måndag 10 juni 2013

Västkusten...

 Vi alla har ju våra smultronställen, 
våra paradis, 
här i Sverige,
eller utomlands,
ett ställe dit vi gärna åker för att bara koppla av, 
koppla bort, 
bara få njuta...

Jag har mitt och det är på hemmaplan, 
här hemma på västkusten...

Var är ditt???


Igår tog jag pick och pack och åkte ner till havet med barnen och en kompis till W..
Vi hade picknick, det var något blåsigt men ändå skönt och avkopplande..
havsluft, underbart!
Badande för mig kommer inte på kartan förrän det är minst 22-23 grader..
men igår avstod även barnen...


Ha en skön måndag!!!

36 kommentarer :

  1. Ja lyckliga du som bor på västkusten, det gillar jag med. Det är något speciellt med havet. Vi har 7 mil till Halmstad så där har jag varit en del när jag växte upp men mitt absoluta favoritställe är Österlen. Där tillbringar jag gärna en vecka eller två på sommaren om det går.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh, ja du ska vara lycklig som bor så nära havet.
    Är min och J´s dröm att i framtiden bo antingen vid havet eller iallafall vid en sjö.
    Men vi har ju mina föräldras stuga på ostkusten där jag och min syster har varsin "stuga" på tomten.
    Sen har vi kök och toalett i "storstugan" där mamma och pappa har sitt sovrum med.
    Så det är vårt smultronställe.
    Sen så byggde mina föräldrar hus för ca 2 år sen på mark vid mammas gamla föräldrargård.
    Precis vid en stor sjö, och det är bara ca 3 mil bort, så det får vara smultronställe-mini. För där har vi också båt, badplats och lugn, med naturen som granne.

    Ha nu en fortsatt härlig dag, kramar

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder!
    Vårt lilla smultronställe är Fjäderholmarna. Lagom långt ut i skärgården, mysiga krogar och lagom med "skog" och så klippor, såklart ;) :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. underbart...!
    ja, vi har vårt på östkusten. Norra Öland, böda... ljuvligt!

    SvaraRadera
  5. Smultronställe, ja det är nog här i byn vid havet! Och så skärgården hemma i Småland där jag kommer ifrån och så Skåne...

    Bada, jag har bestämt mig att börja med morgondopp från och med imorgon! Jag älskar att vakna till i det där iskalla vattnet!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Vilka sommarbilder
    Havet är något speciellet ... tom sanden mellan tårna : )

    SvaraRadera
  7. Ja det skulle väl vara skogen då... haha, nä du. Det är precis här. Speciellt nu när alla fönster är gnistrande rena och inte fulla av salt...
    fast om jag ska välja utomlands så har jag två, nej tre favvos: Egypten! Dominikanska Republiken och Floridas västkust... lagom långt för en flygrädd, billigt o bra. Undras om jag kommer att bada nåt i år. Det var nog minst åtta år sen, i Gambia...lagom varmt...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Vilka vackra bilder! Älskar hela Sverige på sommaren!

    SvaraRadera
  9. Hej !

    så fint !.Förstår att du vill återvända dig dit. Så fina bilder.
    En sån härlig bild på barna med :)
    Visst är det fint i vår Sverige !
    Naturen och dom olika landakapet..Havet och västkusten är ju dröm.

    Vi har också njutit av dagen. Vary på bader med dom.

    Ha en fin kväll och vecka ! Kram från Mig

    SvaraRadera
  10. Jag håller med att västkusten är magisk och det är mitt smultronställe med =D. Hihi näee kommer inte sluta blogga, men på något vis tycker jag det är lite tråkigt då bloggen ekar med tomt på nya inlägg, men samtidigt ska man ej pressa fram dem =D

    Tack för de stöttande orden
    kramr

    SvaraRadera
  11. Börjar med att säga tack för dina alltid så fina kommentarer, de värmer ska du veta!

    Vilka fantastiska bilder, det ser ljuvligt ut! Det är något alldeles speciellt med havet. Jag har svårt att välja ett smultronställe, det finns så många vackra platser som jag gillar. men givetvis är vår stuga ett smultronställe, och så älskar jag Öland, jag drömmer om ett sommarställe där :).

    Må gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  12. Vilka vackra bilder.
    Så härligt att ha nära till havet. Jag saknar havet jätte mycket och här får man sitta i bilen i ett antal timmar innan man når havet.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  13. Havet slår allt...väldigt gärna Bohuslän för min del !!!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  14. Mitt smultronställe är här hemma hehe:):) Och västkusten för där finns det så många fina pärlor, bland annat: Lilla Brattön, och dit åker vi varje år! :)

    Kraam Izabell

    SvaraRadera
  15. Ja västkusten är verkligen härligt men för mig är det en bit att åka så det är max en gång per år vi åker dit.
    Smultronställe finns så många, dels de som man kanske besöker ofta men också de man inte så ofta till pga avstånd och så.. Kram Sara

    SvaraRadera
  16. Verkligen vackert!!!
    Jag bor på ett smultronställe jag med:) Älskar att bo vid havet, det ger sån ro!
    Du va fint det blev med hyllan på altanen. Eftersim vi ingen altan har än så väntar jag med den;) Men ska sparar inspirationen nånstans;-)
    Må gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Underbart, vackert och massor av sommar!!

    Mina favvisar...Stockholm med omnej, och just nu Connecticut of course ;)

    KRAM!

    SvaraRadera
  18. Hej min fina vän.
    Jag förstår att detta är ditt smultronställe :)
    Så underbart med picknick vid havet :)
    Mitt smultronställe är också på hemmaplan... med killarna runtomkring mig :)
    Mer än så krävs inte för att livet ska kännas underbart.
    Ha en jättefin dag.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  19. Tror minsann vi har samma smultronställe....Västkusten=bästkusten, andas havsluft är som balsam för själen. Fina bilder vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  20. Vilket underbart smultron ställe =) Ser super härligt ut.
    Havsluft är speciellt, ljuvligt. Kram och ha en fin dag <3

    SvaraRadera
  21. Underbart att ha sitt smultronställe hemma... det har jag också :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  22. Härligt!
    Mitt smultronställe är stugan... som inte alls ligger långt från vårt hus. Bara 3 kilometer, men inne i skogen, vid sjön.;-) Kram

    SvaraRadera
  23. Vilka fina bilder! Mysigt att ge sig iväg och ta med picknic. Jag är nog som du gällande bad, det skall vara riiiiktigt varmt innan jag hoppar i. Ha en fin dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  24. Låter som en härlig dag... fina bilder!

    Att vara vid havet och höra vågorna, känna dofterna och vara barfota i sand det är det bästa som finns! Drömmen att få bo vid havet för stor :)

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  25. Härligt med västkusten! Själv är jag född och uppväxt i Halmstad och ibland kan jag verkligen längta efter den salta havsluften. :) Numera bor jag i Småland och mitt smultronställe just nu är vår trädgård, som visar nya sidor varje dag.

    Hoppas du har en fin dag!

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  26. Nu har jag läst alla dina inlägg men hittar inte svaret. Det är nästan så jag skäms som inte känner igen mig.
    Fina bilder du tagit. Jag har haft många smultronställen genom åren. Flera av dem i Halland. Havet är nästan alltid inblandat på något vis. Det är viktigt att ha dem relativt nära så de går att nå ganska snabbt. Nu säger jag som Anna Svensson längst upp. Österlen. I nästa vecka ha vi bott här i två år. Fortfarande njuter jag lika mycket när vi gör våra Roadtrips. Smultronställena ligger tätt. Min hemstad Ystad är en pärla.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  27. Västkusten går inte av för hackor! Mitt smultronställe är dock på andra kusten i Blekinge skärgård. Kram

    SvaraRadera
  28. Ja jag älskar Ystad precis som bosseliden, underbar liten stad!

    Vad roligt att vi bor alldeles i närheten av varandra!! Visst har vi det vackert här med!

    Kramar

    SvaraRadera
  29. Tack så mycket, det blir inga paket och tårta idag, jag firade ju med mina närmaste i lördags så det får räcka. Ja trist med jobbet, men men bara att söka vidare igen.
    Ha en jätte bra kväll, här är det väldigt lugnt eftersom jag har migrän.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  30. Härliga bilder från vårt vackra Västkusten, visst är det underbart att ha sitt smultronställe där man bor :)

    Tack snälla för din grattishälsning!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  31. Hyllan blev jättebra. Trodde jag faktiskt inte :P Men den blev snygg i svart!
    Blir så inspirerad av er som kan se potential i "fula" möbler och kan göra som så snygga!
    Kanske skulle härma dej, behöver en hylla till altanen :)
    Härmar säkert med de fina kuddarna också ;) hihi.

    Smultronställe måste man ha ;) Gärna många. Och gärna bokstavligen också, för smultron är nog det godaste bäret! ♥
    Förstår att du gillar västkusten, så härligt det ser ut på bilderna!

    Sv: Mattan är en svart skinn matta från Louise Interiör. Hon fixade förbokning idag, så nu är den beställd och kommer runt 20 juni :D Det får bli min sommarpresent.

    Kram fina du! ♥

    SvaraRadera
  32. Vad härligt!! Underbara bilder! Ja, bor man på västkusten som du så förstår jag att det blir ett smultronställe!
    Jag har två. Vår fjällstuga och sommarstuga. Kan inte välja någon..

    Hoppas du har en fin kväll!
    kram kram

    SvaraRadera
  33. Det låter kanske konstigt...men Uganda är mitt ställe. Inte för att där varken lugnt eller så särskilt vilsamt, men där finns massvis med hjärta...Må väl! Kram Anna

    SvaraRadera
  34. Vilket härligt smultronställe! Mitt ställe ligger uppe i hälsingland, vid föräldrarhemmet.
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  35. Öland och Stockholm :) kram Diana

    SvaraRadera
  36. Jag har flera smultronställen i Värmland, både i trakterna där jag är uppväxt och på andra ställen. Känner ett speciellt lugn där. Men också i Östergötland där mina morföräldrar kom ifrån och där vi har stuga. Östergötland är lite underskattat som resmål tycker jag. Där finns ju också det fantastiska glasscaféet som heter just Smultronstället och som är en fascinerande plats att besöka om man gillar just glass:) Här på kusten kan jag inte peka ut nån speciell plats men kanske Marstrand då som ligger nära där vi bor.

    Ska du vara helt ledig nåt i sommar eller ska du jobba några dagar i veckan?
    Ha en fin onsdag Sandra! Kram/tanja

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)