, en barnfri kväll med min man och med goda vänner...

Strax kommer svärföräldrarna och hämtar lille N, 
jo man tackar, kom ni sa jag! N är så laddad att åka hem till er, väskan är färdigpackad...
W får åka till dom efter hockeyn...

 En hel eftermiddag själv, åååå jag kan ju mer eller mindre bara slappa i soffan, måla naglarna, locka håret ja vad som faller mig in.... 
En härlig lördag med andra ord och egentiden, japp den behövs ibland....


Ha en fortsatt härlig dag

32 kommentarer :

  1. Vilket härligt inlägg! Låter som om ni får en toppenlördag :)

    Här är tyvärr vädret inge vidare, synd för jag hade laddad för en promenad i solen.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst behöver man barnledigt ibland. Det är så skönt att bara göra det man själv vill och har lust med. Hoppas ni får trevligt på festen ikväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart inlägg, hehe men du trimmade säkert din häck också då ;)

    Fina bilder och du
    ha en toppenhärig lördag
    kram

    SvaraRadera
  4. Låter som en riktigt härlig start på helgen.
    Älskar morgonpromenader i vanliga fall, innan frukost. Det smakar så där extra gott sen när man kommer in.
    Nu måste det ätas direkt när jag vaknar för att inte illamåendet ska ta över.
    Hoppas ni får en alldeles underbart trevlig kväll nu, kram Malin

    SvaraRadera
  5. Nä idag var vårkänslorna bortblåsta... hoppas de kommer tillbaka snart!
    Härlig eftermiddag och kväll ni har framför er, alltid lika skönt med tid för en själv och varandra! :-)
    Här blir det nåt liknande, en trevlig grannmiddag väntar.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Åh bra jobb att ha trimmat häckarna :-).

    Och vilken eftermiddag och kväll, ha det riktigt, riktigt skoj!

    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  7. Så härligt med promenader i vårsolen :)
    Hoppas du njuter i stora drag av egen tiden och att kvällen blir underbar på alla sätt och vis!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Egentid ja, det är härligt!

    Lite nyfiken; ser att du har lite reklam på din blogg, tjänar du något på det?

    SvaraRadera
  9. Trädgårdsarbete är både och men med lite sol och kaffe går det mesta

    Trevlig lördag

    SvaraRadera
  10. Hahahihi härlig du e:-) Det där med häcken alltså;-)
    Låter ju ljuvligt med mys ikväll! Ha det kanon! Kram till dig fina du :-)

    SvaraRadera
  11. Det är helt overkligt att ni är ute och fixar i trädgården! Ikväll har jag kört undan 15 centimeter snö som fallit under dagen med snöslungan! Hade kunnat tänka mig flytta till er ett par månader nu :-)

    SvaraRadera
  12. Haha, man har ju lite häck att trimma!
    Ha en skön kväll.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Duktiga ni är som börjat med trädgårdsarbete redan!
    Skönt med egen eftermiddag ;) Hoppas ni har en riktigt trevlig kväll, kram Suss

    SvaraRadera
  14. Klippa häck redan? Det var väldigt :)
    Men det är ju faktiskt vår nu, eller hur?! Kram.

    SvaraRadera
  15. Båda nytta och nöje en lördag är ju en perfekt kombo! Egentid behövs för att ladda batterierna :-) Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  16. Oj vilken lyx för dig med liten egen tid - det är bara njuta så mycket du kan och ha en helt underbar barnfri kväll ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder!
    Jag vill också ha sådär mycket vår :))

    Lyx med egentid! Det behöver vi alla, ännu mer vi med små barn ;)
    Hoppas du tog vara på tiden och gjorde en massa gott för DIG själv!!!

    Nu slocknar jag efter en lång dag...
    Sov gott!
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Men jisses vad det blåst idag! Gissar att det varit samma på er sida? Pratade med pappa igår och där hade de massor av snö medan våren börjar komma hit till kusten. Härligt med egentid och umgänge med vänner, hoppas ni hade en riktigt trevlig kväll! Kramar!

    SvaraRadera
  19. Så underbart det låter! Hoppas att du har haft det superfint! :)

    SvaraRadera
  20. när våren är på g är det bra att trimma häckarna...! :-)

    SvaraRadera
  21. Jag gick en promenad på 2,44 km nu på morgonen, alldeles underbart väder ju! Igår var det lite tråkigare, men vi fick en ljuvlig solnedgång iallafall. Chokladbiskvierna såg underbara ut, men jag försöker hålla mig borta från de där, för min syn är det inget fel på, och synen i spegeln är inte såååå rolig!
    Hoppas festen blev lyckad, så som ni längtat! Kram, Cissi

    SvaraRadera
  22. Låter som en härlig lördag, så skönt att våren snart är på gång, kram

    SvaraRadera
  23. Hahaha, jag blev lite förvånad när du skrev att du hade trimmat utomhushäckar, jag tänkte direkt på rumpan. Lite överfokuserad på träning kanske :)

    Hoppas ni hade en underbar barnfri eftermiddag och kväll och att söndagen blir finfin!

    SvaraRadera
  24. Ja nu är det söndag och du kan se tillbaks på det här inlägget... blev det som du tänkte? Ligger du utslagen i soffan och inte fixar att lyfta huvudet, hihi... Nej säkert inte, du är väl på språng ut och tar dina två mil idag också,,,
    Fint väder? Ja här är helt ok,,, jag borde väl säga underbart, för det är det... sol, +6 och snöfritt...
    kram

    SvaraRadera
  25. Egentid kan vara nog så välbehövligt ibland..:) kram Diana

    SvaraRadera
  26. Låter ju som en helmysig lördag.
    Hoppas att ni hade det jätte mysigt.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  27. Hej där, fint du gjort om här inne, för visst är det ny header?

    SvaraRadera
  28. Hoppas du fick en härlig lördag med extra allt. Hoppas du fått njuta av det fina vädret idag, själv fick jag äntligen upp min häck ur soffan o gick en promenad. Ha det bäst vänen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  29. Ja man får vara seg ibland, det känns normalt att få vara på söndagar med =D. Aha då ser jag i syner då, skratt
    kramar

    SvaraRadera
  30. Hoppas du hade en underbar lördag! Egentid behövs och det gäller att njuta järnet för man vet aldrig när den kommer nästa gång:)

    Vilka våriga bildet du har! Ser jättehärligt ut!

    Kramar

    SvaraRadera
  31. Så ljuvligt! Hoppas att både ensamtiden och partajet blev lyckat och att du fick tanka ny energi!
    Stor kram,
    Frida

    SvaraRadera
  32. Vilka härliga bilder! :) Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)