söndag 17 mars 2013

Lite vår utanför dörren...

eller vinter igen kanske, det har fallit snö under natten!!!

Igår eftermiddag tog jag mig en promenad till handelsträdgården, solen sken, garaget var röjt och jag tänkte att lite påskliljor kunde bli fint utanför dörren...
Det var ju vår i luften....



Jodå påskliljor blev det, men vem anade att snön skulle yra på kvällen, för övrigt så var det en trevlig kväll igår, och vi satt där i soffan förvånade allihop... nej inte snö!!!
Vad som inte förvånade oss lika mycket, men såklart gjorde oss glada, var ett sms som kom med en bild på på en brudbukett och två ringar
vännerna gifte sig igår när de hade dop...
I all hemlighet, även om vi har anat detta...
Kärlek och Lycka!
Så roligt...


En dag utan planer, det är skönt!

Ha en skön söndag!!
Kram 




23 kommentarer :

  1. Ja i går var det en sån härlig vårdag och i natt föll snön igen... så himla typiskt ;)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Nu känner jag att det är dags att byta ut den halvvissnade ljungen och julrosen MIT vårigare växter! Fast jag väntar nog till efter den annalkande snöstormen. Men sen blir det vår för hela slanten! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag längtar tills handelsträdgården öppnar här! Då ska jag frossa i blomster! Så härligt det ser ut att få ställa ut redan..

    SvaraRadera
  5. Vad vårigt och fint det ser ut!

    SvaraRadera
  6. Vad fint och vårigt det ser ut med påskliljor.
    De har lovat oss massor av snö nu i veckan. Jag vill bara att de ska bli vår nu.
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Jamenvaf... nej inte snö! igen!
    vaknade imorse och allt var vitt... igår kväll somnade jag tidigt... kände mig trött o frusen, och varför inte lägga sig i en varm, go säng? även om det gnälldes lite av "vissa". "Gå o lägga sig tidigt när man kan sova ut imorgon?"
    Är väl ingen småunge heller som stannar uppe baraföratt... liksom?
    har cyklat lite (inne) men det var segt så det är väl nån "bug" som sitter o sabbar orken...
    Roligt med sån överraskning, även om man känner sig lite lurad på konfekten... vad hände med möhippan liksom?
    ha en fin söndag
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Å vad härlig vårigt, ha en finfin söndag Karin

    SvaraRadera
  9. Det var riktigt snyggt! Älskar såna där trådkorgar!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  10. Det är så fint att plantera sådär med papper runt! Älskar det!

    Jag är så trött på vintern nu, isskorpan känns så vansinnigt tjock våååår please!

    Önskar dig en fin söndagskväll! Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. visst är det härligt att man kan ana våren runt knuten!
    Så fina de är dina påskliljor, mina glömdes ute en kall natt och ser inte längre lika piffiga ut.
    Nu blev jag sugen på att plantera mina kommande i en sån fin korg som du har, jag har nåt liknande i gömmorna... jättefint!

    SvaraRadera
  12. Ohh så vårfint, så ni har också fått mer snö, hehe. Här- Men så trevligt mms du fick, =D

    SvaraRadera
  13. Vad fint du gjort!! Och behövs nu när snön envisas med att komma!
    Vilken trevlig kväll ni hade och håller med att visst är det skönt att de små somnar tidigt. Men visst är man toktrött däremot morgonen efter, dubbelgäsp liksom!

    Hoppas du haft en mysig söndag!
    kramar fredrika

    SvaraRadera
  14. Så fint du gjort, vackert och välkommet med lite vårblommor. Mindre välkommen var snön vi vaknade upp till i morse... Hoppas vintern gjort sitt snart!

    Ha en bra start på veckan!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  15. Påskliljor! De ger verkligen hopp om våren tycker jag och det är extra fint i dessa dagar, för den där snön alltså...den gör mig galen!

    Stor kram,
    Frida

    SvaraRadera
  16. Ja, dagar utan planer är ju bara så skönt.

    Men tusan, nu när jag ser dina påskliljor så kom jag på att jag glömde ta med mig de hem från stugan. Så fint att ha dem i korgen!

    Ha det så bra och hoppas ni slipper mer snö nu. Kram Jennifer

    SvaraRadera
  17. Underbar!!

    Ha en jättefin start på veckan

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  18. Mysigt med påskliljor kram Diana

    SvaraRadera
  19. Tack för ditt söta SMS, jag läste det nu på morgonen igen. Du gör mig glad! Kramar, Cissi

    SvaraRadera
  20. Vad fint med blomster =) Ute är det kallt men solen lyste härligt igår i alla fall. Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  21. Tjejen som gifte sig i hemlighet, har hon initialerna LL nu och börjar dottern som döpte sig på E? I såna fall känner jag också henne.... Vi har jobbat ihop.
    Lade ihop 2 och 2 igår när hon ändrat status på Facebook och tänkte: Men, det kan ju inte vara så många i K-backatrakten som döper sin dotter och gifter sig på samma dag?

    Världen är liten! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer Jossan =) världen är bra liten ibland... Kramar till dig & familjen!

      Radera
  22. "döpte sig" - Det lät ju lite konstigt. Döptes, ska det ju vara!

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)